Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، سید جواد حسینی روز پنجشنبه در چهارمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان کرمان  از وجود ۱۸۲ هزار دانش آموز استثنایی در کشور خبرداد و افزود:  این تعداد دانش‌آموز در یک یکهزار و ۶۰۰ مدرسه خاص استثنایی، ۲۰ هزار مدرسه ویژه و پذیرا و ۷۴۱ مرکز اختلال یادگیری با ۲۳ هزار معلم متخصص در حال تعلیم و تربیت هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

افزایش هفت برابرای اعتبار مدارس استثنایی در دولت 

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش استثنایی مولد انقلاب اسلامی است گفت:  اعتبار مدارس آموزش و پرورش استثنایی در این دولت هفت  برابر افزایش یافته است. 

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کشور  ادامه داد: در آموزش و پرورش عادی برنامه درس ملی پیاده می‌شود و  این در حالی است که در آموزش و پرورش استثنایی آموزش برنامه درسی انطباق یافته و با خدمات ویژه به دانش‌آموز ارائه می‌شود.

حسینی با بیان اینکه آموزش و پرورش استثنایی در ۱۶ آیتم خدمات توان بخشی را ارائه می‌دهد  و طی سال گذشته ۳۲ میلیارد تومان در بخش توان‌بخشی هزینه شده  تصریح کرد: آموزش و پرورش استثنایی ۶ دوره آموزشی دارد این در حالی است که در سیستم آموزش و پرورش عادی چهار دوره آموزشی وجود دارد.

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه پیش دبستانی آموزش و پرورش استثنایی از بدو تولد آغاز می‌شود  تاکید کرد: تفاهم‌نامه‌ای با سازمان بهزیستی تحت عنوان طرح مداخلات به هنگام و در زمان طلایی منعقد شده است. 

وی  آموزش و پرورش استثنایی را فرآیند محور عنوان کرد و گفت: دانش آموز استثنایی پنج برابر دانش آموز عادی هزینه دارند و باید از تکنولوژی جدید برای توانمندسازی بیشتر این افراد استفاده کرد. 

حسینی با اشاره به اینکه کار تدریس به دانش‌آموزان استثنایی از مشقت‌ها و سختی‌های بسیاری را به دنبال دارد افزود:  به دنبال این هستیم که حق ویژه‌ای برای معلمین استثنایی داشته باشیم.

وی  با بیان اینکه در سال‌جاری پوشش نوآموزان بدو ورد به مدرسه از ۹۷.۶ درصد به ۹۹ درصد می‌رسد تصریح کرد: اکنون در استان کرمان ۲۲ مرکز اختلال یادگیری وجود دارد که براساس استاندارد ۲۰ مرکز دیگر باید در این استان احداث شود و از تمام امکانات و تجهیزات برای راه‌اندازی آن‌ها در اختیار استان قرار داده می‌شود. 

تقبل 70درصد هزینه های مدارس استثنایی شرق استان کرمان

رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور با بیان اینکه ۷۰ درصد (۵۰ درصد شوراها و ۲۰ درصد سازمان آموزش و پرورش استثنایی) هزینه ایاب و ذهاب دانش آموزان استثنایی شرق و جنوب استان را متقبل می‌شوند تصریح کرد: بودجه مدارس استثنایی شرق استان کرمان امسال ۵۰ درصد اضافه شده و همچنین علاوه بر سهم معمول به استان کرمان، ۶۰ میلیارد ریال نیز به منظور خدمات توانبخشی به این استان اعتبار خواهیم داد.

وی تصریح کرد: دانش آموزان در مدارس استثنایی نیاز به بازی و ورزش دارند و سالن‌های ۲۰۰ متری که فضا دارند، باید برای این دانش آموزان ساخته شود که روز گذشته با احداث ۳ سالن در شرق استان موافقت شد و امروز نیز ساخت پنج سالن دیگر برای سایر نقاط استان تصویب و اعتبار لازم به آن‌ها اختصاص داده خواهد شد.

معاون وزیر آموزش و پرورش یادآور شد: در این سفر نیز مقرر شد، یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای تجهیز مدارس استثنایی استان علاوه بر بودجه‌های معمول به استان کرمان اختصاص داده شود.

برچسب‌ها کرمان مدارس استثنایی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرمان مدارس استثنایی کرمان مدارس استثنایی آموزش و پرورش استثنایی مدارس استثنایی دانش آموزان استان کرمان دانش آموز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۹۹۴۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوشمند سازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت

          به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛ رئیس اداره آموزش و پرورش گناباد گفت: این کلاسهای درس با مشارکت خیران و اعتبارات مدیریت آموزش و پرورش گناباد هوشمندسازی شدند.    مجید فدوی روز پنج شنبه افزود: این کلاسهای درس با مشارکت خیران و اعتبارات مدیریت آموزش و پرورش گناباد هوشمندسازی شدند.   وی ادامه داد: برای هوشمند سازی هر کلاس درس به صورت متوسط ۳۲۰ میلیون ریال هزینه شده است.   رئیس اداره آموزش و پرورش گناباد گفت: ۴۲ مدرسه در مناطق شهری و روستایی این شهرستان با مشارکت خیران و اعتبارات نوسازی و توسعه و تجهیز مدارس در یک سال گذشته بازسازی شدند.   فدوی سر و سامان دادن به ۶۵ ملک مازاد آموزش و پرورش، توجه ویژه به حوزه تربیت بدنی و نصب ۶ چمن مصنوعی را از مهمترین اقدامات آموزش و پرورش گناباد در این مدت برشمرد.   کلاس های هوشمند فرصت های یادگیری بیشتری را برای دانش آموزان فراهم، فرآیند یادگیری را سرگرم کننده و به دانش آموزان کمک می کند فناوری های جدید را بهتر فرا بگیرند و در مجموع در ارتقاء بهره وری آموزشی و مشارکت پذیری آنان نقش مهمی دارند.   از مجموع ۱۷ هزار و ۶۱۴ دانش آموز که در ۹۱۱ کلاس درس و ۲۲۴ مدرسه در مناطق شهری و روستایی گناباد شاغل به تحصیل هستند، ۹ هزار و ۵۶۵ نفر در دوره ابتدایی، چهار هزار و ۷۹۶ نفر در دوره اول متوسطه و ۲ هزار و ۲۸۸ نفر در دوره دوم متوسطه هستند.   هشت هزار و ۸۳۶ نفر از دانش آموزان در مدارس دولتی، چهار هزار و ۷۹۶ نفر در مناطق روستایی، ۹۲۷ نفر در مدارس شاهد و بقیه در مدارس استثنایی و غیرانتفاعی به تحصیل اشتغال دارند.   مرکز شهرستان گناباد در ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

دیگر خبرها

  • ۱۶ طرح حجاب و عفاف در مدارس در حال اجراست
  • تجهیز سیستم گرمایشی مدارس همدان با طرح شهید عرب
  • تمام مدارس غیردولتی استان کرمان شهریه‌های متفاوتی دارند
  • معاون وزیر آموزش و پرورش: ۱۶ طرح عفاف و حجاب در مدارس در حال اجرا ست
  • بعضی استان‌ها مدرسه اوتیسم ندارند/ نحوه استخدام معلم در مدارس اوتیسم
  • هوشمند سازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت
  • هوشمندسازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت
  • هدف اصلی طرح «شهید عرب» تجهیز سیستم گرمایشی مدارس استان است
  • ۵۰ حوزه امتحان نهایی در استان سمنان تجهیز شده است
  • تمامی مدارس بهشهر تک نوبته هستند