Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-05-03@04:34:08 GMT

۷۵درصد مطالبات چایکاران پرداخت شد

تاریخ انتشار: ۱۳ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۰۲۰۴۴

۷۵درصد مطالبات چایکاران پرداخت شد

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، «حبیب جهان‌ساز» افزود: از ابتدای فصل برداشت تاکنون بیش از ۶۹ هزار و ۳۰۰ تن برگ سبز چای به ارزش ۲۹۵ میلیارد تومان خریداری شده که نسبت  به مدت مشابه سال گذشته ۹ درصد افزایش تولید را نشان می دهد.

رییس سازمان چای شمال کشور اظهار داشت: از این میزان برگ سبز خریداری شده تاکنون بیش از ۱۵ هزار و ۵۹۲ تن چای خشک درجه یک و دو  استحصال شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: طبق مصوبه شورای اقتصاد در سال ۹۹ قیمت خرید تضمینی هر کیلوگرم برگ سبز چای درجه یک چهار هزار و ۶۰۰ تومان و درجه دو سه هزار و ۳۰۰ تومان تعیین شد که نسبت به نرخ سال گذشته در برگ سبز درجه یک ۲۷.۷ درصد و درجه دو ۵۰ درصد افزایش داشته است.

جهان ساز گفت: البته کارخانجات تولید چای خشک نیز بابت خرید هر کیلوگرم برگ سبز چای درجه یک و دو بین ۵۰۰ تا ۱۵۰۰ تومان پول اضافه بر مبلغ مصوب پرداخت می کنند.

وی پیش بینی کرد: امسال میزان تولید برگ سبز چای بین ۱۳۰ تا ۱۳۵ هزار تن در سطح نزدیک ۲۵ هزار هکتار برآورد شده است.

رییس سازمان چای شمال کشور افزود: برای حمایت از صنعت چای کشور هر ساله  بعد از فصل برداشت برای عملیات به باغی، هرس، خرید ماشین آلات، و اصلاح کارخانجات تسهیلاتی  پرداخت می شود.

وی اضافه کرد: سرمایه این سازمان برای تخصیص تسهیلات به چایکاران و کارخانجات چای در مجموع ۵۵ میلیارد تومان است که ۲۳ میلیارد تومان آن سرمایه در گردش و ۲۲ میلیارد تومان منابع سرمایه ای است.

جهان ساز درباره قیمت چای خشک استحصالی امسال گفت: اکنون قیمت هر کیلوگرم چای خشک درجه یک درب کارخانجات به طور متوسط بین ۳۸ تا ۵۰ هزار تومان و برای مصرف کنندگان مبتنی بر برند و بسته‌بندی بیش از ۷۰ هزار تومان به فروش می رسد.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: چای سرمایه مطالبات چایکاران قیمت طلا قیمت لوازم خانگی سهام عدالت میلیارد تومان برگ سبز چای درجه یک چای خشک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۰۲۰۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرید تضمینی گندم ۳۰ درصد افزایش یافت

عطااللّه هاشمی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: بنابر آخرین آمار از ابتدای فصل برداشت ۷۵۰ هزارتن گندم با ارزش حدود ۱۴ همت از کشاورزان خریداری شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۰ درصد افزایش داشته است.

به گفته او، علی رغم گذشت بیش از یک ماه از فصل برداشت، ریالی از مطالبات گندمکاران پرداخت نشده است و کشاورزان کماکان چشم انتظار دریافت پول هستند.

هاشمی ادامه داد: براساس قانون ۲۴ ساعت پس از تحویل گندم به مراکز خرید، مطالبات کشاورزان باید پرداخت شود که متاسفانه این امر مورد بی توجهی قرار گرفته است.

رئیس بنیاد ملی گندمکاران با بیان اینکه دولتمردان نسبت به تخصیص جایزه گندم بی تفاوت هستند، افزود: علی رغم پیگیری های مکرر، خبری از تخصیص جایزه و اصلاح قیمت گندم نیست که استمرار این روند، خرید تضمینی را دچار چالش می کند.

او گفت: براساس برآوردهای صورت گرفته تولید گندم بالای ۱۴ میلیون تن و حداقل خرید ۱۲ میلیون تن خواهد بود که در صورت بی تفاوتی به جایزه گندم و پرداخت مطالبات، محصول تولیدی صرف خوراک دام و طیور می شود و به نوعی هدر می رود.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • پرداخت ۱۵ هزار میلیارد ریال به حساب خرید برق شرکـت‌های توزیع
  • پرداخت ۲۲ هزار میلیارد تومان به حساب تولیدکنندگان برق
  • مطالبات تمام داروخانه‌ها پرداخت شد
  • مطالبات چایکاران تا فردا ۱۳ اردیبهشت تسویه می‌شود
  • پرداخت همه مطالبات معلمان تا پایان اردیبهشت+ فیلم
  • خبر خوش برای استقلال در آستانه بازی با تراکتور
  • ۱۵ درصد از مطالبات بازیکنان استقلال پرداخت شد
  • پرداخت ۱۵ درصد از مطالبات بازیکنان استقلال
  • ریالی از مطالبات گندمکاران پرداخت نشده است
  • خرید تضمینی گندم ۳۰ درصد افزایش یافت