Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-28@17:36:56 GMT

تولید سالانه سیگار از54میلیارد نخ گذشت

تاریخ انتشار: ۱۳ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۰۱۴۰۰

جدیدترین آمار منتشر شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) نشان می‌دهد که در سال ۹۸ حدود ۵۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون نخ سیگار تولید شده است. ناطقان: این رقم نسبت به تولید ۴۸ میلیارد و ۲۰۰ میلیون نخ در سال گذشته ۱۳.۷ درصد افزایش داشته است.

در قانون برنامه پنجم توسعه تاکید شده بود که کل واردات سیگار با برند اصلی در پایان این برنامه به تولید داخل تبدیل شود تا با به صفر رساندن میزان واردات این محصولات با به کارگیری از توان داخلی نیاز مصرفی کشور در داخل تامین شود که این امر در نهایت در سال ۱۳۹۷ محقق شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



همچنین سال گذشته ۱۵۴ میلیون نخ سیگار صادر شده که نسبت به صادرات ۱۵۰ میلیون نخی این محصول در سال ۱۳۹۷ حدود ۲.۷ درصد رشد داشته است.

از طرف دیگر با توجه به اینکه میزان مصرف سالانه سیگار در کشور ۶۵ میلیارد نخ برآورد شده، میزان قاچاق نیز در سال گذشته ۱۰ میلیون و ۳۱ هزار نخ برآورد شده که نسبت به سال ۱۳۹۷ حدود ۳۹.۲ درصد کاهش داشته است.

صادرات توتون بیش از ۲ برابر شد

بر اساس این آمار در سال گذشته حدود ۲۳۷۴ تن توتون صادر شده که نسبت به صادرات ۹۰۹ تن از این محصول در سال ۹۷ ۱۶۱.۳ درصد افزایش داشته است. البته صادرات تنباکو معسل و سنتی در سال ۱۳۹۸ به ترتیب ۲۹ و ۷۳.۳ درصد کاهش داشته و به ۸۳.۹ و ۱۳۴ تن رسیده است.

در این میان واردات تنباکو معسل در سال گذشته با ۷۹.۱ درصد کاهش به ۸۲۲ تن رسیده، ‌ در حالی‌که واردات این محصول در سال ۱۳۹۷ حدود ۳۹۳۰ تن بوده است.

بر اساس این آمار تا پایان سال گذشته ۲۱ واحد تولیدی در بخش تولید سیگار و ۳۹ واحد در بخش تولید تنباکو فعال بودند. این در حالی است که تعداد واحدهای تولیدی فعال در این دو بخش در سال ۱۳۹۷ به ترتیب ۲۰ و ۳۳ بوده است. منبع: ایسنا برچسب ها: تولید سالانه ، سیگار ، وزارت صنعت

منبع: ناطقان

کلیدواژه: تولید سالانه سیگار وزارت صنعت سال گذشته سال ۱۳۹۷ میلیون نخ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۰۱۴۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد کمتر از انتظار اقتصاد ژاپن

تورم توکیو از ۲.۶ درصد به ۱.۸ درصد رسید.

به گزارش ایسنا، اداره آمار ژاپن اعلام کرد شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) برای منطقه کو_توکیو بسیار کمتر از انتظار بود و در ماه آوریل به میزان ۱.۸ درصد رشد کرد.

این رقم در مقایسه با داده‌های سالانه ماه قبل کاهش یافته است، زمانی که شاخص محاسبه شده به ۲.۶ درصد رسید.

شاخص بهای مصرف‌کننده بدون احتساب مواد غذایی تازه و انرژی ۱.۸ درصد به‌طور سالانه افزایش یافت که کمترین سرعت افزایش از ماه سپتامبر ۲۰۲۲ محسوب می‌شود.

اکونومیک نوشت، این رقم در مقایسه با ماه گذشته ۲.۹ درصد کاهش نشان می‌دهد در حالی که شاخص بدون احتساب مواد غذایی تازه ۱.۶ درصد بر اساس آمار ارائه شده سال گذشته اضافه شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۷۰ درصد پنبه کشور در گلستان تولید می شود
  • تورم نقطه به نقطه تولید در فروردین ۲۳.۸ و سالانه ۳۱.۲ درصد شد
  • تولید سالانه ۷۰ میلیارد نخ سیگار در کشور
  • ویپ های ۲ میلیون تومانی در کشور/ چرا سیگارهای الکترونیک در ایران ممنوع نمی شود؟!
  • کاهش تورم ماهانه اجاره مسکن به کمتر از میانگین ۸ ساله
  • ۳۰ رشته قنات خراسان شمالی در حال مرمت و لایروبی است
  • ۵۶ درصد صادرات زنجان به کشور ترکیه اختصاص دارد
  • صادرات استان زنجان صعودی شد
  • گوشت اینگونه ۶۳.۵ درصد گران شد
  • رشد کمتر از انتظار اقتصاد ژاپن