Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کرمانشاه رییس فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی گفت: با توجه به فضای رقابتی که بین استان‌های در ورزش زورخانه ای بوجود آمده، اگر هیات کرمانشاه هم تلاش نکند، از این کورس رقابتی جا می‌ماند.


مجتبی جوهری در مجمع انتخاباتی هیات ورزش‌های زورخانه ای و کشتی پهلوانی استان کرمانشاه که امروز (12 تیر) برگزارشد، بااشاره به رشد روز افزون جایگاه این ورزش در کشور، اظهار کرد: طی سالهای اخیر شرایطی را برای ورزش‌های زورخانه ای و کشتی پهلوانی ایجاد کرده‌ایم که تمامی استان ها با انگیزه بالا برای پیشی گرفتن از هم باهم رقابت می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی تصریح کرد: تا چندسال پیش این ورزش تنها در دست چند استان بود که برای این رشته تصمیم گیری می‌کردند و سایر استان‌ها کناره گرفته بودند، اما اکنون با فضای رقابتی که داریم همه استان‌ها به میدان آمده اند.

رئیس فدراسیون ورزش‌های زورخانه ای و کشتی پهلوانی بااشاره به نظم و انضباط بی سابقه حاکم شده در این ورزش، افزود: با روند کنونی که در پیش گرفته‌ایم، ورزش‌های زورخانه ای و پهلوانی در سالهای آینده یکی از بهترین، پویاترین و علمی ترین ورزش‌های کشور خواهد شد.

وی تاکید کرد: در این شرایط از هیات کرمانشاه انتظار داریم باتوجه به پیشینه این ورزش در استان، از این قافله رقابتی عقب نمانده و همپای دیگر استان‌ها پیش برود.

جوهری خطاب به مسئولان هیات کرمانشاه تصریح کرد: برای اینکه از کورس رقابت با سایر استان‌ها جا نمانید، به ابلاغیه ها و دستورالعمل هایی که از سوی فدراسیون اعلام می‌شود، سریعا پاسخ دهید و شهرستان ها را بیشتر فعال کنید.

وی افزود: اگر رئیس هیات شهرستانی کم کاری می کند، او را کنار بگذارید و نیروی تازه نفس و با انگیزه ای جایگزین کنید، چراکه نیروهای کم کار و بی انگیزه به شهرشان ظلم می‌کنند.

رئیس فدراسیون ورزش‌های زورخانه ای و کشتی پهلوانی در ادامه خواستار فعال شدن لیگ استانی ورزش زورخانه ای کرمانشاه و حضور در لیگ برتر این ورزش شد، گفت: برخی از استان‌های مجاور کرمانشاه که تا همین چندسال در این ورزش بسیار از کرمانشاه عقب تر بودند، اکنون به جایی رسیده‌اند که چند تیم در لیگ برتر دارند. 

وی تصریح کرد: همچنین باتوجه به اینکه در حال حاضر تعداد 630 ورزشکار زورخانه ای در کرمانشاه داریم که چندان زیاد نیست، انتظار می‌رود که تعداد ورزشکار این رشته را افزایش دهید.

جوهری متذکر شد: برای توسعه بیشتر این ورزش  می‌توانید از طریق گسترش آن در سطح مدارس، ادارات، دانشگاه ها، کارخانجات و... وارد شوید، کاری که فدراسیون هم آن را آغاز کرده است.

وی در ادامه خواستار توجه به بخش کشتی پهلوانی در کرمانشاه هم شد و گفت: این رشته در حال حاضر کاملا از فدراسیون کشتی جدا شده و به فدراسیون ما آمده، لذا کامل آن را تحویل گرفته‌ایم و برای پیشرفت آن برنامه‌های مهمی داریم.

رئیس فدراسیون ورزش‌های زورخانه ای و کشتی پهلوانی بااشاره به برگزاری مسابقات کشتی پهلوانی سال گذشته و اهداء بازوبند پهلوانی به قهرمان این رقابت‌ها، اعلام کرد: اگر بیماری کرونا فروکش کند، برگزاری این رقابت‌ها و اهداء بازوبند پهلوانی سال 1399 را در کرمانشاه برگزار خواهیم کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ورزش پهلواني و زورخانه اي كرمانشاه استانی ورزشی فدراسیون ورزش های زورخانه ای و کشتی پهلوانی استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۹۷۷۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بزرگداشت هفته ورزش زورخانه‌ای و فرهنگ پهلوانی در منطقه ۱۲ اصفهان

مدیر منطقه ۱۲ شهرداری اصفهان با اشاره به جایگاه اصفهان در ورزش زورخانه‌ای گفت: ویژه‌برنامه به‌رسم فتوت به مناسبت فرارسیدن هفته ورزش زورخانه‌ای و فرهنگ پهلوانی در راستای تکریم پهلوانان ورزش زورخانه‌ای در ذکر خانه بوتراب برگزار شد.

علی‌اکبر رسالت در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: ثبت جهانی فرهنگ پهلوانی و آئین ورزش زورخانه ای در سازمان یونسکو به عنوان میراث فرهنگی، افتخاری ماندگار محسوب می‌شود و هدیه فرهنگی ایرانیان به فرهنگ جهانیان است.

وی با بیان اینکه روز ۱۷ شوال به‌عنوان روز ملی فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه ای در تقویم رسمی کشور ثبت شده است، افزود: ترویج فرهنگ پهلوانی در عرصه ورزش و حتی فراتر از آن اشاعه در فرهنگ عمومی جامعه و تسری در مراودات و کارهای روزمره و توسعه ورزش زورخانه‌ای وظیفه ملی و اخلاقی ما به شمار می‌آید.

مدیر منطقه ۱۲ شهرداری اصفهان گفت: با توجه به وجود محلات قدیمی امین‌آباد، عاشق‌آباد و محمودآباد اداره فرهنگی اجتماعی ورزشی منطقه ویژه برنامه به‌رسم فتوت را برای دومین سال در راستای تکریم و بزرگداشت پهلوانان و قهرمانان نامی بزرگ این محلات برگزار کرد.

رسالت با اشاره به جایگاه اصفهان در ورزش زورخانه‌ای تصریح کرد: ویژه برنامه به. رسم فتوت در قالب اجرای ورزش‌های زورخانه‌ای، تکریم خانواده پهلوان شهید محله محمودآباد و تکریم و بزرگداشت پهلوانان ورزش زورخانه‌ای در منطقه ۱۲ اصفهان در ذکر خانه بوتراب محله محمودآباد برگزار شد.

کد خبر 748041

دیگر خبرها

  • بزرگداشت هفته ورزش زورخانه‌ای و فرهنگ پهلوانی در منطقه ۱۲ اصفهان
  • اسم گذاری ۱۷ شوال به عنوان روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای
  • قدمت ۱۵۰ ساله ورزش زورخانه‌ای در آباده
  • فرهنگ پهلوانی از گود زورخانه تا گرد جهان
  • فیلم| اینجا مشق پهلوانی می‌کنند
  • فیلم| اینجا تمرین پهلوانی می‌کنند
  • پهلوانی به قامت «حیدر»
  • تجلیل از متولیان ورزش پهلوانی/۷ زورخانه در منطقه ۱۲
  • انتخاب رییس هیأت ورزش‌های زورخانه‌ای خوزستان
  • انتخاب رییس هیات ورزش زورخانه‌ای خوزستان