Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-05-05@03:04:09 GMT

چرا چین از انتخاب دوباره ترامپ استقبال می‌کند؟

تاریخ انتشار: ۱۲ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۹۹۴۶۷

چرا چین از انتخاب دوباره ترامپ استقبال می‌کند؟

فرارو- با وجود تنش‌های پیوسته‌ای که در چهار سال گذشته در روابط چین و آمریکا بوجود آمده، برخی ناظران معتقدند که چین از انتخاب دوباره دونالد ترامپ استقبال می‌کند؛ چرا که این امر به نفع چین است.
به گزارش فرارو، دو کشور وجود دارند که دونالد ترامپ همیشه به اعمال فشار بر آن‌ها مباهات می‌کند: ایران و چین. رئیس جمهور آمریکا در تجمعات انتخاباتی خود ادعا می‌کند که اگر او شکست بخورد ایران و چین صاحب آمریکا خواهند شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به همین خاطر از شکست خوردن وی در انتخابات آینده آمریکا در سوم نوامبر خوشحال خواهند شد.
ترامپ در اولین گردهمایی انتخاباتی‌اش بعد از شیوع بیماری کرونا در شهر تالسا در ایالت اوکلاهوما مدعی شد که ایران و چین به شدت خواستار پیروزی جو بایدن، نامزد حزب دمکرات در انتخابات ریاست جمهوری، هستند. چون، به ادعای ترامپ، اگر وی در انتخابات پیروز نشود، صاحب آمریکا خواهند شد.
دلیل این ادعای ترامپ این است که او می‌داند فشار‌های زیادی علیه این دو کشور اعمال کرده است. از وقتی که ترامپ ریاست جمهوری آمریکا را به به عهده گرفت، روابط آمریکا با چین و البته ایران تنش آلود شد. ترامپ تعرفه‌ها و تحریم‌های زیادی علیه چین اعمال کرد و جنگ تجاری کم سابقه‌ای با آن به راه انداخت. اما به رغم همه این اقدامات، برخی ناظران معتقدند که چین از انتخاب شدن دوباره ترامپ استقبال می‌کند.
ژو شیائومینگ، مذاکره کننده تجاری سابق چین، اخیرا به خبرگزاری بلومبرگ گفت: «اگر بایدن پیروز شود، فکر می‌کنم این برای چین خطرناک‌تر باشد. چون او برای هدف قرار دادن چین با متحدان کار خواهد کرد. اما ترامپ، اتحاد‌های آمریکا را نابود می‌کند.»
چهار مقام فعلی چینی، ضمن تایید اظهارات شیائومینگ به بلومبرگ گفته اند که در دولت چین معتقدند که پیروزی ترامپ می‌تواند به نفع پکن تمام شود، چون بزرگترین امتیاز آمریکا (اتحادها) برای مهار نفوذ فزاینده چین را تضعیف می‌کند.     روابط چین و آمریکا در دوره ترامپ به خاطر مسائل متعدد سیاسی و اقتصادی معمولا تنش آلود بوده است. 
شیائومینگ افزود: «فکر نمی‌کنم که انتخابات روابط [چین و آمریکا]را به شکل اساسی تغییر کند. درک عمیقی در آمریکا وجود دارد مبنی بر اینکه آمریکا باید چین را مهار کند. چه ترامپ پیروز شود چه بایدن، اوضاع بدتر خواهد شد.»
با این حال، از دیدگاه برخی کارشناسان، پیروزی ترامپ در انتخابات برای چین فوایدی دارد. هال برندز، استاد دانشگاه جانز هاپکینز، اخیرا طی یادداشتی در خبرگزاری بلومبرگ به دلایل استقبال چین از پیروزی ترامپ پرداخت و با طرح این سوال که چرا با وجود همه اقدامات خصمانه‌ای که ترامپ علیه چین انجام داده، چین از پیروزی وی استقبال می‌کند، نوشت: «شاید به این خاطر است که مقامات چینی آن چیزی را درک می‌کنند که جان بولتون، مشاور سابق امنیت ملی [آمریکا] بر آن تاکید می‌کند: آسیبی که ترامپ به قدرت آمریکا و جامعه دمکراتیک بین المللی زد، بزرگتر از هر آسیبی است که او به پکن وارد می‌کند.»   برندز افزود: «چهار سال دیگر [از ریاست جمهوری] ترامپ، این آسیب را دو چندان خواهد کرد. از این رو، انتخابات ۲۰۲۰، از منظر مشخص کردن شکل جهان مدرن، از اهمیت تاریخی برخوردار است.»

منبع: فرارو

کلیدواژه: چین و آمریکا دونالد ترامپ جو بایدن انتخابات آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۹۹۴۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | اعلام جزئیات برگزاری انتخابات الکترونیک در تهران

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

به گزارش جام جم آنلاین، فرماندار شهر تهران گفت: در مرحله دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه تهران شامل تهران، ری، شمیران، اسلامشهر و پردیس، ۳۲ نامزد رقابت می‌کنند و ۱۶ نماینده انتخاب خواهند شد.

احمد قیومی افزود:از ۱۳ اردیبهشت فرایند رسمی تبلیغات انتخابات آغاز شد که تا ساعت ۸ صبح روز پنج شنبه ۲۰ اردیبهشت تبلیغات ادامه دارد و روز ۲۱ اردیبهشت؛ آغاز رای گیری خواهد بود.

آقای قیومی با اشاره به اینکه این انتخابات تمام الکترونیک برگزار می‌شود، افزود: برای برگزاری الکترونیک انتخابات ۶۰ هزار نفر آمادگی لازم را کسب کردند و آموزش شهروندان نیز آغاز شده است.

وی در باره چگونگی برگزاری الکترونیک انتخابات گفت: پس از اخذ کارت ملی از شهروندان و ثبت در دستگاه احراز هویت برای بررسی شرایط رای دادن، کارتی تحویل شهروندان می‌شود که روی صندوق گذاشته و کد‌های نامزد‌ها را وارد می‌کنند و پس از انتخاب و تایید نامزد‌های منتخب دکمه اتمام رای را زده و برگه نهایی داخل صندوق اخذ رای می‌افتد.

دیگر خبرها

  • پژوهشگر فلسطینی: اعتراضات دانشجویی، نتانیاهو، بایدن و حتی ترامپ را سردرگم کرده است
  • ترامپ طرح مفصلی برای پایان جنگ اوکراین دارد، اما ...
  • نماد‌های عجیب در انتخابات هند
  • ببینید | اعلام جزئیات برگزاری انتخابات الکترونیک در تهران
  • دیدنی های امروز؛ از روز جهانی آزادی مطبوعات تا سفرهای تبلیغاتی ترامپ
  • تایمز: ترامپ طرح مفصلی برای پایان جنگ اوکراین دارد
  • تایمز: ترام طرح مفصلی برای پایان جنگ اوکراین دارد
  • طرح ترامپ برای حل مساله اوکراین
  • رابرت کندی به بایدن: کنار بکش تا ترامپ را شکست بدهم
  • درخواست عجیب نامزد مستقل انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا از جو بایدن