Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی اصغر باقرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره بازگشت آمار تعداد مبتلایان و فوتی‌های بیماری کووید ۱۹ در کشور به دوران اوج پیک این بیماری در روزهای اسفند و فرودین گفت: عدم رعایت  و عادی‌سازی موضوع منجر به بازگشت آمارها به روزهای ابتدای بیماری در اسفند و فرودین شده است.

این عضو هیأت رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: ما امروز مراقبت‌ها و فاصله اجتماعی، رعایت پروتکل‌های بهداشتی که در روزهای ابتدایی مشاهد می‌کردیم دیگر نمی‌بینیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی ادامه داد: شواهد امر نشان می‌دهد به نظر می‌رسد که در حال وارد شدن به پیک یا همان موج دوم بیماری هستیم؛ چراکه همه افراد جامعه در آن روزهای اولیه بیمار نشدند که یک ایمنی ایجاد شده باشد بنابراین امروز درصد خطر برای آن‌های که قبلا درگیر ویروس نشده‌اند، بیشتر است. 

نماینده بابلسر در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: مهم‌ترین توصیه آن است که باید همان بحث‌های قرنطینه خانگی، فاصله‌گذاری اجتماعی و مخصوصا استفاده از ماسک دوباره به حالت اول بازگردد؛ متاسفانه امروز مردم به هیچ عنوان این مسئله را جدی نگرفتند.

وی یادآور شد: در روزهای اخیر تعداد سفرها بسیار زیاد شد که همین مورد می‌تواند یکی از علت‌های اصلی افزایش تعداد بیماران باشد. 

باقرزاده درباره این‌که امروز جامعه نشان داده است اهل رعایت پروتکل‌های بهداشتی نیست و بسیار از مردم حتی دیگر از ماسک استفاده نمی‌کنند عده‌ای از کارشناسان مطرح می‌کنند کسانی که از ماسک استفاده نمی‌کنند باید جریمه شوند، گفت: ماسک زدن را بسیار راحت می‌توان اجرایی کرد؛ اما بحث جریمه کردن مکانیسم‌های خودش را می‌خواهد که کار سختی است و به نظر من شاید خیلی قابل اجرا نباشد. 

وی خاطرنشان کرد: اما راه‌های دیگری را می‌توان به عنوان جریمه در خصوص کسانی که از ماسک استفاده نمی‌کنند انجام داد؛ دولت می‌تواند بگوید به افرادی که در محیط‌هایی که ماسک اجباری است اما استفاده نمی‌کنند خدمات ارائه نمی‌دهیم. 

این عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر کسی به بانک برود کارت ملی نداشته باشد، بانک به او خدمات نمی‌دهد در خصوص ماسک هم باید همین طور باشد اگر کسی به اماکنی که زدن ماسک اجباری است رفت و از آن استفاده نکرد نباید به او خدمات داد.

وی تاکید کرد: در ادارات دولتی و خصوصی ، در مترو ، بانک و همه مراکز علمی و آموزشی و غیره اگر خدمات به افرادی که ماسک نمی‌زنند ارائه نشود می‌توان درصد بالایی از اشخاص را مجبور کرد که از ماسک استفاده کنند. 

باقرزاده ادامه داد: جریمه مکانسیم می‌خواهد که به اجرا درآوردنش سخت است اما با ارائه ندادن خدمات می‌توان افراد را ملزم استفاه به ماسک کرد.  

منبع: ایلنا

کلیدواژه: کرونا کرونا ویروس کووید 19 استفاده نمی کنند ماسک استفاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۰۱۲۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشنهاد عجیب ایلان ماسک به حامیان فلسطین

        گزارش کامل از گزیده‌خبرهای امروز «تابناک با تو» را با کلیک بر تیتر آن بخوانید.

 

پیشنهاد عجیب و غریب ایلان ماسک به حامیان فلسطین 

خسارات‌ ناشی از شکسته شدن یک سد در کنیا


چند ایده‌ جذاب بهاری برای چیدمان بالکن‌های کم‌جا


۷ نکته مهم برای تهیه بستنی ساده خانگی


یک روش ساده برای از بین بردن سیاهی زیر چشم


نرخ سرسام‌آور سریال‌سازی تلویزیون فاش شد
دیشب، آمریکا، قلب یک میلیون‌ ایرانی را شکست!


اطلاعیه مهم برج میلاد در مورد یک ادعای پر سروصدا


سناریوی خودکشی، قتل از آب درآمد
قیمت خودرو


قیمت دلار، سکه و طلا


۱۱ وسیله‌ای که هرگز نباید با جوش شیرین تمیز کرد


مصرف بیش از حد ویتامین D این عوارض را دارد
کنایه نیش‌دار وزیر بهداشت به ماجرای مسمومیت پزشکان
تعیین جنسیت با ivf امکان ‌پذیر است یا خیر؟


تغییرات تیپ و چهره عشق ارسطو در پایتخت ۵


تیپ بهاری و جوان‌‌پسند عمو پورنگ در آستانه ۵۱ سالگی


با این ۶ نشانه، سریعا گوشی‌تان را دور بیاندازید!
طعنه سنگین مجری صداوسیما به ژیلا صادقی

دیگر خبرها

  • افشاگری رشیدی کوچی: افرادی محکومیت قطعی داشتند، اما به دلیل نزدیکی شان به دولت در مجلس آینده حضور دارند / می‌خواهند ریاست را هم به جریان پایداری نزدیک کنند
  • (عکس) چهره عجیب محمدرضا گلزار حین انجام ماسک پوست صورت
  • پیشنهاد عجیب ایلان ماسک به حامیان فلسطین
  • آموزش گام به گام انتخابات الکترونیک به مردم و عوامل اجرایی
  • احمدرضا درویش امسال «کندو» را کلید می‌زند؟/ توافقات اولیه سریال
  • سیل و آبگرفتگی در اهواز / ورود آب به برخی منازل / قطع برق
  • وحشت مردم روستاهای شهرستان بدره از ورود سیلاب
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ / اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • غول جدید ماهواره‌ای به رقابت با ایلان ماسک می‌رود
  • عمو پورنگ به «لالایی» نزدیک شد و تلویزیون به سریالی فوتبالی!