Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-06@15:00:16 GMT

برداشت ۲ هزار و ۵۰۰ تن انگور در تایباد

تاریخ انتشار: ۱۲ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۹۸۰۷۴

برداشت ۲ هزار و ۵۰۰ تن انگور در تایباد

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمد میری مدیر جهاد کشاورزی تایباد  گفت: باتوجه به کمبود منابع آب و افت ذخایر زیرزمینی در چند سال گذشته، کاشت محصولات کم آب طلب در این شهرستان با استقبال خوب کشاورزان روبرو شده است.

او افزود: عمده ارقام کشت شده که بیش از ۷۰ درصد سطح کشت این محصول را به خود اختصاص داده از نوع ارقام یاقوتی و ترکمن چهار می‌باشد و سایر رقم‌ها از نوع کندری، شرابی، عسکری، پیکامی و لعل است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مدیر جهاد کشاورزی تایباد ادامه داد: ۲۰ درصد از انگور تولید شده در شهرستان تایباد به مصرف داخلی می‌رسد و باقی آن به شهرستان‌های همجوار ارسال می‌گردد.

میری بیان کرد: با هدف تولید محصول سالم در امسال در سطح ۱۱۵ هکتار از باغات انگور این شهرستان مبارزه علیه آفات و بیماری‌ها انجام شد.

او تصریح کرد: همچنین با هدف مدیریت منابع آب در حال حاضر ۷۰ هکتار از باغات انگور تایباد به سیستم‌های نوین آبیاری مجهز شده است.   انتهای پیام// ف.غ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جهاد کشاورزی تایباد ذخایر زیر زمینی تولید انگور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۹۸۰۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام قیمت خرید تضمینی کلزا در گلستان

علی موسی خانی گفت: امسال محصول کلزا در استان هرکیلوگرم ۳۵ هزار تومان، تضمینی خریداری می‌شود.

موسی خانی ادامه داد: چهار کارخانه روغن کشی در سطح استان متولی خرید دانه روغنی کلزا و تعاون روستایی گلستان نیز مباشر خرید آن است.

وی افزود: امسال در ۴۸ هزار و ۹۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان گلستان کلزا کشت شده است.

موسی خانی خاطرنشان کرد: پارسال ۲۷ هزار تُن کلزا در استان برداشت شده بود و امسال پیش بینی می‌شود تا ۱۲۰ هزار تن محصول برداشت شود.

وی توصیه کرد: کشاورزان در برداشت عجله نکنند چرا که هنگام برداشت، رطوبت استاندارد کلزا باید حدود ۱۰ درصد و مواد خارجی آن ۲ درصد باشد.

کلزا محصولی است که از دانه آن روغنی مفید و گیاهی به دست می‌آید و از کنجاله آن برای خوراک دام استفاده می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • اعلام قیمت خرید تضمینی کلزا در گلستان
  • سالانه ۳۰ هزار تن کشمش در خنداب تولید می شود
  • تولید ۲۴ هزار تن توت فرنگی در بابلسر
  • ۵۱۰ هزار تن گندم به مراکز مسقف خوزستان انتقال داده شد
  • آغاز برداشت گل گاو زبان در شهرستان املش
  • پیش بینی تولید بیش از ۲۴ هزار تن باقلا در گلستان
  • توت فرنگی مازندران چشم انتظار صنایع تبدیلی/ کام شیرین واسطه ها
  • برداشت ۴۰ درصد گندمزار‌های سیستان و بلوچستان
  • افزایش ۱۰ درصدی تولیدات گلخانه‌ای در تایباد
  • برداشت گوجه سبز از باغ های سرخه