Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسین کنعانی مقدم دبیرکل حزب سبز در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره ایدئولوژی‌های حاکم بر دنیای امروز گفت: باید برگردیم به مفهوم ایدئولوژی و جهان بینی و از آنجا به مفهوم ایدئولوژی نگاه کنیم؛ برای مثال تعدادی ایدوئولوژی وجود دارند که ساخته دست بشر هستند و تحت عنوان مکاتب مختلف مطرح می‌شوند نظیر مارکسیسم، فمینیسم،کمونیسم  و سایر مکاتبی که تحت تاثیر تفکر و اندیشه‌های انسانی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: این‌ها تا زمانی که در حد ایدئولوژی هستند یک رفتار دارند و زمانی که به حاکمیت می‌رسند رفتار دیگری از خود نشان می‌دهند و در چهارچوب حاکمیت خودشان رفتار‌های متفاوتی داشته و دارند؛ اما بعضی از ایدئولوژی‌ها هم هستند که مبتنی بر وحی و کتب الهی هستند که توسط پیامبران آمدند و به ایدئولوژی‌های مذهبی معروفند؛ مثل اسلام ، مسیحیت و یهودیت .

کنعانی مقدم افزود: برخی اندیشه‌ها هم در حد تبلیغ و تبشیر هستند و برخی‌ها هم مثل اسلام مدعی حکومت و مدیریت جامعه هستند که این‌ها هر کدامشان که به قدرت می‌رسند سعی می‌کنند تا ایدئولوژی مبتنی بر دین را پیاده کنند؛ همچنین برخی از مکاتب هم هستند که در حد رفتار‌های قومی وقبیله‌ای و یا به عبارتی اندیشه‌های باستانی رفتار کرده و نه منشا مذهبی و نه ایدئولوژی منسجم دارند که این‌ها بیشتر بر اساس ادیان ساختگی و جعلی هستند مانند وهابیت، بهائیت و داعش.

دبیرکل حزب سبز گفت:گروه‌هایی هم در آمریکا وجود دارند مانند گروه‌هایی که معتقد به رفتار‌های نژاد پرستانه هستند که صهیونیست هم یکی از همین سیستم‌ها بوده و متفاوت با دین یهودیت است و عمدتا هم رفتار‌های سیاسی داشته و  با اقدامات خصمانه و توسعه طلبانه سعی در تسلط بر دنیا دارند و همیشه در حال جنگ با جبهه حق هستند.

او بیان کرد: بعضی از اندیشه‌ها هست که ممکن است افراد زیادی را جذب کرده باشد؛ مثل بودائیسم ، کمونیسم و سوسیالیست و حتی کمونیسم و تفکراتی مثل صهیونیست و بهائیت که همواره سعی بر این داشتند که افراد خود را در حیطه تفکرات و ایدئولوژی خود حفظ کنند، اما آن‌هایی که توانستند به قدرت برسند، تشکیل دولت دهند و حکومت داشته باشند می‌توان گفت که در دنیا خیلی گسترش وضعی پیدا کردند؛ مثل چین کمونیسم، روسیه کمونیسم و خود جمهوری اسلامی به عنوان یک حکومت دینی و در آمریکا هم برخی از مسیحیان در غالب لیبرالیسم دموکراسی.

بیشتر بخوانید:

دیروز شوروی به تاریخ پیوست؛ امروز آمریکا و فردا رژیم صهیونیستی سرانجام عامل شهادت شهید بهشتی چه شد؟

فعال اصولگرا تاکید کرد: لیبرال دموکراسی در غرب مبتنی بر تفکر و اندیشه‌های غرب گرایانه است که عمدتا جنبه‌های تسلط، استکبار، نژاد پرستی ، حسادت ، تسلط ، کاپیتالیست و امپریالیسم را دنبال می‌کند؛ ولی اگر مردم دنیا مطلع شوند از ذات این نوع تفکر (که الان هم خودش را دارد تحت عنوان نژاد پرستی و بی عدالتی نشان می‌دهد) هرگز دنباله رو آن نخواهند بود، اما به هر حال حاکمیت‌هایی مثل آمریکا در دنیا به دنبال تبلیغ این نوع تفکر هستند.

دبیرکل حزب سبز خاطرنشان کرد: ما در ایران هم از این نوع رفتار‌هایی که عمدتا تحت عنوان تجدد و روشن فکری شناخته می‌شوند و در مقابل تمدن ایران اسلامی ایستاده‌ و در مقابل انقلاب و اسلام صف بسته اند زیاد داریم که در آبشخور اندیشه ، تفکر و عملکرد لیبرال دموکراسی غرب قرار داشته و در تلاش هستند تا با ایجاد یک استحاله در انقلاب زمینه را برای بازگشت لیبرالیسم غرب گرا در کشور فراهم کنند؛ البته تعدادشان کم است، اما چون رسانه‌های غربی از آن‌ها بیشتر حمایت می‌کنند به نظر می‌رسد که تعدادشان زیاد است.

او گفت: مردم سالاری دینی که بر اساس روح قانون اساسی در ایران حاکمیت دارد بخشی از آن باز می‌گردد به این که مردم در تصمیم سازی و تصمیم گیری‌های نظام اثرگذار باشند و با همین انتخابات است که ساختار مجلس، شورا‌ها و ریاست جمهوری بر اساس رای مردم شکل می‌گیرد؛ بنابراین می‌توان گفت که مردم سالاری دینی در این وضع خود را نشان داده است، اما اینکه مردم سالاری دینی بتواند عدالت را در تمام ابعاد محقق کنند به نظر هنوز راه زیادی باقی مانده است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ایدئولوژی مردم سالاری دینی لیبرال دموکراسی مردم سالاری دینی اندیشه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۰۱۹۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسلی : رفتار دولت با مردم در بحث خودرو توهین‌آمیز است/ مجلس نظارت جدی بر عملکرد دولت در زمینه خودرو را پیگیری می‌کند + فیلم

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد : رفتار دولت در قبال صنعت خودرو توهین به مردم است زیرا برای خرید یک خودروی بی‌کیفیت با هزار بدبختی ثبت نام می‌کنند و بعد از ماه‌ها به آن‌ها گفته می‌شود که خودرو نداریم .

فتح‌الله توسلی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو با انتقاد از عملکرد دولت در زمینه صنعت خودرو اظهار داشت: رفتار دولت در قبال صنعت خودرو توهین به مردم است.

وی  با اشاره به مشکلات متعدد مردم در زمینه خرید خودرو گفت: مردم برای خرید یک خودروی بی‌کیفیت با هزار بدبختی ثبت نام می‌کنند و بعد از ماه‌ها به آن‌ها گفته می‌شود که خودرو نداریم و باید خودروی دیگری را انتخاب کنند.

توسلی اظهارداشت : در مقابل این بی‌نظمی، دولت هر چند وقت یکبار اعلام می‌کند که مثلاً باید ۲۰۰ میلیون تومان به حساب شرکت‌های خودروسازی واریز کنید تا خودرو تحویل بگیرید.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه این رفتار‌ها قابل قبول نیست، بیان کرد: دولت باید برای دو خودروساز بزرگ کشور چاره‌ای اساسی بیندیشد.

 توسلی در ادامه به مشکلات واردات خودرو اشاره کرد و اظهارداشت : مجلس تصویب کرده بود که خودرو وارد شود، اما دولت در این زمینه کوتاهی کرد.

وی با بیان اینکه عدم واردات خودرو به نفع خودروسازان و به ضرر مردم بوده است، گفت: اگر خودرو‌های مورد نیاز مردم وارد شده بود، قیمت‌ها کاهش پیدا می‌کرد و خودروسازان مجبور بودند که خودشان را اصلاح کنند.

توسلی در مورد برنامه مجلس برای پیگیری مشکلات صنعت خودرو اظهارداشت : مجلس یازدهم در آستانه پایان کار خود است، اما وظیفه نظارتی خود را در قبال این موضوع به طور کامل انجام خواهد داد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به اینکه مجلس دوازدهم نیز پیگیر حقوق تضییع شده مردم در صنعت خودرو خواهد بود، گفت: حدود یک ماه آینده، مجلس دوازدهم شروع به کار می‌کند؛ قطعاً این موضوع در دستور کار مجلس است، و باید مجلس وظیفه نظارتی خودش را از طریق تذکر، سوال و حتی استیضاح موضوع صنعت خودرو را پیگیری کند، چون حق و حقوق مردم هست.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • مأموریت ویژه جامعه قرآنی ارتقای ظرفیت‌های معنوی کشور است
  • لزوم همکاری تمامی نهادها با پلیس در اجرای طزح نور
  • اندیشه‌ امام در عملیات وعده صادق نمود پیدا کرد
  • انتقاد دبیر کل حزب مجمع ایثارگران از حذف اندیشه و تصاویر امام
  • مردم با شرکت در انتخابات دور دوم مجلس به تکلیف دینی و سیاسی خود عمل کنند/ احزاب لیست مشترک بدهند
  • حماسه قرآنی روستای چارک گویای ایمان استوار مردم استان بوشهر است
  • تجهیز ۲۰ بسته برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در گردشگری کرمان
  • ۳۴ درصد مردم از کارت جایگاه داران استفاده می‌کنند
  • توسلی: رفتار دولت با مردم در بحث خودرو توهین‌آمیز است/ مجلس نظارت جدی بر عملکرد دولت را پیگیری می‌کند + فیلم
  • توسلی : رفتار دولت با مردم در بحث خودرو توهین‌آمیز است/ مجلس نظارت جدی بر عملکرد دولت در زمینه خودرو را پیگیری می‌کند + فیلم