Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@18:31:08 GMT

سیره امام رضا(ع) الگو و نقشه راهی برای جوامع بشری است

تاریخ انتشار: ۱۳ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۰۱۴۹۶

سیره امام رضا(ع) الگو و نقشه راهی برای جوامع بشری است

حجت الاسلام صفر قربان پور در گفتگو با خبرنگار مهر بابیان اینکه حضرت علی ابن موسی الرضا (ع)، هدیه ویژه حضرت احدیت به مردم ایران است؛ اظهار کرد: وجود بارگاه ملکوتی حضرت امام رضا (ع) در مشهد مقدس، این دیار را به میعادگاه عاشقان ولایت و امامت تبدیل کرده است. در این راستا باید شناخت و معرفت ما نسبت به جایگاه ائمه معصومین (ع) به ویژه در دهه کرامت افزایش پیدا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به ضرورت استفاده از دهه کرامت برای تبلیغ و ترویج فرهنگ رضوی، تلاش‌های انجام شده برای برگزاری برنامه‌های مردمی و تخصصی برای بزرگداشت این دهه را ستود و از متولیان برنامه‌های موضوعی رضوی در استان‌های مختلف قدردانی کرد.

قربان پور ادامه داد: در مقابل هجمه‌هایی که نسبت به دین، اصل اسلام و احکام الهی وجود دارد به طور قطع ائمه معصومین (ع) راهنما و رهبر هستند یعنی سخن و روش زندگی آن‌ها برای انسان‌ها حجت است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی افزود: پیروی از فرامین و عمل کردن به دستورات آن‌ها می‌تواند برای ما سعادت آفرین باشد و در مقابل شبهه افکنی استکبار باید بیش از گذشته هوشیار بود.

قربان پور اظهار کرد: در شرایط متعارف باید در گرامیداشت ولادت ایمه معصومین (ع) جلساتی برگزار کرد تا ابراز ارادت خو د را به آن‌ها نشان دهیم البته صرفاً به دهه کرامت نباید اکتفا کرد چرا که همیشه عزت و کرامت آن‌ها برای بشریت مشخص بوده است و باید زمینه و بستر آن طوری فراهم شود که جامعه عمل کننده به سیره امام رضا (ع) باشد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی یا بیان اینکه اخلاق یکی از عناصر مهم شناخت انسان است، خاطرنشان کرد: با الگو قرار دادن سیره اخلاقی امام رضا (ع) به عنوان منشور قانون اساسی و زندگی شاهد دنیای بدون کینه، نزاع و فرصت سوزی خواهیم بود. اخلاق نیکو نشانه ایمان است و گفتمان‌های علمی باید منجر به تغییر رفتار و اخلاق افراد شود. مهمترین نکته اخلاقی امام رضا (ع) نیز که منشأ و مولد دیگر اخلاقیات ایشان است خضوع و فروتنی و چگونگی برخورد با ادیان‌ها و قومیت‌های مختلف بود.

وی سیره امام رضا (ع) را الگو و نقشه راهی برای جوامع بشری دانست و گفت: اگر اخلاق، حکومت داری و علم امام رضا در جامعه اجرا شود شاهد جامعه‌ای عاری از خشونت و مشکل خواهیم بود.

کد خبر 4964469

منبع: مهر

کلیدواژه: اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی دهه کرامت ویروس کرونا شیراز بوشهر قزوین شیوع کرونا گرگان دهه کرامت شهرکرد بیرجند ایلام استانداری سمنان مواد مخدر مجلس شورای اسلامی ستاد مقابله با کرونا امام رضا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۰۱۴۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از راویان فعال روحانی موسسه فرهنگی روایت سیره شهدا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، در مراسمی که ۲۰۰ راوی کاروان‌های راهیان نور حضور داشتند، از ۱۰ راوی و فعال تبلیغی روحانی با اهدای تندیس عبای خاکی قدردانی شد.

این راویان در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و معرفی سبک و سیره شهدا به مناطق عملیاتی جنوب و شمال غرب کشور اعزام شدند و روایتگری و اجرای برنامه‌های فرهنگی را در بازدید کاروان‌های دانش آموزی و دانشجویی از یادمان‌های دوران دفاع مقدس برعهده داشتند.

دیگر خبرها

  • شهرستان‌های لرستان میزبان برنامه‌های شاخص شب میلاد امام رضا (ع)
  • رضایتمندی مردم از اجرای طرح نور در سطح استان سمنان
  • برپایی جشن «خدا قوت کارگر» در ورزشگاه امام رضا (ع) مشهد
  • خانواده محور بودن برنامه‌های دهه کرامت در آذربایجان شرقی
  • نهاوند میزبان پرچم متبرک حرم رضوی
  • تجلیل از راویان فعال روحانی موسسه فرهنگی روایت سیره شهدا
  • بهره برداری ازدومین زائرسرای ویژه محرومان کمیته امداد در مشهد
  • شهید مطهری الگو و نمونه معلم تراز انقلاب اسلامی است
  • دومین زائرسرای ویژه محرومان کمیته امداد در مشهد بهره برداری شد
  • حضور در جوار آستان مقدس رضوی بهترین خدمت فرهنگی است