Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز پنجشنبه نشریه نشنال چاپ ابوظبی، واتیکان با صدور بیانیه ای اعلام کرد که کاردینال «پیترو پارولین» وزیر امور خارجه واتیکان با «گالیستا گینگریچ» سفیر آمریکا و «اورن دیوید» سفیر رژیم صهیونیستی دیدار و گفت و گو کرد.

یک منبع ارشد دیپلماتیک گفت که وزیر امور خارجه واتیکان به طور جداگانه با این دو سفیر دیدار کرده، مساله ای که در بیانیه واتیکان به آن اشاره ای نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کاردینال پارولین در این جلسات نسبت به اقدامات یکجانبه ای که می تواند تلاش برای سازش فلسطینی ها با رژیم صهیونیستی و وضعیت حساس خاورمیانه را به مخاطره اندازد، ابراز نگرانی کرده است.

واتیکان در بیانیه خود ضمن حمایت از راهکار دو دولت اعلام کرد: (رژیم) اسرائیل و کشور فلسطین از حق زندگی در صلح و امنیت در چارچوب مرزهای به رسمیت شناخته شده در سطح بین المللی برخوردار هستند.

واتیکان در عین حال از دو طرف فلسطینی و اسرائیلی خواست هر کار ممکن برای ازسرگیری روند مذاکرات مستقیم برپایه قطعنامه های سازمان ملل را انجام دهند.

مقام های رژیم صهیونیستی با هماهنگی واشنگتن تصمیم گرفتند از اول ژوئیه (یازدهم تیر ماه) شهرک های صهیونیست نشین و دره اردن در کرانه باختری تحت اشغال را به سرزمین های اشغالی ضمیمه کنند.

فلسطینی ها، کرانه باختری را پایتخت کشور آینده خود می دانند. در اقدامی به نشانه وحدت در میان فلسطینی ها، حدود سه هزار نفر از جمله اعضای حزب فتح و جنبش حماس در نوار غزه نسبت به طرح الحاق کرانه باختری اعتراض کردند.

کرانه باختری از جمله شرق بیت المقدس از زمان جنگ شش روزه ۱۹۶۷ به اشغال رژیم صهیونیستی درآمده است.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا طرحی به نام «معامله قرن» را برای دو طرف فلسطینی و اسرائیلی ارائه داده که از سوی فلسطینی ها به شدت مورد مخالفت قرار گرفته است. در این طرح، رژیم صهیونیستی مجاز می‌شود شهرک‌های کرانه باختری و منطقه راهبردی دره اردن را به سرزمین‌های اشغالی الحاق کند.

برخی کشورهای اروپایی تهدید کرده‌اند که در صورت اجرای تصمیم رژیم صهیونیستی برای الحاق کرانه باختری، اساس روابط خود با تل آویو را تغییر خواهند داد.

آمریکا در سه سال گذشته حمایت همه‌جانبه خود را از اشغالگری رژیم صهیونیستی نشان داده به گونه‌ای که علاوه بر به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت این رژیم، بخش جولان اشغالی و کرانه باختری را هم تحت حاکمیت رژیم اشغالگر قدس به رسمیت شناخته است.

برچسب‌ها معامله قرن کرانه باختری دونالد ترامپ ایالات متحده آمریکا خاورمیانه واتیکان رژیم صهیونیستی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: معامله قرن کرانه باختری دونالد ترامپ ایالات متحده آمریکا خاورمیانه واتیکان رژیم صهیونیستی معامله قرن کرانه باختری دونالد ترامپ ایالات متحده آمریکا خاورمیانه واتیکان رژیم صهیونیستی رژیم صهیونیستی کرانه باختری فلسطینی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۹۷۵۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طوفان الاقصی| حمله لباس شخصی‌های صهیونیست در کرانه باختری

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، رژیم اسرائیل بامداد امروز یکشنبه در روز ۱۶۲ جنگ علیه نوار غزه، خانه‌ای را در یکی از محلات شهر دیرالبلح واقع در مرکز نوار غزه بمباران کرد که در اثر آن، تا این لحظه (لحظه تنظیم خبر) ۱۲ تن شهید شده‌اند.

بیشتر بخوانید: طوفان الاقصی| حمله جنگنده های اسرائیل به جنوب لبنان

رژیم اسرائیل در کرانه باختری نیز به چند منطقه طولکرم، رام الله و جنین یورش برد و طی آن شماری را ربود.

مهمترین تحولات صدوشصت و سومین روز «طوفان الاقصی» را در ادامه دنبال کنید:

انفجار شدید در شمال فلسطین اشغالی

برخی رسانه‌ها از وقوع انفجار شدید در منطقه الجلیل واقع در شمال فلسطین اشغالی خبر دادند. ارتش رژیم اسرائیل بعد از این حادثه اعلام کرد که یک هدف را در آسمان الجلیل رهگیری کرده است.

حمله لباس شخصی‌های صهیونیست در کرانه باختری

ویدیویی منتشر شده از دور بین مدار بسته در شهر بیت لحم نشان می‌دهد که عناصر لباس شخصی رژیم اسرائیل دقایقی قبل از افطار با یورش به اردوگاه الدهیشه، یک جوان فلسطینی را ربودند.

۱۲ شهید در بمباران خانه‌ای در مرکز غزه

بمباران خانه‌ای در دیرالبلح واقع در مرکز نوار غزه منجر به شهادت دو تن و زخمی شدن تعداد دیگری شد. ساعتی بعد رسانه های فلسطینی از افزایش شمار این شهدا به ۱۲ نفر خبر دادند.

حملات به صهیونیست‌ها در شمال و جنوب

حزب الله لبنان اعلام کرد که تجمع نظامیان اسرائیلی را در بلندی‌های الکرنتینا با تسلیحات موشکی مورد اصابت قرار داده است.

یورش به کرانه باختری

نظامیان رژیم اسرائیل بامداد امروز به شهرک یعبد در جنین و طولکرم و رام الله و قلقیلیه یورش برده و در برخی از این یورش‌ها تعدادی از جوانان فلسطین را ربودند.

آمریکا به دنبال تصویب قطعنامه‌ای علیه حمله احتمالی اسرائیل به رفح است

روزنامه معاریو رژیم اسرائیل نوشت که آمریکا پیش نویس قطعنامه‌ای را برای شورای امنیت آماده کرده که در لحن و عبارات آن، شدت زیادی علیه حمله ارتش رژیم اسرائیل به رفح نشان داده شده است.

بر اساس این ادعا، ایالات متحده آمریکا در این قطعنامه پیش نهاد آتش بس در غزه را پیش خواهد برد.

کد خبر: 1224784 برچسب‌ها رژیم صهیونیستی

دیگر خبرها

  • تشدید حمله‌های رژیم صهیونیستی به کرانه باختری
  • رئیس تیم مذاکره کننده رژیم صهیونیستی به دلیل اختلاف با نتانیاهو استعفا کرد/ رژیم صهیونیستی کرانه باختری را به پایگاه نظامی تبدیل کرده است/ شلیک بیش از ۱۰۰ موشک به سرزمین های اشغالی طی یک روز / هشدار آژانس اطلاعاتی آمریکا در رابطه با تشدید تنش در منطقه + ع
  • یورش نظامیان رژیم صهیونیستی به کرانه باختری
  • بازداشت شماری دیگر از فلسطینی‌ها طی ساعات گذشته
  • شهادت یک فلسطینی و تداوم یورش و بازداشت‌ها در کرانه باختری
  • طوفان الاقصی| حمله لباس شخصی‌های صهیونیست در کرانه باختری
  • واکاوی جایگاه کرانه باختری در منظومه مقاومت فلسطین
  • شمار شهیدان کرانه باختری از ۷ اکتبر به ۴۳۵ نفر رسید
  • عملیات ضد صهیونیستی در کرانه باختری
  • مقابله مبارزان فلسطینی با اشغالگران در نابلس