Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- عضو مجمع نمایندگان کردستان در مجلس یازدهم از استخدام ۱۰ هزار نفر پرستار در وزارت بهداشت براساس گفته وزیر بهداشت خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، سیدمهدی فرشادان پیش ‌از ظهر امروز در پنجمین جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان که با حضور معاون رئیس ‌جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور در سالن شهدای گمنام استانداری کردستان برگزار شد، ضمن قدردانی از کادر درمان که این روزها ایثار و برای حفظ سلامتی مردم از زندگی خود گذشته‌اند اظهار داشت: کرونا بیماری خاصی است که دوران و درمان مشخصی ندارد اما تعیین و برداشتن محدودیت‌ها با موازین علمی و پزشکی زیاد همخوانی ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: باید مسئولان ستاد ملی و استانی مقابله با کرونا برای تعیین زمان اعمال و برداشتن محدودیت‌ها حساسیت بیشتری داشته باشند چرا که تداوم این وضعیت، بی‌توجهی دولت و مسئولان به سلامت مردم را در افکار عمومی القاء می‌کند.

نماینده مردم شهرستان‌های سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس یازدهم با تاکید بر اینکه هم‌اکنون استان کردستان به‌دلیل وضیعت کرونایی، نیاز به قرنطینه‌کردن دارد تصریح کرد: انتظار می‌رود اختیارات لازم به استانداران استان‌های با وضعیت قرمز از جمله کردستان داده شود چرا که براساس پیش‌بینی‌های انجام ‌شده در مهر و آبان‌ماه قطعاً شاهد پیک خواهیم بود.

وی با بیان اینکه بیماری کرونا اصلاً تمام نشده است خطاب به معاون رئیس ‌جمهور عنوان کرد: انتظار می‌رود برای اعمال محدودیت‌های جدید کرونایی تفویض اختیار به استانداران داده شود.

فرشادان تاکید کرد: باید در این روزهای کرونایی که «استفاده از ماسک» الزامی شده، مسئولان ستاد استانی کرونا و دستگاه‌های نظارتی، نظارت بیشتری بر شیوه توزیع و قیمت‌های بهداشتی داشته باشند تا مردم با مشکل روبه‌رو نشوند.

معاون رئیس‌جمهور در سنندج: شرایط اقتصادی کشور روز به روز سخت‌تر می‌شودتعداد فوتی‌های کرونا در ایران از 11 هزار نفر گذشت

وی بر ضرورت توزیع ماسک رایگان در بین مردم استان کردستان همچون قم و گیلان تاکید و اذعان کرد: کردستان، بیکارترین استان کشور و مردمان این دیار توان مالی بالایی ندارند و در این روزهای سخت چنین کمک‌هایی به مردم ضروری است.

عضو مجمع نمایندگان کردستان در مجلس یازدهم اظهار کرد: مسئولان ستاد کرونا و دانشگاه علوم پزشکی تمام بیمارستان‌های سنندج را به کرونا آلوده کرده در حالی‌ که بنده معتقدم باید از هم‌اکنون پیش‌بینی‌های لازم برای جلوگیری از تکرار چنین اتفاقاتی انجام و از ظرفیت‌ دیگر دستگاه‌ها و بیمارستان‌های صحرایی استفاده شود.

وی از متولیان دانشگاه علوم پزشکی استان خواست که اقلام بهداشتی را در بین تمام حوزه‌ها و روستاها عادلانه توزیع کرده و نواقص موجود را حل و فصل کرده و مسئولان ستاد ملی و استانی کرونا از خیران و NGOها برای مقابله با کرونا دعوت کنند.

نماینده مردم شهرستان‌های سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس یازدهم از استخدام 10 هزار نفر پرستار در وزارت بهداشت براساس گفته وزیر بهداشت خبر داد و تاکید کرد: انتظار می‌رود مشکل نیروهای کادر درمان استان کردستان که هم‌اکنون در جبهه مقابله با کرونا تلاش کرده، برطرف و در قالب همین استخدام یا طریق دیگر جذب، تعیین وضعیت و از عدم امنیت شغلی رهایی پیدا کنند.

فرشادان بر توسعه مراکز غربالگری استان در این روزهای کرونایی تاکید کرد و یادآور شد: مراجات مکرر و ازدحام جمعیت در این مراکز سبب شیوع بیشتر بیماری می‌شود و باید تدابیر لازم برای حل مشکلات این حوزه تلاش شود.

انتهای پیام/481/ح

R7848/P1357/S6,66/CT11 بیشتر بخوانید... افزایش مجدد تعداد مبتلایان به کرونا در گیلان/ مردم شرایط را عادی قلمداد نکنند نماز جمعه این هفته همدان به دلیل شیوع کرونا برگزار نمی‌شود همدان| ۷۰۰ تخت بستری برای بیماران مبتلا به کرونا در نظر گرفته شده است

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مجلس یازدهم مسئولان ستاد هزار نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۹۷۵۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حدود ۱۹ هزار بیمار تالاسمی در کشور وجود دارد

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، دکتر امیرحسام علیرضایی به بهانه روز بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج و همچنین روز جهانی تالاسمی، با بیان اینکه ۱۸ اردیبهشت ماه به عنوان روز بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج نامگذاری شده درباره وضعیت بیماری‌هایی از این دست اظهار کرد: ام‌اس، تالاسمی، هموفیلی جزو موارد پرتکرار بیماری‌های خاص به حساب می‌آیند. بررسی‌ها بیانگر این است حدود ۱۰۰ هزار نفر در کشور به بیماری ام‌اس مبتلا هستند. همچنین میزان ابتلا به بیماری‌های تالاسمی و هموفیلی به ترتیب  ۱۸ هزار و ۸۰۰ نفر و ۱۴ هزار نفر است. سرطان جزو بیماری‌های صعب‌العلاج به حساب می‌آید و برآوردها حاکی از آن است حدود ۴۰۰ هزار نفر در کشور با این بیماری دست‌وپنجه نرم می‌کنند. 

وی ادامه داد: در حال حاضر، ۳۸ هزار و ۹۵۱ بیمار دیالیزی در ۶۸۲ بخش دیالیز تحت درمان قرار دارند. همچنین تعداد تخت و دستگاه‌های دیالیزی موجود در کشور معادل ۹ هزار و ۱۹۹ مورد است. ۵ قلم از لوازم مصرفی دیالیز، تولید داخلی است و ۲نوع دستگاه دیالیز در کشور تولید می‌شود. 

رئیس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری‌ها وزارت بهداشت درباره وضعیت دارویی بیماران دیالیزی گفت: داروهای اساسی بیماران دیالیزی به صورت رایگان در اختیار آنها قرار می‌گیرد. 

بیمه رایگان برای تمام بیماران خاص

علیرضایی با اشاره به وضعیت پوشش بیمه‌ای بیماران خاص و صعب‌العلاج اظهار کرد: تمام بیماران خاص از پوشش بیمه‌ای رایگان برخوردار هستند. اعتبار ۷ هزار میلیارد تومانی برای صندوق بیماری‌های خاص‌ و صعب‌العلاج در سال ۱۴۰۲ درنظر گرفته شده بود اما با توجه به افزایش تعداد بسته‌های خدمتی، این مبلغ به افزایش بیشتر در سال ۱۴۰۳ نیاز دارد. 

وی درباره اقدامات وزارت بهداشت در ارتباط با بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج توضیح داد: «تدوین بسته‌های جامع تشخیص و درمان بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج  با پوشش حمایتی از محل بیمه‌های پایه و صندوق بیماران صعب العلاج»، «افزایش تعداد بیماری‌های تحت پوشش»، «افزایش خدمات در هر بسته حمایتی» و «تشکیل کمیته های مشورتی علمی مرتبط در معاونت درمان» جزو اقدامات وزارت بهداشت در زمینه بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج به حساب می‌آید. 

برنامه وزارت بهداشت برای افزایش حمایت‌ها از بیماران خاص و صعب‌العلاج

رئیس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری‌های وزارت بهداشت درباره اقدامات وزارت بهداشت در خصوص بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج در سال جاری گفت:  «افزایش حفاظت مالی»، «کمک به تامین هزینه‌ها از محل اعتبارات بیمه پایه و صندوق بیماران خاص» و «افزایش بیماری‌های تحت پوشش» از برنامه‌های وزارت بهداشت در سال جاری به حساب می‌آید. 

وضعیت ابتلا به  تالاسمی در کشور

وی با بیان اینکه ۱۸ اردیبهشت، روز جهانی تالاسمی است، اظهار کرد: در حال حاضر، حدود ۱۹ هزار بیمار در سامانه تالاسمی کشور ثبت‌شده‌اند که ۱۵هزار و ۵۰۰ نفر از این تعداد جزو «تالاسمی ماژور» هستند. همچنین ۲ هزار و ۸۰۰ نفر جزو بیماران «اینترمدیا» و یک هزار بیمار نیز جزو «سیکل‌سل» و سایر اختلالات هموگلوبینوپاتی هستند. 

علیرضایی درباره مراکز خدمات تخصصی تزریق خون در کشور برای بیماران تالاسمی نیز گفت: ۲۴۰ بخش مرکز خدمات تخصصی تزریق خون در بیمارستان‌های دولتی به بیماران خدمات مورد نیاز را ارائه می‌دهند. خدمات مراکز تخصصی تزریق خون شامل تزریق خون ،  تزریق داروهای ویژه آهن‌زدا و  سایرخدمات روتین می‌شود. همچنین آزمایش‌های تخصصی مانند فریتین، MRI.T۲، توانبخشی و دندانپزشکی در ۳۰ قطب دانشگاهی انجام می‌شود. 

رئیس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری‌ها وزارت بهداشت درباره جامعه آماری مبتلایان به بیماری تالاسمی گفت: ۵ استان سیستان‌وبلوچستان، هرمزگان، خوزستان، گیلان و مازندران نسبت به سایر استان‌ها با بیماری تالاسمی بیشتر مواجه هستند. 

چگونگی دسترسی و پوشش بیمه‌ای داروهای تالاسمی

وی درباره دسترسی به داروهای مورد نیاز بیماران تالاسمی گفت: داروهای آهن‌زدای تولید داخل شامل داروهای خوراکی و تزریقی به میزان کافی موجود است. همچنین داروهای برند خارجی بر اساس  مقررات در دسترس بیمارانی که به این داروها نیاز دارند، قرار می‌گیرد و به میزان ۹۷ درصد تحت پوشش بیمه‌ای قرار دارند.  

علیرضایی درباره کیفیت داروهای داخلی در مقایسه با داروهای خارجی گفت: بررسی و تایید کیفیت داروهای تولید داخل توسط ادارات ذی‌ربط در سازمان غذا و دارو انجام می‌شود.

اهمیت غربالگری بیماری تالاسمی در زوج‌ها

رئیس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری‌ها وزارت بهداشت درباره غربالگری بیماری تالاسمی در کشور گفت: پیش از ازدواج، غربالگری زوج‌ها انجام می‌شود و در صورت ناقل بودن زوج و تمایل به ازدواج، آزمایش ژنتیک والدین و جنین در مراکز دولتی با پوشش کامل بیمه‌ای انجام می‌شود. 

دیگر خبرها

  • کمک ۱۲۴۰ میلیارد تومان به بیماران خاص و صعب العلاج در استان تهران
  • تماس منافقین برای تخلیه اطلاعاتی پرستار بیمارستان محل حضور شهید سلیمانی‌ | بشنوید
  • حدود ۱۹ هزار بیمار تالاسمی در کشور وجود دارد
  • دبیرکل سازمان جهانی بهداشت: تفاهم‌نامه‌ مقابله با همه‌گیری‌های آینده باید امضا شود
  • حضور ۴ تن از مسئولان آذربایجان غربی در سامانه سامد
  • رفع مشکلات «ماماها» نیازمند توجه مسوولان/جذب ۱۰۰ ماما در کردستان
  • آیا قانون افزایش ظرفیت پزشکی متوقف می‌شود؟
  • برپایی میز خدمت در شهرستان زرندیه
  • شمار شهدای غزه به ۳۴ هزار و ۶۵۴ نفر افزایش یافت
  • اعلام آمار جدید قربانیان جنگ غزه