Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@18:11:51 GMT

جمع‌آوری ۸ هزار معتاد متجاهر در تهران

تاریخ انتشار: ۱۲ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۹۸۱۲۷

جمع‌آوری ۸ هزار معتاد متجاهر در تهران

فرید براتی سده روز پنج شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: غیر از تهران در هیچ استانی درخصوص ظرفیت پذیرش و نگهداری معتادان متجاهر زن یا مرد، کمبودی نداریم؛ ظرفیت کم برای نگهداری معتادان متجاهر در تهران به دلیل سنگینی کار، گران بودن مسکن و شرایط دیگر است.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته تقریبا نزدیک ۹۰ درصد معتادان متجاهر در شهرهای استان تهران جمع آوری و دستگیر و به مراکز ماده ۱۶ هدایت شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فقط تعداد معدودی از آنها که زخم باز داشتند یا افراد بالای ۶۵ سال بودند، نتوانستند وارد مراکز ترک اعتیاد ماده ۱۶ شوند.

مدیرکل دفتر پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور یادآور شد: باید توجه داشت در قانون برنامه ششم، شهرداری موظف به همکاری با بهزیستی بود اما این کار تاکنون محقق نشده است. شهرداری در شرایط کرونایی قرار شد پای کار بیایند و مرکزی با ظرفیت ۴۰۰ تا ۵۰۰ نفر در جایی آماده کردند اما در جلسات می گفتند ما تعدادی افراد سالمند و معلول در این مراکز داریم و اگر بهزیستی استان تهران این افراد را  بپذیرد ما این مرکز را در اختیار بهزیستی قرار می دهیم.

براتی سده افزود: بهزیستی استان تهران، این افراد را پذیرفت و سالمندان و معلولان را به مراکز بهزیستی تحویل دادند اما متاسفانه مرکزی با ظرفیت مزبور را به ما ندادند که خلاف قانون است. این امر را باید استانداری، شورای شهر و شهرداری و هر نهادی که موظف است پیگیری کند.

وی تصریح کرد: البته آن ظرفیت هم برای ۴۰۰ تا ۵۰۰ نفر بیشتر نیست اما به هرحال مشکل کمبود ظرفیت در تهران داریم.

مدیرکل دفتر پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور درباره جمع آوری معتادان متجاهر در میدان های بزرگ تهران نیز گفت: با توجه به وضعیت کرونا طبق دستورالعمل های وزارت بهداشت، مانند قدیم نیست که دفعتا در طرحی، دو یا سه هزار نفر معتاد در خیابان، دستگیر شوند و به مراکز ترک اعتیاد ماده ۱۶ هدایت شوند بلکه قاعدتا این نفرات باید کمتر، با دقت بیشتر و با رعایت ملاحظات بهداشتی جمع آوری شوند.

براتی سده خاطرنشان کرد: به طور مثال اگر قبلا در اتوبوسی، ۴۰ تا ۸۰ نفر معتاد متجاهر به مراکز بهزیستی تحویل داده می شد، اکنون دیگر اینطور نیست. اکنون گفته می شود که حتما باید ۱۵ نفر و حداکثر ۲۰ نفر بیشتر در اتوبوس نباشد. این مساله امکان اجرای معتادان متجاهر در تهران را مقداری به تاخیر می اندازد اما تاکنون نزدیک به هشت هزار نفر معتاد متجاهر در تهران جمع آوری شدند و به تدریج هم این کار ادامه دارد.

برچسب‌ها ویروس کرونا معتادان متجاهر ساماندهی معتادان متجاهر اعتیاد سازمان بهزیستی کشور پیشگیری از اعتیاد پروندهٔ خبری معضل اعتیاد و ضرورت به روزرسانی قوانین سلبی کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا معتادان متجاهر ساماندهی معتادان متجاهر اعتیاد سازمان بهزیستی کشور پیشگیری از اعتیاد ویروس کرونا معتادان متجاهر ساماندهی معتادان متجاهر اعتیاد سازمان بهزیستی کشور پیشگیری از اعتیاد معتادان متجاهر متجاهر در تهران جمع آوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۹۸۱۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشارکت مردمی در بهزیستی خراسان جنوبی ۱۱۶ درصد افزایش یافت

شرفی گفت: کمک های مردمی برای تامین معیشت خانوار‌های زیر پوشش و نیازمندان، خرید وسایل کمک توانبخشی، خرید جهیزیه، تامین وسایل ضروری زندگی، هزینه درمان و تجهیز مراکز بوده است.

وی استفاده از ظرفیت خیران و جلب مشارکت‌های مردمی را از اولویت‌های سازمان بهزیستی برشمرد و گفت: بهزیستی استان در راستای ارتقای سطح زندگی و بهبود معیشت مددجویان با روش‌های گوناگون نسبت به جذب مشارکت‌های مردمی اقدام کرده و هر سال به منظور استفاده حداکثری از ظرفیت نیکوکاری جامعه برنامه‌ها، طرح‌ها و پویش‌های مختلف در زمان‌ها و مناسبت‌های گوناگون اجرا شده است.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی بیان کرد: ماه رمضان امسال نیز هفت پویش برگزار شد که از جمله پویش افطاری ساده در حضور ولی نعمتان، خانوار‌های دارای سه معلول، ضیافت خانه خدا، میز خدمت در مساجد و پویش افطاری ساده در مراکز بوده است.

وی گفت: ۳۷ مرکز مثبت زندگی در استان خراسان جنوبی وجود دارد که طرح پویش جلب مشارکت‌های مردمی در این مراکز برگزار شد و خیران از نزدیک با خدمات آن آشنا شدند.

شرفی تصریح کرد: مراکز مثبت زندگی همچون یک اداره کل بهزیستی کوچک است که در مناطق و محله‌های استان تشکیل شده و خانوار‌های زیر پوشش بهزیستی از این مراکز خدمت دریافت می‌کنند.

وی گفت: کمک‌ها با حفظ شأن و کرامت انسانی در سریع‌ترین زمان ممکن برای رفع مشکلات معیشتی، درمان، ازدواج و اشتغال افراد تحت پوشش از سوی این نهاد بین نیازمندان تحت پوشش توزیع می‌شود.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی ادامه داد: سازمان بهزیستی براساس وظایف قانونی، شبکه وسیع از خدمات متنوع حمایتی، مراقبتی و توانمندسازی را به طیف گسترده‌ای از افراد دارای معلولیت، نیازمندان و فرزندان آنان همچنین اقشار آسیب‌پذیر استان ارایه می‌دهد، از همین رو انجام و استمرار این کار حمایت و همراهی مردم خیراندیش، متعهد و نیکوکار را می‌طلبد.

وی با اشاره به حدود ۲۰ هزار معلول در خراسان جنوبی گفت: ۱۰ درصد معلولان استان در مراکز شبانه روزی و ۹۰ درصد در خانواده نگهداری می‌شوند که معیشت، توانبخشی، درمان، اشتغال و مسکن از نیاز‌های اصلی معلولان است.

شرفی عنوان کرد: معیشت از مطالبات اصلی جامعه هدف بوده لذا با پیگیری‌های انجام شده، آمار پشت نوبتی دریافت مستمری صفر شده، اما زمینه برای توانمندشدن مددجویان نیز فراهم است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • مشارکت مردمی در بهزیستی خراسان جنوبی ۱۱۶ درصد افزایش یافت
  • جمع آوری ۲۵۴ معتاد متجاهر در مشهد
  • جمع آوری۲۵۴ معتاد متجاهر در مشهد
  • جمع آوری و دستگیری ۲۸۶ معتاد و خرده فروش در مشهد
  • کاهش سرقت درچناران با جمع آوری معتادان متجاهر
  • جمع‌آوری و دستگیری ۵۲۸ معتاد و سوداگر مرگ طی ۲ روز در گیلان
  • ۲۹ خرده فروش مواد مخدر و معتاد متجاهر در گلبهار دستگیر شد
  • آغاز طرح بازگشت به زندگی سالم در مشهد
  • پلمب ٤ مرکز غیرمجاز تفکیک و جمع‌آوری پسماند خشک در تهران
  • جمع‌آوری و دستگیری ۲۸ معتاد و خرده‌فروش موادمخدر در صومعه‌سرا