Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@05:03:38 GMT

متکدیان قزوین شناسایی و ثبت نام می‌شوند

تاریخ انتشار: ۱۳ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۰۰۴۱۶

متکدیان قزوین شناسایی و ثبت نام می‌شوند

مریم بیدخام شامگاه پنجشنبه در حاشیه بازدید از مرکز توسعه خدمات اجتماعی شهرداری قزوین به خبرنگار ایرنا گفت: با ثبت اسامی متکدیان به تفکیک جنس، سن، محل سکونت، تحصیلات، نوع مشکل خاص و تعیین وضعیت پراکندگی آنان در مناطق مختلف، امکان ساماندهی این قشر بیش پیش فراهم خواهد شد.

وی اضافه کرد: با استفاده از اطلاعات مندرج در  این سامانه مشکلات فردی متکدیان بررسی شده و پس از غربالگری در صورتی که نیازمند واقعی باشند جهت مساعدت به دستگاه‌های اجرایی معرفی می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیدخام با بیان اینکه غربالگری و برنامه‌ریزی بهینه برای ساماندهی متکدیان و رفع تنگناها از ورود مجدد آنها به چرخه تکدی‌گری جلوگیری می‌کند، تصریح کرد: حضور متکدیان در سطح شهر که معلول برخی از آسیب‌های اجتماعی است علاوه بر ارایه جلوه نامناسب به شهر، آسیب‌های اجتماعی دیگری را نیز به دنبال دارد.

وی تاکید کرد: ضروری است که اقدامات مناسبی برای مقابله با معضل تکدی‌گری که چهره شهر را نازیبا کرده به کار گرفته شود تا کمک‌های مردمی به صورت هدفمند و از طریق تشکل‌های مردم نهاد، خیریه‌ها و دستگاه‌های حمایتی به دست نیازمندان حقیقی برسد.

بیدخام با بیان اینکه موضوع مقابله با تکدی‌گری در استان قزوین کاملا فرهنگی بوده که با مشارکت تمامی دستگاه‌های متولی و آحاد مردم محقق خواهد شد، افزود:  از طرف  دیگر ساماندهی و جمع‌آوری متکدیان یک ضرورت اجتماعی است که باید از طریق تهیه گزارش مستند و تهیه کلیپ‌های آموزشی در فضای مجازی اطلاع رسانی شود.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین تصریح کرد: برخورد قانونی با متکدیان حرفه‌ای که بارها جمع‌آوری شده و دوباره به چرخه تکدی گری بازگشته‌اند موجب خواهد شد تا دیگر شاهد حضور آنان در سطح شهر نباشیم، به خصوص مقابله با متکدیانی که با سوء استفاده از عواطف و احساسات مردم خیر، زمینه‌ساز آسیب‌های اجتماعی در سطح شهر می‌شوند باید در دستور کار قرار گیرد.

بیدخام به راهکارهای مناسب برای آموزش و توانمندسازی متکدیان اشاره و اظهار داشت: برای این اقدام با ایجاد اشتغال، شرایط خروج آنان از تکدی‌گری فراهم شده و فرد می‌تواند به عنوان یک عضو فعال در جامعه نقش آفرینی کند.

این مسؤول با بیان اینکه فرهنگ‌سازی و تعامل شهروندان در کاهش تکدی‌گری بسیار مهم و حایز اهمیت است، گفت: تا زمانی که مردم در خیابان و سطح شهر به متکدیان کمک می‌کنند، زمینه برای تکدی‌گری و حضور افراد سودجو  در خیابان‌ها مهیا است.

بیدخام با اشاره به اینکه بسیاری از متکدیان قزوینی از سایر  استان‌ها به این شهر آمده‌اند، تصریح کرد: با این حال یک گرمخانه در بلوار باهنر قزوین قرار دارد که افراد بی خانمان از طریق گزارش‌های مردمی با سامانه ۱۳۷ و یا گشت‌های شهری به این مکان منتقل می‌شوند و امکانات اقامتی و بهداشتی و ارایه یک وعده غذای گرم به صورت رایگان برای آن‌ها تدارک دیده می‌شود.

برچسب‌ها قزوین بی خانمانی آسیب ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: قزوین بی خانمانی آسیب ها قزوین بی خانمانی آسیب ها تکدی گری سطح شهر آسیب ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۰۰۴۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معاون استاندار: استعداد‌های برتر ادبی وهنری سیستان وبلوچستان حمایت شوند

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان وبلوچستان،  معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان در جشنواره استعدادیابی از مدرسه و محله تا انجمن که در سالن همایش‌های بین المللی پردیس دانشگاه زابل برگزار شد،با بیان اینکه ضریب هوشی نخبگان و دانش آموزان سیستان و بلوچستان از سطح ملی فراتر است و این را ثابت کرده‌اند، تاکید کرد: ریش سفیدان و مسوولان باید جوانان، نوجوانان و نخبگان شناسایی شده را جدی بگیرند و حمایت و هدایت کنند تا در جایگاه تصمیم گیری و مشورت دادن به تیم مدیریت استان و کشور قرار بگیرند.

رضا شریفی افزود: سیستان و بلوچستان در سال گذشته افتخارات ارزشمندی کسب کرد همچنین در شاخص‌های توسعه و زیرساخت‌ها نیز رشد و پیشرفت چشمگیری داشت که گام برداشتن مستلزم پیوست اجتماعی، فرهنگی و هنری است و امنیت بدون پیوست فرهنگی و اجتماعی امنیت با ثباتی نخواهد بود.
وی با اشاره به اینکه امنیت باید اجتماعی باشد تصریح کرد: داشتن استعداد و دغدغه در این زمینه می‌تواند به امن شدن و خوشنامی و معرفی استعداد‌های سیستان و بلوچستان کمک کند.
معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه این استان بالاترین سطح شناخته شده معادن در حوزه‌های مختلف را دارد ومحروم نیست، افزود: انرژی شناخته شده و ظرفیت معادن این منطقه با ذخیره شناسایی شده نفت خوزستان برابری می‌کند.
رضا شریفی  تصریح کرد: اگر می‌خواهیم سیستان و بلوچستان را با هزینه کمتری مدیریت کنیم باید یک شورای مشورتی پیشکسوتان و ریش سفیدان و یک شورای مشورتی از جوانان، نوجوانان و نخبگان منتخب شناسایی شده این رویداد تشکیل دهیم.
این مسئول خاطر نشان کرد: سال گذشته در سیستان و بلوچستان اتفاقات خوبی رقم خورد و تیم مدیریتی استان توانست به میزان چند برابر اعتبارات سالانه اعتبار جذب کند و طرحهای بزرگی در استان شروع شد و قرار است امسال به بهره‌برداری برسد که شاهد شکوفایی استان باشیم.
معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: ما به اندازه کافی در استان از تعصبات قومی و مذهبی هزینه داده‌ایم و باید حل شود و ما هنرمندان و بزرگانی داریم که تاریخ ساز شده‌اند.
شریفی با بیان اینکه یک طرح تمام شده بهتر از ۱۰ طرح نیمه تمام است، تاکید کرد: مسئولان و نمایندگان مردم باید اولویت‌های سیستان و بلوچستان را شناسایی کرده و همه ما متمرکز شویم و آن را به نتیجه برسانیم و عقب ماندگی‌ها را باید جبران کنیم.

دیگر خبرها

  • شناسایی ۸۳۲ خودرو با تخلف حمل اضافه تناژ بار در استان قزوین
  • «آینده شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های سنتی ایران» منتشر شد
  • استعدادهای برتر ادبی و هنری سیستان و بلوچستان حمایت شوند
  • جزئیات پرونده رافائل و شبکه چَتِربِیت/ باند‌های قاچاق دختران چگونه متلاشی شد؟
  • معاون استاندار:استعداد‌های برتر ادبی وهنری سیستان وبلوچستان حمایت شوند
  • معاون استاندار: استعداد‌های برتر ادبی وهنری سیستان وبلوچستان حمایت شوند
  • سیستان و بلوچستان بالاترین ظرفیت معادن را دارد
  • استعداد‌های برتر ادبی و هنری سیستان و بلوچستان باید حمایت شوند
  • روش‌شناسی رئالیسم انتقادی؛ عناصر، فرایند و گام‌ها
  • شورای شهر قزوین به دنبال توسعه ورزش محلات است