Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-03@07:24:49 GMT

لغو تحریم‌ها برای مقابله با شیوع کرونا ضروری است

تاریخ انتشار: ۱۳ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۰۱۶۷۹

لغو تحریم‌ها برای مقابله با شیوع کرونا ضروری است

نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد بر ضرورت لغو تحریم‌های یکجانبه که ظرفیت کشورهای هدف برای مقابله با کرونا را تضعیف می‌کنند، تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، «مجید تخت روانچی» در نشست شورای امنیت که برای بررسی آثار کرونا برگزار شد، گفت: بیماری‌های همه‌گیر با نرخ مرگ و میر بالا، دارای آثار منفی بر وضع اقتصادی و اجتماعی کشورهای درگیر در مخاصمات بوده و با افزودن یک لایه دیگر بر مشکلات موجود آنها، وضع را پیچیده‌تر می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد در این راستا به برخی مشکلات که در نتیجه گسترش کرونا در منطقه و به ویژه در سوریه و یمن پیش آمده، اشاره کرد و افزود: این وضع با اعمال تحریم های یکجانبه اخیر آمریکا علیه مردم سوریه و نیز تداوم محاصره بنادر و فرودگاه‌های یمن، تشدید شده است.


تخت‌روانچی ادامه داد: ایران، به عنوان کشوری که تحت تأثیر کرونا بوده و هدف تحریم‌های آمریکا نیز قرار دارد، بخوبی واقف است که این تحریم‌ها، با پیشگیری از واردات تجهیزات پزشکی و دارو، چگونه و تا چه اندازه ظرفیت کشورهای هدف را در مقابله با کرونا تضعیف می‌کند. 


وی خاطرنشان کرد: این تحریم‌های یکجانبه به طور عملی بیماران را بیشتر از همه هدف قرار می‌دهند و نشانگر آن است که تحریم‌های مذکور تا چه اندازه غیراخلاقی، غیرانسانی و نامشروع هستند.


نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد اضافه کرد: کرونا دشمن مشترک خانواده بشر است و تنها راه مقابله با آن نیز همبستگی عملی و همکاری جهانی است. از این رو، هر گونه تحریم به ضرر منافع کل جهانیان خواهد بود. 


تخت‌روانچی تأکید کرد: به همین خاطر است که دبیرکل سازمان ملل و بسیاری از شخصیت‌های بین‌المللی و رهبران سیاسی و مذهبی جهان خواستار لغو فوری تحریم‌ها شده‌اند.


وی تصریح کرد: در کنار بررسی آثار این بیماری در کشورهای درگیر مخاصمات مسلحانه، باید پیامدهای اعمال تحریم‌های یکجانبه بر آنها نیز مورد بررسی قرار گیرد./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: مجید تخت روانچی تخت روانچی کرونا تحریم های یکجانبه سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۰۱۶۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اذعان صهیونیست‌ها به شکست آمریکا در مقابله با موشک‌های ایران

رسانه‌های رسمی رژیم صهیونیستی اذعان کردند که سامانه‌های پدافندی آمریکا در جریان حمله تلافی‌جویانه ایران به اهدافی در سرزمین‌های اشغالی، در مقابله با موشک‌های ایرانی شکست خورده‌اند.

به گزارش ایسنا، درحالی‌که رسانه‌ها و مقام‌های رژیم صهیونیستی پس از پاسخ ایران به این رژیم در پی حمله به ساختمان سفارت ایران در دمشق، مدعی بودند ۹۹ درصد موشک‌ها و پهپادهای ایرانی را رهگیری کرده‌اند، اکنون و به صورت قطره‌چکانی به شکست خود در عملیات «وعده صادق» اعتراف می‌کنند.

در میان انکارهای صهیونیست‌ها و پس از اینکه مقام‌های آمریکایی اعتراف کرده‌اند که ایران ۲ پایگاه نظامی ارتش رژیم صهیونیستی را هدف قرار داده است، امروز (چهارشنبه) نیز رادیو ارتش رژیم صهیونیستی گزارش داد سامانه‌های پدافندی آمریکا که در جریان حمله ایران مورد استفاده قرار گرفت، در منهدم کردن بیشتر موشک‌های بالستیک ایرانی موفق عمل نکرد و شکست خورد.

در این گزارش آمده است از میان هشت موشکی که از دریا و با هدف مقابله با موشک‌های بالستیک ایرانی شلیک شدند، تنها ۲ مورد موفق عمل کرد.

اخیرا سردار سرتیپ پاسدار «رمضان شریف» سخنگو و مسئول روابط عمومی کل سپاه گفت «در عملیات تنبیهی وعده صادق ۱۰ کشور در حوزه پدافندی به رژیم صهیونیستی کمک کردند و در پس این عملیات، پیروزی کشورمان بر سیستم پدافندی کشورهای مطرحی رقم خورد همان‌هایی که به حمایت رژیم صهیونیستی آمده بود».

او گفت: هیچ کشوری نمی‌خواست ما در این اتفاق موفق شویم، اما خداوند خواست و این اتفاق و عملیات مبارک رقم بخورد و شاهد حمایت جانانه از مردم ایران بودیم. همه مردم از این اقدام ملی حمایت کردند و خداوند نیز برکت داد. بعد از گذشت بیش از ۵۰ سال، کشور شیعیان و اهل بیت (ع) سیلی محکمی به رژیم صهیونیستی زد که آن‌ها باورشان نمی‌شد.

طبق گزارش‌ها، عملیات وعده صادق علاوه بر تخریب مواضع نظامی ارتش رژیم صهیونیستی از جمله پایگاه اطلاعاتی در منطقه «جبل الشیخ» و پایگاه هوایی «نواتیم»، هزینه‌های هنگفتی نیز برای رژیم صهیونیستی و سامانه‌های پدافند هوایی آن به همراه داشته است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ | اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • ادامه موج گسترده مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس / در عمان حقوق یک پرستار ۶ برابر ایران است
  • گروه‌های جهادی تحریم‌ها را بی‌اثر کرده‌اند
  • اذعان صهیونیست‌ها به شکست آمریکا در مقابله با موشک‌های ایران
  • موج بالای مهاجرت پرستاران؛ عمانی‌ها ۶ برابر ایران حقوق می‌دهند | مقاومت عجیب با وجود کمبود پرستار!
  • موج مهاجرت پرستاران؛ عمان ۶ برابر ایران حقوق می‌دهد
  • شیوع بیماری‌های موجود در فضای سبز/ مقابله با هجوم مگس‌های سفید
  • ارائه خدمات ضروری به بیش از ۸۰۰ هزار نفر در افغانستان
  • شناسایی سپاه به عنوان سازمان تروریستی به سود ما نیست | وقتی می پرسم آیا اقدام بیشتر علیه سپاه ضروری است، پاسخ منفی است
  • خودکشی در ۲۳ کشور دنیا جرم و اجرای کامل سند ملی خودکشی در ایران ضروری است