Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-03@08:44:16 GMT

ترکیه خواستار عذرخواهی فرانسه شد

تاریخ انتشار: ۱۲ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۹۹۵۸۷

ترکیه خواستار عذرخواهی فرانسه شد

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، مولود چاووش اوغلو روز پنج‌شنبه اظهار کرد که فرانسه باید از «ادعا‌های دروغین» درباره حادثه دریایی در دریای مدیترانه و مواجهه با کشتی باری ترکیه از آنکارا عذرخواهی کند.

کشتی گشت‌زنی فرانسه چندی پیش، به تردد کشتی ترکیه در دریای مدیترانه که به سمت سواحل لیبی در حال حرکت بوده، مشکوک می‌شود و درخواست توقف آن را می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بین کشتی باری ترکیه از تقاضای فرانسه سر باز می‌زند و کشتی گشت‌زنی فرانسوی را در تیررس خود قرار می‌دهد.

فرانسه معتقد است که کشتی باری ترکیه حامل ادوات نظامی در راستای تجهیز دولت وفاق ملی لیبی بوده است. فرانسه معتقد است که آنکارا دائما تحریم‌های تسلیحاتی لیبی را نقض می‌کند.

وزیرخارجه ترکیه در این‌باره گفت: «فرانسه ادعا‌های دروغین علیه ترکیه را نمی‌پذیرد». وی افزود: «ما انتظار داریم که فرانسه بدون قید و شرط عذرخواهی خود را ابراز کند».

آنکارا ادعای فرانسه درباره کشتی باری ترکیه را «بی‌اساس» خوانده و گفته که حرکت کشتی فرانسوی خطرناک بوده است.

فرانسه روز چهارشنبه اعلام کرد که در مشارکت خود در مأموریت ناتو در دریای مدیترانه صرف‌نظر کرده است. گفته می‌شود که تصمیم فرانسه در پی عدم حمایت ناتو از فرانسه در حادثه تقابل کشتی‌ها بوده است.

این حمله جدیدترین اختلاف بین دو کشور در خصوص بحران لیبی است. تحرکات ترکیه و فرانسه در لیبی و حمایت از از طرف‌های درگیر در این کشور در حالی صورت می‌گیرد که سازمان ملل بارها از طرف‌های خارجی حاضر در لیبی درخواست کرده تا آتش درگیری‌های نظامی در این کشور را شعله‌ور نکنند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بحران لیبی تحریم تسلیحاتی لیبی ارتش ترکیه کشتی باری ترکیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۹۹۵۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معاریو: نتانیاهو مدت‌هاست باری بر دوش «اسرائیل» شده است

بن کاسپیت، کارشناس مسائل سیاسی اسرائیلی، در مقاله‌ای که در روزنامه معاریو منتشر شد، اشاره می‌کند که "نتانیاهو مدت هاست که باری بر دوش اسرائیل شده است" و تاکید می‌کند که "او باید موقعیت خود را ترک کند. "

کاسپیت با اشاره به اینکه "این همان کاری است که انگلیسی‌ها در بحبوحه جنگ جهانی دوم با نویل چمبرلین (نخست وزیر پیشین انگلیس) کردند" گفت: "آن‌ها این کار را کردند، زیرا چاره‌ای نبود. آنها این کار را نکردند، چون چرچیل را دوست داشتند، زیرا چمبرلین شکست خورد، انگلیس را از یک رسوایی به دیگری کشاند و به عبارت کلی ورشکسته ساخت.

به گفته کاسپیت، «تنها چیزی که اکنون می‌تواند نتانیاهو را دیوانه کند و با قدرت کامل به رفح حمله، حکم بازداشتی است که دادگاه کیفری بین المللی در لاهه تهدید به صدور علیه او کرده است».

نتانیاهو بایدن را تهدید کرد

وی با استناد به دو منبع که یکی از آنها اسرائیلی نیست، تاکید کرد که نتانیاهو در گفت و گوی تلفنی خود جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا را تهدید کرده است که اگر آمریکا جلوی این حکم بازداشت‌ها را نگیرد، مذاکره برای توافق را متوقف خواهد کرد و حمله خود را به رفح با شدت انجام خواهد داد. 

این نویسنده اسرائیلی افزود: «تنها راه برای اینکه نتانیاهو ترس خود را از دست بدهد و تهدیدهایش را عملی کند، سرنوشت شخصی او و اجرای حکم بازداشت است».

کاسپیت در انتها می‌گوید، حکم دستگیری «سرنوشت شخصی نتانیاهو» است و افزود: مردی که نام خود را به بن نیتای تغییر داده است، نمی‌تواند زندگی بدون سفر‌های لذت‌بخش به خارج از کشور به هزینه دولت یا برخی افراد خیر را تصور کند. برای آزادی شخصی خود بجنگید تا زمانی که خون بریزد. "

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • حماس خواستار قطع روابط کشور‌ها با رژیم صهیونیستی شد
  • معاریو: نتانیاهو مدت‌هاست باری بر دوش «اسرائیل» شده است
  • حماس خواستار قطع روابط کشورها با رژیم صهیونیستی شد
  • ◄ تمام لوکوموتیوها به دوربین مجهز می‌ شود
  • فیلم/عذرخواهی هوادار سپاهان ازبانوان پرسپولیسی
  • مدیررسانه‌ای پرسپولیس: سپاهان به جای شکایت بیجا، عذرخواهی کند
  • بازدید بیش از ۶۱ هزار مسافر کشتی کروز طی ۳ ماه از ترکیه
  • پارما به سری A برگشت
  • جا به جایی ۲۳۵ هزار تن کالا با ناوگان حمل و نقل باری خراسان شمالی تا پایان فروردین
  • جابه‌جایی ۲۳۵ هزار تن کالا با ناوگان حمل‌ونقل در خراسان شمالی