Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسلم ساقی پنجشنبه شب در جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با کرونای شهرستان کاشمر افزود: حساسیت‌ها نسبت به قبل در خصوص پیشگیری و رعایت اصول بهداشتی فوق‌العاده کم شده است و فقط تعداد معدودی از مردم نسبت به رعایت مسائل و پروتکل‌های بهداشتی حساسیت دارند.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط نگران کننده در استان و بر اساس هشدارهای روزهای اول هر فردی که در خصوص اجرای مصوبات ستاد کرونا  قصور کند به طور قطع کوتاهی اش بدون هیچ چشم‌پوشی پیگیری خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار کاشمر گفت: در حال حاضر بهترین نوع پیشگیری ماسک زدن است و پیرو تأکیدات رهبر معظم انقلاب باید استفاده از ماسک در سطح جامعه به خصوص در تجمعات و مکان‌های عمومی نصب‎العین قرار گیرد و استفاده از ماسک هم باید الزامی شود.

ساقی افزود: با توجه به وضعیت ابتلا به کرونا برای برنامه‌های ایام محرم دغدغه داریم و تصمیمات در شهرستان مبتنی بر تصمیمات ستاد ملی و استانی کرونا خواهد بود و اطلاع‌رسانی‌ها در خصوص تصمیمات ستاد پیشگیری و مقابله با کرونای شهرستان باید از طریق مدیریت شبکه بهداشت و درمان صورت گیرد.

وی اضافه کرد: اگرچه به دنبال ایجاد محدودیت در سطح شهرستان برای هیچ صنف یا گروهی نیستیم اما نسبت به دو هفته قبل تعداد بستری‌ها در بیمارستان شهید مدرس کاشمر ۱۴ برابر افزایش یافته از این‌رو باید بازدیدها توسط کمیته بازرسی برای نیل به وضعیت مطلوب در سطح شهرستان تشدید شود. 

 فرماندار کاشمر گفت: با توجه به این که یکی از کانون‌های شیوع و ابتلای به ویروس کرونا مراسم عروسی و عزاداری اعلام شده است از همه مردم عزیز درخواست می کنیم تا حد امکان در این ایام از برگزاری مراسم جشن عروسی به‌ویژه در روستاها پرهیز کنند.

ساقی افزود: طبق مصوبه ستاد کرونا در صورت عدم تمکین صاحبان مراسم عروسی در متوقف نکردن  مراسم در روستاها با همکاری بخشداری، دهیاری و شبکه بهداشت و درمان از میزبان و متولی مراسم تعهد اخذ خواهد شد و هرگونه اتفاق ناگواری برای مدعوین در زمینه ابتلا به کرونا رخ دهد مسوولیت آن متوجه میزبان خواهد بود و از طریق دستگاه قضایی پیگرد قانونی خواهد شد. 

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان کاشمر هم در این جلسه گفت: طی این هفته پیمایشی در شهرستان انجام شد که نتایج آن نشان داد متأسفانه تقریباً در بین همه اقشار و گروه‌های اجتماعی افراد مبتلا به کرونا وجود دارند و تاکنون هزار و ۹۰۰ نمونه آزمایشگاهی به مشهد ارسال شده که نتیجه آزمایش ۴۳۰  نفر مثبت اعلام شده و آنها شناسایی و تحت مراقبت قرار گرفته‌اند.

محمد جواد یزدانی از قرار گرفتن شهرستان‌های کاشمر و کوهسرخ در وضعیت قرمز از نظر ابتلای به کرونا خبر داد و افزود: از شهروندان تقاضا می کنیم برای حفظ سلامتی خودشان حتماً ماسک بزنند و از حضور در تجمعات، نشستن در مسیر جاده سید مرتضی و حضور در مجالس عروسی و ترحیم به جد خودداری کنند.

وی ادامه داد: بر اساس آخرین وضعیت استان که قرمز و نگران کننده شده احتمالاً محدودیت‌های جدیدی اعمال خواهد شد و بر این اساس به‌تبع ما هم تصمیمات جدیدی خواهیم گرفت. باید این ویروس را مدیریت کنیم و هر جا کوتاه بیاییم ضربه خواهیم خورد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان کاشمر گفت: پس از برگزاری از یک مراسم عروسی در یکی از روستاهای کوهسرخ، سه نفر به دلیل ابتلا به کرونا در بیمارستان بستری شده‌اند.

کاشمر در ۲۲۸ کیلومتری جنوب غربی مشهد قرار دارد.

بر اساس اعلام رسمی، تاکنون ۲۳۲ هزار و ۸۶۳ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۱۴۸ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۱۱ هزار و ۱۰۶ تن رسیده است.

همچنین تاکنون ۱۹۴ هزار و ۹۸ نفر از مبتلایان به کرونا در ایران بهبود یافته‌اند.  

"پاندمی کرونا" تاکنون در سطح جهان ۱۰ میلیون و ۸۲۹ هزار و ۴۶۸ نفر را بیمار کرده و جان ۵۱۹ هزار و ۳۹۷ تن را در ۲۱۲ کشور گرفته است.

 ۶ میلیون و ۴۸  هزار و ۷۴۹ نفر از افراد مبتلا به کرونا در سطح جهان  تاکنون درمان شده‌اند.

در این میان آمریکا با دو میلیون و ۷۸۰ هزار و ۱۵۲ بیمار کرونا و ۱۳۰ هزار و ۷۹۸ قربانی بیشترین آمار را به خود اختصاص داده و پس از آن به ترتیب کشوهای برزیل، روسیه، هند و انگلستان قرار گرفته‌اند.

بر اساس آخرین آمارهای رسمی، ایران در جدول شمار مبتلایان و قربانیان بیماری جهانگیر کرونا جایگاه دهم را در جهان دارد.

برچسب‌ها کاشمر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کاشمر کاشمر شبکه بهداشت و درمان ابتلا به کرونا خواهد شد بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۰۱۵۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استادان و معلمان باید در مسیر تحقق جامعه دانش‌بنیان اهتمام ورزند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، سیدمحمد جوادموسوی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشمر در مراسم بزرگداشت هفته آموزش و روز معلم به مناسبت سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری که در این واحد دانشگاهی برگزار شد با اشاره به رسالت استادان و معلمان اظهار کرد: اکنون بیش از هر زمان دیگری نقش استادان و معلمان برای تبیین روشنگرانه در جنگ ترکیبی و شناختی دشمن اهمیت یافته است.

وی تأکید کرد:‌ استادان و معلمان باید در این برهه حساس برای رهایی از مشکلات با عزمی الهی و جهادگونه با امیدآفرینی در جامعه به‌منظور تقویت روحیه خودباوری و به ثمر رساندن استعداد‌های نوجوانان و جوانان این مرز و بوم، بیش‌ازپیش نقش‌آفرینی کنند و در ارتقای کیفیت آموزشی و پژوهشی و حرکت در مسیر تحقق جامعه دانش‌بنیان اهتمام جدی ورزند.

تأسیس دانشکده تعلیم و تربیت اسلامی در ۱۵ استان

معاون امور مدارس سما دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان رضوی نیز فعالیت‌های علمی، پژوهش و فرهنگی سمای واحد کاشمر را قابل‌قبول و مثبت ارزیابی کرد و گفت:‌ استان خراسان رضوی نگاه ویژه به واحد کاشمر دارد و با توجه به سرمایه‌گذاری خوب صورت گرفته اکنون سهم ۶ مدرسه سمای شهرستان با یک هزار و ۲۰۰ دانش‌آموز با ۱۵۰ کارکنان سمای کاشمر یک‌دهم جمعیت دانش‌آموزی مدارس سمای استان خراسان رضوی را داراست.

وحید ثانوی گزارشی از وضعیت سمای استان در کشور ارائه داد و بیان کرد:‌ خراسان رضوی در زمینه جذب دانش‌آموز رتبه اول در حوزه فرهنگی(فعالیت‌های فرهنگی، سلامت و تربیت‌بدنی) رتبه چهار کشوری را داراست از یک هزار و ۵۰۰ معلم استان ۵۰۰ نفر در مدارس مشهد حضور دارند، قرارداد‌های اداری این مجموعه به‌روز شده و در کل ازنظر تعداد مدرسه‌های سما در کشور رتبه خوبی داریم.

وی اضافه کرد: دانشکده تعلیم و تربیت اسلامی به‌صورت پایلوت در ۱۵ استان تأسیس شده و ارتباط بین دانشکده تعلیم و تربیت اسلامی با مدارس سما برقرار است.

به گزارش آنا،‌ در پایان به نمایندگی از همه استادان و مربیان از مدیران گروه‌های آموزشی و مدیران مدارس کاشمر با اهدای لوح قدردانی شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • استادان و معلمان باید برای تحقق جامعه دانش‌بنیان اهتمام ورزند
  • استادان و معلمان باید در مسیر تحقق جامعه دانش‌بنیان اهتمام ورزند
  • از بازار داغ دید و بازدید‌ تا تریبون‌های آزاد/ تبیین روشنگرانه در جنگ ترکیبی
  • شارژ رفاه با دورکاری؛ کرونا با زندگی ما چه کرد؟!
  • کارت قرمز به جای تشویق به نجات جان! اخراج بازیکن به خاطر درخواست کمک برای هوادار بیمار
  • عکس| آخرین تصویر از بازیگر پایتخت پیش از فوت /دلیل مرگ
  • (عکس) آخرین تصویر از بازیگر پایتخت پیش از فوت
  • آخرین تصویر از بازیگر پایتخت پیش از فوت/ عکس
  • ۷ نفر بر اثر واژگونی خودروی سواری در محور نیشابور- کاشمر مصدوم شدند
  • سازمان جهانی بهداشت: همه‌گیری کرونا باعث افزایش چاقی در کودکان شده است