Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد بر ضرورت لغو تحریم‌های یکجانبه که ظرفیت کشورهای هدف برای مقابله با کرونا را تضعیف می‌کنند، تأکید کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد بر ضرورت لغو تحریم‌های یکجانبه که ظرفیت کشورهای هدف برای مقابله با کرونا را تضعیف می‌کنند، تأکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«مجید تخت روانچی» روز پنج‌شنبه به وقت محلی در نشست شورای امنیت که برای بررسی آثار کرونا برگزار شد، گفت: بیماری‌های همه‌گیر با نرخ مرگ و میر بالا، دارای آثار منفی بر وضع اقتصادی و اجتماعی کشورهای درگیر در مخاصمات بوده و با افزودن یک لایه دیگر بر مشکلات موجود آنها، وضع را پیچیده‌تر می‌کنند.

وی در این راستا به برخی مشکلات که در نتیجه گسترش کرونا در منطقه و به ویژه در سوریه و یمن پیش آمده، اشاره کرد و افزود: این وضع با اعمال تحریم های یکجانبه اخیر آمریکا علیه مردم سوریه و نیز تداوم محاصره بنادر و فرودگاه‌های یمن، تشدید شده است.

تخت‌روانچی ادامه داد: ایران، به عنوان کشوری که تحت تأثیر کرونا بوده و هدف تحریم‌های آمریکا نیز قرار دارد، بخوبی واقف است که این تحریم‌ها، با پیشگیری از واردات تجهیزات پزشکی و دارو، چگونه و تا چه اندازه ظرفیت کشورهای هدف را در مقابله با کرونا تضعیف می‌کند. 

وی خاطرنشان کرد: این تحریم‌های یکجانبه به طور عملی بیماران را بیشتر از همه هدف قرار می‌دهند و نشانگر آن است که تحریم‌های مذکور تا چه اندازه غیراخلاقی، غیرانسانی و نامشروع هستند.

نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد اضافه کرد: کرونا دشمن مشترک خانواده بشر است و تنها راه مقابله با آن نیز همبستگی عملی و همکاری جهانی است. از این رو، هر گونه تحریم به ضرر منافع کل جهانیان خواهد بود. 

تخت‌روانچی تأکید کرد: به همین خاطر است که دبیرکل سازمان ملل و بسیاری از شخصیت‌های بین‌المللی و رهبران سیاسی و مذهبی جهان خواستار لغو فوری تحریم‌ها شده‌اند.

وی تصریح کرد: در کنار بررسی آثار این بیماری در کشورهای درگیر مخاصمات مسلحانه، باید پیامدهای اعمال تحریم‌های یکجانبه بر آنها نیز مورد بررسی قرار گیرد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: ایران در سازمان ملل تحریم های یکجانبه مقابله با کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۰۱۹۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسپوتنیک: الجزایر خواستار برگزاری نشست شورای امنیت درباره گورهای جمعی در غزه شد

رسانه روسی خبر داده الجزایر خواستار برگزاری شنست شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره کشف گورهای جمعی در غزه شده است.

به گزارش ایسنا، یک منبع آگاه می‌گوید الجزایر در پی کشف گورهای جمعی در غزه، خواستار برگزاری نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد در روز سه‌شنبه شده است.

خبرگزاری اسپوتنیک روز شنبه خبر داده الجزایر به‌عنوان عضو غیردائم شورای امنیت، خواستار برگزاری این نشست پشت درهای بسته است.

مقامات فلسطینی اعلام کرده‌اند بیش از ۳۰۰ جسد از جمله زنان، کودکان، افراد مسن و مجروح در گورهای جمعی در محوطه بیمارستان ناصر در خان‌یونس، دومین شهر بزرگ غزه و مجتمع پزشکی الشفا در شهر غزه پیدا شده است.

پیش از این «واسیلی نبنزیا» سفیر روسیه در سازمان ملل گفته بود روسیه خواستار انجام تحقیقات بین‌المللی مستقل برای محاکمه عاملان ایجاد گورهای جمعی گزارش شده در نوار غزه است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • «قطع روابط» و «تحریم عملی» نقش مهمی در توقف جنایات رژیم صهیونیستی دارد
  • امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران: تلاش‌های منطقه‌ای برای توقف جنگ و نسل‌کشی در غزه جدی‌تر شده است
  • سیاست‌گذاری صحیح برای گسترش روابط با همسایگان در حوزه تقویت جایگاه گازی چگونه باید باشد؟
  • اسپوتنیک: الجزایر خواستار برگزاری نشست شورای امنیت درباره گورهای جمعی در غزه شد
  • سازمان جهانی بهداشت: همه‌گیری کرونا باعث افزایش چاقی در کودکان شده است
  • رایزنی نماینده ایران با اولیانوف در وین
  • دیدار نمایندگان ایران و روسیه در آستانه سفر گروسی به تهران
  • رایزنی نمایندگان ایران و روسیه در وین
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ / اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ | اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد