Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@16:33:29 GMT

استعدادهای فرهنگی منطقه سیستان بی‌نظیر است

تاریخ انتشار: ۱۲ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۹۸۱۹۱

استعدادهای فرهنگی منطقه سیستان بی‌نظیر است

محمود حاجیلویی روز پنجشنبه در شورای فرهنگ عمومی زابل که در سرسرای دفتر امام جمعه این شهر برگزار شد اظهارداشت: نقشه مهندسی فرهنگی کشور که نقشه کلان کشور بر ارزش‌ها، پایه‌ها و تحلیل کلان از وضعیت فرهنگی است ۳۰۳ اقدام ملی دارد.

وی رویکرد اصلی شورای انقلاب فرهنگی در تدوین اسناد فرهنگی را اجرا سازی رویکرد محلی عنوان کرد و افزود: تدوین برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی کشور نیازمند دخالت استان و اعلام ظرفیت‌ها، مسائل و اقتضائات هر منطقه است به طوریکه تدوین این سند با حضور نخبگان مردمی و فعالان دانشگاه در هر منطقه انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون خط مشی‌گذاری ستاد فرهنگ دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: تخصیص منابع در استان‌ها و شهرستان‌ها بر اساس نقشه مهندسی فرهنگی کشور است.

وی با بیان اینکه شورای فرهنگ عمومی به عنوان قرارگاه عملیاتی فرهنگ در هر استان و شهرستان است تاکید کرد: تعدد دستگاه‌های فرهنگی در کشور یک فرصت بوده به طوریکه هم‌افزایی و انسجام بین این دستگاه‌ها از ظرفیت‌های شورای فرهنگ عمومی است.

حاجیلویی گفت: قشر فرهیخته و جوانان با مهارت زیادی در سیستان وبلوچستان دیده می‌شود در حالیکه تعدادی علاقه‌مند به بازنمایی محرومیت غیرواقعی در این استان هستند.

وی تصریح کرد: نگاه واقعی و جذاب به استان سیستان وبلوچستان باید متولد شود.

نماینده مردم شهرستان‌های زابل، زهک، هیرمند، هامون و نیمروز در مجلس شورای اسلامی نیز اظهارداشت: شورای انقلاب فرهنگی روزی را به اسم سیستان در تقویم جمهوری اسلامی ایران نامگذاری کند.

حبیب الله دهمرده ساخت فیلم یعقوب لیث صفاری را در سیستان وبلوچستان خواستار شد وافزود: متاسفانه نگاه فیلم سازان به این استان تخریبی بوده و ضرورت دارد تا فیلم‌هایی ساخته شود که نگاه واقعی به این نقطه از ایران اسلامی داشته باشد.

وی گفت: مردم منطقه سیستان به دلیل مسائل خشکسالی و فقر اقتصادی مهاجرت کرده‌اند و برای تثبیت جمعیت اقدامات زیادی باید از سوی نظام در منطقه انجام شود.

رییس دانشگاه زابل نیز بیان کرد: اسناد بالادستی طی یک نسخه برای کل کشور نوشته میشوند و مناطق در آن دیده نمیشود و این یک اشتباه است که باید اصلاح شود.

پیمان افراسیابی افزود: باید نظر مردم در سیاست گذاری‌ها دیده شود و هر نسخه توسط مردم، نخبگان و ارزیابی از شرایط منطقه تدوین شود.

معاون استاندار سیستان وبلوچستان و فرماندار شهرستان ویژه زابل نیز گفت: ۲۰۰ شخصیت تراز اول ملی و جهانی در منطقه سیستان در دوره‌های مختلف تاریخی و معاصر زیست کرده‌اند که برای معرفی ایجاد محل و ساخت تندیس برای معرفی آنان نیاز است.

غلامرضا گنجی افزود: ایجاد دبیرخانه دائمی شعر سیستان، ساخت فیلم و سریال، ایجاد رشته‌های موسیقی، فرش، گردشگری و صنایع دستی در دانشگاه زابل از جمله درخواست‌های اهالی فرهنگ و هنر منطقه سیستان است.

اعضای نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان زابل خواستار احیا مرکز سیستان شناسی، ایجاد فرهنگسرا، سالن سینما، پلاتو تئاتر و کانون ویژه شاهنامه خوانی شدند.

هیات نمایندگان دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی امروز / پنجشنبه/ با سفر به منطقه سیستان از کارگاه سفال در دهستان کرباسک زابل بازدید و با شماری از هنرمندان منطقه سیستان دیدار و در نشست شورای فرهنگ عمومی این شهرستان شرکت کردند.

هیات نمایندگان دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی شامگاه سه‌شنبه به منظور سفر سه روزه وارد فرودگاه بین‌المللی زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان شد.

دیدار با نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان، شرکت در نشست شورای فرهنگ عمومی استان با حضور سازمان‌های فرهنگی و اجتماعی، نشست با مدیرکل، معاونان و سازمان‌های وابسته به فرهنگ و ارشاد اسلامی، نشست با رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان، نشست با مدیرکل و معاونان اداره‌کل تبلیغات اسلامی، بازدید از موزه جنوب شرق و پارک علم و فناوری و دیدار با هنرمندان صنایع دستی از جمله برنامه‌های اعضای این شورا در نخستین روز سفر به زاهدان بود.

این هیات همچنین امروز پنجشنبه به منظور شرکت در نشست شورای فرهنگ عمومی، دیدار با اصحاب فرهنگ و هنر و بازدید از یک مجموعه موفق به زابل سفر کردند .

بازدید از حاشیه شهر زاهدان، دیدار با روسای دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی و نشست با اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه استان از دیگر برنامه‌های این هیات در دومین روز سفر به زاهدان است.

دیدار با استاندار سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان از دیگر برنامه‌های هیات نمایندگان دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی در سومین روز سفر به زاهدان است.

برچسب‌ها شورای فرهنگ عمومی سیستان و بلوچستان زابل شورای عالی انقلاب فرهنگی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شورای فرهنگ عمومی سیستان و بلوچستان زابل شورای عالی انقلاب فرهنگی شورای فرهنگ عمومی سیستان و بلوچستان زابل شورای عالی انقلاب فرهنگی دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی شورای فرهنگ عمومی سیستان و بلوچستان سیستان وبلوچستان منطقه سیستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۹۸۱۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جشنواره منتظران در دیار علم و فرهنگ

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز سیستان و بلوچستان، دهمرده معاون توسعه ورزش اداره کل ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان، گفت: این جشنواره با هدف معرفی آئین‌های سنتی، بازی‌های بومی و محلی و معرفی غذا‌های محلی برگزار شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • کشف معماری ۴۵۰۰ ساله در تپه پیرزال سیستان
  • افزایش ظرفیت تولید کاغذ تحریر/ ناشران و مخاطبان کودک و نوجوان حمایت می‌شوند
  • اعضای شورای شهر حق دخالت در انتصابات شهرداری را ندارند
  • استعدادهای دانش‌آموزان همچون گنجینه‌ای در دست معلمان است
  • برگزاری جشنواره منتظران در دیار علم و فرهنگ
  • عاطفه خادمی دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور شد
  • ابراهیم رئیسی یک ماده قانونی را برای اجرا ابلاغ کرد+ جزئیات
  • ابلاغ ماده واحده «تأیید انتخاب دبیر شورای فرهنگ عمومی»
  • بارش شدید باران و آبگرفتگی معابر در زابل
  • فیلم/ سیلاب در خیابان‌های زابل