Web Analytics Made Easy - Statcounter

امام جمعه آران و بیدگل گفت: کرامت در اسلام مفهومی عام است و شامل تمام انسان‌ها حتی بردگان سیاه ‌پوست می شود، اما ادعای برابری انسان و ارزش ذاتی تمام انسان‌ها در غرب تنها در قالب لفظ حقوق بشر به روی کاغذ مانده است.

حجت الاسلام «ابوالفضل سلیمانی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در آران و بیدگل با گرامیداشت دهه کرامت و سالروز ولادت امام رضا(ع)، به اهمیت کرامت در دین اسلام اشاره کرد و گفت: کرامت نزد خداوند به اندازه ای مهم است که سومین آیه از نخستین سوره نازل شده بر قلب پیامبر اکرم(ص)، سخن از کرامت دارد و در واقع کرامت انسانی قبل از دیگر فرهنگ‌ ها به طور جامع مورد توجه اسلام واقع شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

امام جمعه آران و بیدگل در ادامه بیان داشت: طبق روایات ائمه معصوم(ع) و بزرگان دین، اصل کرامت، ملاک دینداری و دین مداری انسان ها شناخته می شود و اسلام در توجه به کرامت انسانی پیشگام بوده است.

 

حجت الاسلام سلیمانی به تفاوت کرامت از دیدگاه اسلام و کرامت در غرب اشاره کرد و گفت: کرامت در اسلام مفهومی عام است و شامل تمام انسان‌ها حتی بردگان سیاه ‌پوست می شود، اما ادعای برابری انسان و ارزش ذاتی تمام انسان‌ها در غرب تنها در قالب لفظ حقوق بشر به روی کاغذ مانده است و در مقام عمل خبری از آن نیست و شاهد آن جنگ افروزی استکبار و خوی وحشیانه و ظالمانه آن ها در برابر مردم مظلوم است.

 

رئیس شورای فرهنگ عمومی آران و بیدگل بر لزوم توجه بیشتر به جشن های دهه کرامت برای ایجاد شور و نشاط معنوی جامعه تاکید کرد و گفت: بزرگداشت دهه کرامت فرصتی برای تبیین سیره و روش و فرهنگ ائمه اطهار(ع) و بسط و ترویج سبک زندگی اسلامی و فضائل حسنه عزت نفس و بزرگواری در جامعه است.

 

حجت الاسلام سلیمانی با اشاره به اینکه دشمن با بهره گیری از شبکه ارتباطی گسترده و ابزارهای مختلفی همچون شبکه های اجتماعی و فضای مجازی و ماهواره تلاش می‌کند تا هویت و کرامت انسانی را خدشه دار کند، افزود: دهه کرامت فرصت بسیار مناسبی برای بازشناسی و تقویت این هویت اصیل ایرانی اسلامی است./

پایان پیام/513

منبع: شبستان

کلیدواژه: امام جمعه آران و بیدگل شهرستان آران و بیدگل آران و بیدگل اصفهان دهه کرامت تمام انسان ها آران و بیدگل دهه کرامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۹۹۶۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدارس یحیی آباد آران و بیدگل در اصفهان فردا تعطیل شد

 رییس اداره آموزش و پرورش آران و بیدگل از تعطیلی مدارس یحیی آباد آران و بیدگل در روز چهارشنبه پنج اردیبهشت ماه خبر داد.

رحمت اله مشرقی در گفت‌وگو با مهر اظهار کرد: مدارس منطقه یحیی آباد آران و بیدگل به دلیل وقوع سیل، فردا چهارشنبه ۵ اردیبهشت تعطیل و آموزش غیرحضوری خواهد بود.

وی افزود: علت تعطیلی مدارس پیشگیری از آسیب دانش آموزان و ارائه خدمات بهتر به شهروندان عنوان شده است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • آمریکا و رژیم صهیونیستی بیش از پیش منزوی شده اند
  • فعالیت ۴۱۶سفیر دانش‌آموز رضوی در آران و بیدگل
  • غبار روبی گلزار شهیدای آران و بیدگل
  • پر شدن سیل بند‌ها بر اثر بارش باران شهروندان آران و بیدگل را شگفت زده کرد + فیلم
  • تجلیل از کارگران شرکتهای فرش آران و بیدگل
  • تخریب برخی از خانه‌ها و اراضی کشاورزی بخش کویرات آران و بیدگل
  • خروش رودخانه فصلی در حاشیه جاده آران و بیدگل بر اثر بارش باران + فیلم
  • امدادرسانی در نائین و آران و بیدگل ادامه دارد
  • غیر حضوری شدن مدرسه یحیی آباد آران و بیدگل
  • مدارس یحیی آباد آران و بیدگل در اصفهان فردا تعطیل شد