Web Analytics Made Easy - Statcounter

اتحادیه اروپا و آمریکا با مداخله در امور داخلی روسیه مدعی شدند باید به تخلفات احتمالی در همه‌پرسی اصلاحات قانون اساسی در این کشور رسیدگی شود.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در پی مشارکت بالای مردم روسیه در همه‌پرسی اصلاح قانون اساسی این کشور، اتحادیه اروپا و آمریکا به اتهام‌زنی علیه مسکو پرداختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نوشته پایگاه اینترنتی شبکه «فرانس ۲۴»، «پیتر استانو» سخنگوی اتحادیه اروپا روز پنجشنبه مدعی شد: «گزارش‌های و ادعاهای مطرح‌شده از تخلفاتی در حین رأی گیری حکایت دارند که از جمله آن‌ها می‌توان به اجبار مردم به رأی دادن، رأی‌دادن دوباره افراد، نقض محرمانه ماندن رأی افراد و خشونت پلیس علیه خبرنگاران ناظر همه‌پرسی اشاره کرد».

وی افزود: «انتظار داریم تحقیقات مقتضی در این زمینه انجام شود زیرا این‌ها ادعاهایی جدی هستند. از روسیه انتظار داریم صرف نظر از هرگونه اصلاحات در قانون اساسی، به تعهدات بین‌المللی خود پایبند بماند».

از سوی دیگر وزارت امور خارجه آمریکا نیز در اقدامی مداخله‌جویانه ادعا کرد با نحوه اجرای این همه‌پرسی مشکل دارد زیرا گزارش‌هایی از مجبور کردن مردم به شرکت در آن دریافت کرده است.

نتایج همه‌پرسی انجام گرفته نشان می‌دهد که اکثریت مردم روسیه به فراهم آمدن زمینه برای تداوم ریاست‌جمهوری «ولادیمیر پوتین» تا سال ۲۰۳۶، «آری» گفتند.

پوتین هم‌اکنون با تغییر قانون اساسی روسیه، حق شرکت در دو دوره دیگر از انتخابات ریاست‌جمهوری کشورش را به دست خواهد آورد و می‌تواند برای ۱۶ سال رئیس‌جمهور باشد.

اصلاحات قانون اساسی روسیه در ژانویه سال جاری رونمایی شد و پارلمان این کشور در ماه مارس از آن‌ها حمایت و تصویب‌شان کرد اما خواستار برگزاری یک‌همه‌پرسی برای «جلب حمایت عمومی» شد.

این همه‌پرسی که  قرار بود ۲۲ آوریل سال جاری در روسیه برگزار شود، به دلیل شیوع ویروس کرونا به تعویق افتاد و از صبح روز پنج‌شنبه، بیست و پنجم ژوئن، به‌مدت یک هفته آغاز شد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: اتحادیه اروپا روسیه آمریکا اتهام زنی اتحادیه اروپا قانون اساسی همه پرسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۰۰۶۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلینکن: ناتو طرحی برای حمله به روسیه ندارد

وزیر امور خارجه آمریکا طی سخنانی در مجمع جهانی اقتصاد در کشور عربستان گفت که سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) هیچ طرحی علیه روسیه ندارد.

به نقل از خبرگزاری تاس، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا در سخنانی اظهار داشت که ناتو هیچ گونه طرحی علیه روسیه نداشته و در آینده نیز نخواهد داشت.

این دیپلمات ارشد آمریکایی در نشست مجمع جهانی اقتصاد در عربستان سعودی گفت: همانطور که قبلاً اشاره کردم، ائتلاف ناتو یک ائتلاف دفاعی است که هیچ طرحی در مورد حمله به روسیه نداشته و نخواهد داشت.

در جریان اجلاس ماه جولای سال گذشته رهبران ناتو در ویلنیوس پایتخت لیتوانی، کشور‌های عضو این پیمان، روسیه را جدی‌ترین تهدید برای امنیت بین‌الملل خطاب کردند و اولین طرح دفاعی این ائتلاف در مقابل مسکو را تصویب کردند.

در اواخر ماه مارس، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، ادعا‌های غرب مبنی بر اینکه مسکو قصد دارد در جنگی علیه ناتو وارد شود را یک هذیان خواند.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • آمریکا تحریم‌ها علیه ۱۰ بانک بزرگ روسیه را کاهش داد
  • برنامه‌های آمریکا و اروپا برای نفوذ در قفقاز
  • قوانین سختگیرانه اتحادیه اروپا یقه آیپد را گرفت!
  • بلینکن: ناتو طرحی برای حمله به روسیه ندارد
  • روسیه: با اعمال تحریم‌های احتمالی اروپا گاز گران‌تر می‌شود
  • درخواست نمایندگان پارلمان اروپا برای تقویت دفاع ضد جاسوسی
  • اعلام آمادگی مکرون برای استفاده از سلاح هسته ای علیه روسیه
  • گاریباشویلی قطعنامه پارلمان اروپا علیه گرجستان را رد کرد
  • چین از اتحادیه اروپا می‌خواهد تا سیاست‌های تجاری «تبعیض آمیز» را متوقف کند
  • انتقاد از دستورالعمل صادر شده توسط یک مسئول در قوه قضاییه:طبق قانون اساسی نمی‌توانید ثبت شکایت و دادخواست از دولت را ممنوع کنید