Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «طرفداری»
2024-05-06@15:14:45 GMT

دنیای فوتبال در چنین روزی؛ 2 جولای

تاریخ انتشار: ۱۲ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۹۹۷۸۰

به مرور خاطرات فوتبالی‌مان خواهیم پرداخت. لحظاتی که با آن‌ها فریاد کشیدیم، شادی کردیم و بعضا اشک ریختیم.

طرفداری- در این مطلب نگاهی خواهیم داشت به تعدادی از مهم‌ترین و جالب‌ترین اتفاقاتی که در تاریخ 2 جولای در دنیای فوتبال رخ داده‌اند. 

پیروزی 2-1 آلمان غربی مقابل اسپانیا در دور دوم مرحله گروهی جام جهانی (1982/7/2)

سال 1982 در چنین روزی و در چارچوب نخستین دیدار از رقابت های دور دوم گروهی جام جهانی 1982، دو تیم ملی آلمان غربی و اسپانیا در حضور 90 هزار تماشاگر ورزشگاه سانتیاگو برنابئو شهر مادرید به مصاف هم رفتند که این دیدار با برتری 2-1 آلمان غربی به پایان رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 

پیروزی 2-1 فرانسه مقابل ایتالیا با گل طلایی دیوید ترزگه و کسب دومین قهرمانی در جام ملت های اروپا (2000/7/2)

در چارچوب دیدار فینال رقابت های جام ملت های اروپا 2000 دو تیم ملی فرانسه و ایتالیا در حضور 48 هزار تماشاگر ورزشگاه دکویپ شهر روتردام به مصاف هم رفتند. در حالی که ایتالیا تا واپسین لحظات این مسابقه با گل دقیقه 55 مارکو دلوکیو از حریف پیش بود، فرانسه با گل دقیقه 93 سیلوین ویلتورد به بازی برگشت تا کار به وقت های اضافه کشیده شود. در دقیقه 103 دیوید ترزگه با شوتی سرضرب دروازه فرانچسکو تولدو را باز کرد تا با توجه به قانون گل طلایی، فرانسه با این گل به دومین قهرمانی خود در رقابت های جام ملت های اروپا دست یابد.

 

پیوستن دنی آلوز به بارسلونا (2008/7/2)

 در چنین روزی، دنی آلوز به بارسلونا پیوست. ستاره برزیلی در 391 بازی با پیراهن بارسلونا، موفق به ثبت آمار 21 گل و 100 پاس گل برای این تیم شد.

پیروزی 2-1 هلند مقابل برزیل با بریس وسلی اسنایدر و صعود به مرحله نیمه نهایی جام جهانی (2010/7/2)

در چنین روزی و در چارچوب مرحله یک چهارم نهایی رقابت های جام جهانی 2010 دو تیم ملی هلند و برزیل در حضور 40 هزار تماشاگر ورزشگاه نلسون ماندلا به مصاف هم رفتند که این دیدار در نهایت با برتری 2-1 هلند و صعود این تیم به جمع چهار تیم برتر مسابقات همراه بود. ابتدا برزیل با گل دقیقه 10 روبینیو از حریف اروپایی خود پیش افتاد اما در نیمه دوم، هلند با دو گل وسلی اسنایدر در دقایق 53 و 68 موفق شد ضمن کسب برتری 2-1 مقابل برزیل، به مرحله نیمه نهایی راه یابد.

صعود اروگوئه به مرحله نیمه نهایی جام جهانی با غلبه بر غنا در ضربات پنالتی (2010/7/2)

سال 2010 در چنین روزی و در چارچوب مرحله یک چهارم نهایی رقابت های جام جهانی 2010 دو تیم ملی اروگوئه و غنا در حضور 84 هزار تماشاگر ورزشگاه ساکرسیتی شهر ژوهانسبورگ به مصاف هم رفتند. دو گل تماشایی از سولی مونتاری و دیگو فورلان در دقایق 45 و 55 سبب شد تا بازی در وقت های معمول با نتیجه تساوی 1-1 به پایان رسیده و کار به وقت های اضافه کشیده شود.

در حالی که غنا در دقیقه 120 فرصتی مسلم برای زدن گل برتری داشت، لوییس سوارز روی خط دروازه اروگوئه، توپ را با دست کنترل کرد و با دریافت کارت قرمز مستقیم از زمین مسابقه اخراج شد. غنا صاحب یک ضربه پنالتی شد اما ضربه آساموا جیان به تیر دروازه برخورد کرد تا سرنوشت بازی در ضربات پنالتی مشخص شود. در ضربات پنالتی اروگوئه با نتیجه 4-2 مقابل حریف آفریقایی به برتری دست یافت و جواز حضور در جمع چهار تیم برتر مسابقات را کسب کرد.

 

به مناسبت سالروز پیوستن یحیی توره به منچسترسیتی (2010/7/2)

سال 2010 در چنین روزی، یحیی توره به منچسترسیتی پیوست. توره در 316 بازی با پیراهن منچسترسیتی، 79 گل به ثمر رساند.

 

پیوستن ایوان راکیتیچ به بارسلونا (2014/7/2)

در چنین روزی، ایوان راکیتیچ به بارسلونا پیوست، به همین مناسبت صفحه رسمی یوفا این ویدیو را منتشر کرده است. راکیتیچ تاکنون در 305 بازی برای بارسلونا، 35 گل به ثمر رسانده است.

صعود آلمان به نیمه نهایی جام ملت های اروپا با غلبه بر ایتالیا در ضربات پنالتی (2016/7/2)

سال 2016 در چنین روزی و در چارچوب مرحله یک چهارم نهایی رقابت های جام ملت های اروپا 2016 دو تیم ملی آلمان و ایتالیا در حضور 38 هزار تماشاگر ورزشگاه شهر بوردو به مصاف هم رفتند. این دیدار با گل های دقایق 65 و 78 مسوت اوزیل و لئوناردو بونوچی، در وقت های معمول و اضافه با نتیجه 1-1 به پایان رسید تا کار به ضربات پنالتی کشیده شود. در ضربات پنالتی،‌ هر دو تیم عملکرد ضعیفی داشتند و در مجموع 18 ضربه پنالتی زده شد. از آلمان، توماس مولر، مسوت اوزیل و باستین شواین اشتایگر ضربات خود را از دست دادند و از ایتالیا نیز سیمونه زازا، گراتزیانو پله، لئوناردو بونوچی و متئو دارمیان موفق به گل کردن پنالتی های خود نشدند تا آلمان با حساب 6-5 در ضربات پنالتی به پیروزی رسیده و به جمع چهار تیم برتر مسابقات راه یابد.

صعود بلژیک به مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی با کسب برتری لحظات پایانی 3-2 مقابل ژاپن (2018/7/2)

در چنین روزی و در چارچوب مرحله یک هشتم نهایی رقابت های جام جهانی 2018 دو تیم ملی بلژیک و ژاپن در حضور 41 هزار تماشاگر ورزشگاه روستوف آرنا  به مصاف هم رفتند که این دیدار جذاب و تماشایی در نهایت با برتری 3-2 لحظات پایانی بلژیک و صعود این تیم به جمع هشت تیم برتر مسابقات همراه بود. ابتدا ژاپن با دو گل دقایق 48 و 52 گنکی هاراگوچی و تاکاشی اینوی از حریف اروپایی خود پیش افتاد اما بلژیک بازگشتی رویایی به این دیدار داشت و با گل های دقایق 69، 74 و 94 یان فرتونگن، مروان فلینی و ناصر چادلی موفق شد ضمن کسب برتری 3-2، به مرحله یک چهارم نهایی راه یابد.

 

منبع: طرفداری

کلیدواژه: چنین روزی و در چارچوب هزار تماشاگر ورزشگاه مرحله یک چهارم نهایی جام ملت های اروپا تیم برتر مسابقات مصاف هم رفتند ضربات پنالتی نیمه نهایی دو تیم ملی نهایی جام جام جهانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۹۹۷۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طبیعت یک گام به فینال نزدیک تر شد

به گزارش خبرنگار مهر، دیدار سوم مرحله نیمه نهایی لیگ برتر بسکتبال میان تیم های طبیعت و ذوب آهن امروز یکشنبه برگزار شد.

در این دیدار تیم طبیعت با نتیجه ۷۴ بر ۶۸ حریف خود را شکست داد.

نیمه نهایی لیگ برتر بسکتبال به صورت ۳ از ۵ برگزار می شود. طبیعت در حالی برنده دیدار سوم شد که پیش از این یک برد دیگر هم مقابل ذوب آهن در این مرحله کسب کرده بود و نتیجه یک دیدار را هم واگذار کرده بود.

کد خبر 6097514

دیگر خبرها

  • 50 گل برتر دنیای فوتبال در ماه آپریل 2024 / فیلم
  • شاهکار نوشاد عالمیان با شکست نفر ۴ رنکینگ جهانی تنیس روی‌میز
  • شاهکار نوشاد عالمیان با شکست نفر ۴ رنکینگ جهانی تنیس روی میز
  • روزی که آلوز ستاره تراکتور نبود! (عکس)
  • طبیعت یک گام به فینال نزدیک تر شد
  • صحبت‌های جالب سرمربی اینتر در واکنش به جذب طارمی
  • سهمیه جهانی زیر ۱۹ ساله‌های ساحلی ایران با صعود به جمع چهار تیم برتر آسیا
  • رکورد داران خطای پنالتی در تاریخ لیگ برتر فوتبال
  • صعود تیم لژیونر‌های ایرانی به فینال لیگ قهرمانان فوتسال اروپا
  • جریان کارت اعتباری مخفی باشگاه‌های بزرگ دنیای فوتبال چیست؟ (زیرنویس فارسی)