Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-08@19:18:44 GMT

ریشه طلاق عاطفی کجاست؟

تاریخ انتشار: ۱۳ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۰۱۰۸۸

یک روانشناس، با بیان اینکه در طلاق عاطفی زن و شوهر هیچ ارزشی برای هم قائل نیستند، گفت: زوجینی که دچار طلاق عاطفی هستند به اوج بی تفاوتی نسبت به هم می‌رسند و بی تفاوتی آخرین مرحله بی احساس بودن انسان است. ناطقان: مریم نیک فطرت با بیان اینکه زندگی مشترک معمولا با عشق آغاز می‌شود، اظهار کرد: کم کم مسیر زندگی مشکلات خودش را نشان می‌دهد و لذا زوجین توانایی حل مشکلات را به درستی ندارند و منجر به جدایی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی عدم تفاهم را یکی از عوامل طلاق دانست و افزود: برخی از افراد تصور می‌کنند بعد از ازدواج باید به همه چیز‌هایی که در رویا و خیالشان دارند، محقق شود لذا این تصور اشتباه بوده و مبنایی برای ایجاد شکاف در زندگی مشترک می‌شود.

این روانشناس، با اشاره به نقش ویژگی‌های شخصیتی و عوامل محیطی و اجتماعی بر زندگی زناشویی، یادآور شد: برخی از افراد نمی‌توانند در کنار هم زندگی کنند و لذا طلاق رسمی یا عاطفی صورت می‌گیرد. در واقع برخی از زوجین زیر یک سقف زندگی می‌کنند، اما هیچ احساس و جاذبه‌ای برای یکدیگر ندارند.

نیک فطرت، با بیان اینکه در طلاق عاطفی زن و شوهر هیچ ارزشی برای هم قائل نیستند، گفت: زوجینی که دچار طلاق عاطفی هستند به اوج بی تفاوتی نسبت به هم می‌رسند و بی تفاوتی آخرین مرحله بی احساس بودن انسان است.

وی انحرافات اخلاقی و آسیب‌های اجتماعی و مشکلات روحی و روانی را ناشی از طلاق عاطفی دانست و بیان کرد: از دیگر عوامل جدایی زوجین می‌توان به توقعات نا به جا، عدم شناسایی خواسته‌ها و توقعات و ناتوانی در برآورده کردن آنها، اعتیاد، خیانت و بی وفایی و عدم آمادگی برای ازدواج اشاره کرد. برخی از افراد صرفا به خاطر حرف دیگران و یا چشم و هم چشمی ازدواج می‌کنند.

این مشاور خانواده، عدم شناخت زوجین از یکدیگر را ریشه اغلب تعارضات در زندگی مشترک دانست و تصریح کرد: زن و مرد مانند دو قطب مثبت و منفی یک باتری هستند، یعنی ویژگی‌های کاملا متفاوت دارند و لذا لازم است زن ویژگی‌های مردان و مرد ویژگی‌های زنان را بشناسند تا مشکلات به حداقل برسد.

نیک فطرت، از مردان خواست یک شنونده فعال برای زنان باشند و آنان را قضاوت و نصیحت نکنند و متذکر شد: زنان نیز در هنگام سکوت و ناراحتی مردان، آنان را تنها بگذارند تا راه حلی برای مشکل خود پیدا کنند و به آرامش برسند.

وی اختلاف نظر و سلیقه را یک ویژگی انسانی دانست که باید مد نظر زوجین قرار گیرد و ادامه داد: متاسفانه برخی از زوجین این مراحل را درست پشت سر نمی‌گذارند و لذا دچار مشکل می‌شوند و از روش‌های ناکارآمد برای حل مشکلات خود مانند تهدید، تسلط، خشونت و آسیب بدنی، سرزنش، تسلیم و... استفاده می‌کنند لذا ۸۰ درصد مشکلات زندگی مشترک با اصلاح دیدگاه نسبت به زن و مرد برطرف می‌شود.

این روانشناس، بی اعتمادی و دروغ را یکی دیگر از عوامل طلاق عاطفی دانست و اظهار کرد: برخی از زوجین کاری به کار هم ندارند و هیچ ارتباطی بین آنان ایجاد نمی‌شود و تنها دلیل ادامه زندگی مشترک را حفظ آبرو یا فرزندان می‌دانند لذا در چنین شرایطی زنان و مردان دچار خطا‌های شناختی شده و اصل و مفهوم ازدواج و زندگی مشترک و همسرداری را فراموش کرده اند.

وی نادیده گرفتن جنبه‌های مثبت زندگی و تعمیم دادن اشتباهات طرف مقابل را یک راهبرد نادرست در مواجهه با مشکلات دانست و یادآور شد: زوجین برداشت‌های منفی از یکدیگر را کنار بگذارند و درک متقابل داشته باشند. ترسیم افق آینده نیز موجب شادی و انگیزه می‌شود.

نیک فطرت، از زوجین خواست در محبت کردن به طرف مقابل پیش قدم باشند و خاطرنشان کرد: قدرشناسی، استفاده از کلمات تاییدآمیز، احترام گذاشتن و وقت صرف کردن برای همسر قبل از تماس فیزیکی اهمیت دارد و موجب افزایش محبت و جذبه می‌شود. منبع: باشگاه خبرنگاران برچسب ها: ریشه ، طلاق عاطفی ، بی احساسی

منبع: ناطقان

کلیدواژه: ریشه طلاق عاطفی بی احساسی زندگی مشترک طلاق عاطفی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۰۱۰۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهر بدون چراغ قرمز در ایران کجاست؟

گزارش کامل از گزیده‌خبرهای امروز «تابناک با تو» را با کلیک بر تیتر آن بخوانید.

 

شهر بدون چراغ قرمز در ایران کجاست؟ 

اقدام تازه و غافلگیرکننده امیر تتلو در زندان 

اقدام مثبت شهرداری که در سطح شهر تهران دیده شد


بنری در ایستگاه مترو تهران که جلب‌توجه کرد


پاتک پلیس امنیت به یک شرکت هرمی در شهریار
سه ادویه که ماکارونی را معرکه می کنند!


شوخی تلخ کاربران فضای مجازی با اقدامات زاکانی


دستورالعمل عجیب و غریب صداوسیما برای کارکنانش


خبر مهم وزیر کشور درباره پذیرش اتباع جدید

دختر وزنه‌بردار ایرانی با تیم پناهندگان در المپیک پاریس!


رونمایی از سنگین‌ترین جریمه مالی تاریخ لیگ برتر!
جزئیات جدید از حادثه امامزاده ابراهیم شفت


مهناز افشار با این جمله‌اش، مرغ پخته داخل قابلمه را خنداند!


تهرانی‌ها تا 4 روز آینده مواظب خود باشند!
جدیدترین تصویر از یسنا که به دختر ایران معروف شد


قوی‌ترین مردان ایران در مراسم افتتاحیه کارخانه هادی چوپان


بازیگر تایتانیک و ارباب حلقه‌ها درگذشت


استایل شیک و کلاسیک دختر زیبای مونیکا بلوچی


این ملحفه‌ها باعث اگزما در پوست می‌شوند


علت چپ دست یا راست دست شدن انسان‌ها چیست؟
منوچهر هادی هم رفت قاطی هوش مصنوعی‌بازها

دیگر خبرها

  • رضا درویش به سیم آخر زد؛ توهین هاشمی‌نسب به پرسپولیس؟ مشکلات او با دارو هم حل نمی‌شود!
  • افرادی که در کودکی محبت ندیده‌اند، این ۷ ویژگی را دارند
  • افرادی که در کودکی محبت ندیده اند این ۷ ویژگی را دارند
  • رفح کجاست و اسرائیل در آن جا چه کار می کند؟ | نگاهی به آخرین وضعیت غزه
  • منطقه امن کجاست؟+ فیلم
  • کاهش مشکلات جامعه با تحول در نظام آموزشی امکان‌پذیر است
  • شهر بدون چراغ قرمز در ایران کجاست؟
  • شرکت زوج‌های عضو کانون‌های مساجد کردستان در دوره علمی آموزشی«شمس»
  • طلاق از شوهر به‌خاطر خیلی خوب‌بودن!
  • ۷ چیزی که فقط افرادی که در خانواده ای با روابط سمی بزرگ شده اند درکشان می کنند