Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-08@10:02:50 GMT

امام رضا(ع) جلوه رأفت و محور وحدت امت اسلام است

تاریخ انتشار: ۱۲ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۰۰۰۹۶

امام رضا(ع) جلوه رأفت و محور وحدت امت اسلام است

حجت ‌الاسلام و المسلمین ارزانی، با اشاره به جایگاه و تاثیر بزرگداشت دهه کرامت، این ایام را فرصتی برای نشر و تعمیق فرهنگ اهل بیت(ع) و به ویژه فرهنگ رضوی دانست و اظهار کرد: امام رضا(ع) جلوه رأفت و محور وحدت میان امت اسلام است.

به گزارش ایسنا، یازدهم ذی القعده مصادف با ولادت هشتمین امام شیعیان حضرت علی بن موسی الرضا(ع) است که مصادف با پایان دهه کرامت نیز می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت‌الاسلام و المسلمین حبیب‌رضا ارزانی-مشاور وزیر و رئیس ستاد هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت-به مناسبت این ایام مبارک پیامی صادر کرده است، متن این پیام به شرح زیر است:
 
بسم الله الرحمن الرحیم
وَ لَقَدْ کَرَّمْنا بَنی‏ آدَمَ وَ حَمَلْناهُمْ فِی الْبَرِّ وَ الْبَحْرِ (اسراء،70)
 
دهه کرامت که شامل روزهای یکم تا یازدهم ذی‌القعده می‌باشد، روزهایی را در خود جای داده که انوار خداوند متعال بیش از هر زمان دیگر بر زمین تابیده است. یکم ذی‌القعده میلاد با سعادت بانویی است که سیره عملی ایشان یادآور لطیف‌ترین علائق، و مهر و وفای کم‌نظیر یک خواهر نسبت به مقام معنوی برادر است؛ مهری که جز در مورد امام حسین و حضرت زینب (علیهماالسلام) سابقه ندارد. دهه کرامت که آغاز آن میلاد با سعادت این بانوی گرانقدر است، یادآور اراده آهنین زنان بزرگ و بانوان والامقام جهان است. در ادامه دهه کرامت، به سالروز بزرگداشت ولادت ﺑﺮادر ﺳﺮاﻓﺮاز امام رضا (علیه السلام)، ﺣﻀﺮت ﺷﺎﻫﭽﺮاغ (ﻋﻠﯿﻪ‌اﻟﺴﻼم) می‌رسیم؛ همو که در ﻣﻬﺮﺑﺎﻧﯽ، ارادت و وفاداری به ولایت، مصداقی جز ﺣﻀﺮت اﺑﻮاﻟﻔﻀﻞ (ﻋﻠﯿﻪاﻟﺴﻼم) ﻧﺪارد. سلام و درود ﺧﺪاوﻧﺪ ﺑﺮ اﻫﻞ ﺑﯿﺖ نور و کرامت (ﻋﻠﯿﻬﻢ اﻟﺴﻼم).
 
بی‌شک این دهه فرصتی مناسب برای نشر و تعمیق فرهنگ اهل بیت (علیهم‌السلام)، به ویژه فرهنگ رضوی می‌باشد تا با بهره‌گیری از این از دریای علم و رأفت، زمینه آشنایی هرچه بیشتر تمام آحاد مردم خصوصاً نسل جوان، با زلالِ معرفت آن بزرگواران فراهم شده و به قدر تشنگی خویش از آن بحر خروشان و بی‌کران معنوی بهره‌مند گردند. پایان این دهه مبارک نیز، یعنی یازدهم ذی‌القعده میلاد فرخنده، پرنور و سرور هشتمین اختر تابناک امامت و ولایت، حضرت علی بن موسی‌الرضا (علیه آلاف التّحیّة و الثّناء) است.
 
ای آشنای غریب، ای عصمت هشتم، ای غریب‌الغربا، ای شمس‌الشموس و ای مولای ما؛ هر روز که  خورشید انوار طلایی‌اش را از فراز آسمان بر بارگاهت می پاشد، کبوتر دل، به سوی حرم تو پرمی‌کشد و دل ندا می‌دهد: السلام علیک یا علی بن موسی الرضا المرتضی.
 
در پایان ضمن تقدیر و تشکر از تمامی دستگاه‌ها و رسانه‌ها به خصوص رسانه ملی که ما را در پاسداشت این رویداد عظیم فرهنگی یاری نمودند؛ میلاد با سعادت هشتمین اختر تابناک امامت و ولایت حضرت امام رضا (علیه‌السلام)، جلوه رأفت وکرامت، و محور وحدت امت اسلامی را به مسلمانان جهان، خاصه ملت شریف ایران، تبریک و تهنیت عرض نموده و با سرلوحه قراردادن منویات مقام معظم رهبری، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای (مدظله‌العالی)، از خداوند متعال مسئلت دارم تحت توجهات خاصه حضرت مهدی (عج‌) ما را در تداوم این حرکت فرهنگی- معنوی یاری رساند.
ان‌شاءالله

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: امام رضا ع دهه كرامت دهه کرامت ذی القعده امام رضا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۰۰۰۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نهضت علمی امروز میراث پرافتخار مکتب امام صادق(ع) است

 

 




به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،  استاد دروس خارج حوزه علمیه خراسان گفت: امام جعفر صادق(ع) بعنوان رئیس مذهب تشیع حق بزرگی بر عالم تشیع دارند که هر کس اندک مطالعه ای در حالات امام صادق(ع) داشته باشد، این مسئله برای او پوشیده نیست.

حجت الاسلام والمسلمین محمد مروارید گفت: سالروز شهادت امام صادق(ع) را تسلیت می گوییم و این امام همام حق بزرگی بر عالم تشیع دارند که هر کس اندک مطالعه ای در حالات امام صادق(ع) داشته باشد، این مسئله برای او پوشیده نیست.

وی با اشاره به تلاش ائمه معصومین(ع) برای انتقال معارف در دوره های گوناگون، تصریح کرد: دین مقدس اسلام در زمان پیامبر اکرم(ص) قوت گرفت و اساس اسلام از طرف پیامبر گرامی اسلام(ص) تبلیغ می شد، بعد از آن جنگ هائی ایجاد شد اما در عین حال در زمان حضرت امیرالمومنین(ع) نیز فرهنگ اسلامی سبب شد نهج البلاغه بعنوان دریائی از علوم و حکمت های اسلامی تدوین و توسط حضرت در جامعه انتشار یابد که از بزرگترین افتخارات می باشد.

استاد دروس خارج حوزه علمیه خراسان با بیان این که این از افتخارات بزرگ هر شیعی می باشد که امام اول او امیر مومنان(ع) است، خاطر نشان کرد: پس از رسول گرامی اسلام(ص) کمالات و ارزش های انسانی از هر امام به امام بعدی علی رغم شرائط سخت دوران انتقال می یابد آنطور که دوران امام حسن مجتبی(ع) نیز مصادف با خلافت معاویه است که انواع ظلم ها را روا داشتند و متاسفانه زمینه ای برای گسترش فرهنگ اسلامی فراهم نشد.

حجت الاسلام والمسلمین مروارید ادامه داد: خون مقدس سید الشهدا(ع) در کربلا زمینه ای کلیدی برای ترویج و بسط دین فراهم آورد و پس از ایشان نیز دوران امام سجاد(ع) سراسر دانایی و علم و دانش است همانطور که صحیفه سجادیه دلیل بر حقانیت امام چهارم شیعیان، حضرت زین العابدین، امام سجاد(ع) می باشد.

وی افزود: پس از این دوران امام باقر و امام صادق(ع) تلاش زیادی در راستای ترویج علمی داشتند آنچنان که هر آنچه امروز مراجع و علمای شیعه دارند، همه بهره مند از دریای علم امام صادق(ع) بوده و هستند.

استاد دروس خارج حوزه علمیه خراسان با بیان این که شیعه و اهل سنت افتخارشان شاگردی امام صادق(ع) می باشد، اظهار داشت: هرآنچه امروز از اصول و اعتقادات، معارف، توحید، نبوت، امامت و ... وجود دارد از امام باقر(ع) و امام صادق(ع) رسیده آنطور که ۴ هزار نفر با حضرت مراوده علمی داشتند و حق بزرگی بر ما دارند.

 

دیگر خبرها

  • میزبانی حرم مطهر رضوی از زائران غیرایرانی در دهه کرامت
  • بازدید موزه فاطمی در سالروز میلاد حضرت معصومه(س) رایگان شد
  • تشریح برنامه‌های خدمت به مددجویان کمیته امداد اصفهان در دهه کرامت
  • عدالت برای همه، ظلم به هیچ‌کس؛ محور پنجمین کنگره امام رضا(ع)
  • نهضت علمی امروز میراث پرافتخار مکتب امام صادق(ع) است
  • درب طلای حرم امام رضا (ع) آماده شد + جزئیات
  • همایش فرهنگی ورزشی کاروان سفیران کریمه در زاهدان برگزار می‌شود
  • سیره و روش امام صادق(ع) تعامل با اهل سنت بود
  • درب طلای حرم امام رضا (ع) آماده شد
  • درب طلای حرم امام رضا(ع) آماده شد