Web Analytics Made Easy - Statcounter

پرونده ننگین آنها مشحون از جنایت و آدمکشی اما خود را پشت نقاب حقوق بشر پنهان میکنند آشکارا کراوات و لبخند می زنند اما در پشت پرده این لبخندها حیوان درنده خطرناکی هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از هرمز؛ ابراهیم نجفی تحلیلگر مسائل سیاسی هرمزگان در یادداشتی نوشت: به نام خداوند متعالی که رحمت او بر بندگان مومنش بی پایان است و اوست که در کمین گاه ستم کاران است و آنها را به عذابی دردناک بشارت داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از مصداق‌های این انذار سران جنایتکار کشورهای سفاک و بیرحم غربی هستند که پرونده ننگین آنها مشحون است از جنایت و آدمکشی اما خود را پشت نقاب حقوق بشر پنهان میکنند آشکارا کراوات و لبخند می زنند اما در پشت پرده این لبخندها حیوان درنده خطرناکی هستند

بعد از جنگ جهانی اول در سال ۱۹۲۰ با حضور ۴۲ کشور جامعه ملل تاسیس گردید بدلیل موفقیت کم جامعه ملل در ماموریتی که پیش‌بینی شده بود و از جمله اینکه مبتکر طرح جامعه ملل یکی از ریاست جمهوری های آمریکا به نام ویلسون بود که به دلیل مخالفت مجلس سنا هیچگاه آمریکا به این پیمان نپیوست. و مقر رسمی آن در ژنو سوئیس تعیین شد . نهایتاً در سال ۱۹۴۶ میلادی جامعه ملل جای خود را به سازمان ملل داد از این تاریخ با فعال بودن کشور آمریکا و اینکه آمریکا یکی از قدرت های مطرح در تامین مالی این سازمان بود با انتخاب مقر دائمی آن در شهر نیویورک آمریکا دولت‌های این کشور با استفاده از این سازمان همیشه سعی در فشار آوردن با بر کشورهای مستقل را داشته‌اند.

یکی از ابزار اجرایی آن بیانیه حقوق بشر بود که از طریق این بیانیه آمریکا سالانه بر کشورهایی که در حیاط خلوت آمریکا گام برنمی‌دارند فشار وارد می کند. از طریق این بیانیه به تشریح دیدگاه سازمان ملل در مورد کشورها می‌پردازد که در واقع دیدگاه سازمان ملل نبوده بلکه دیدگاه خاص کشور آمریکا است. به ویژه کشور ما ایران که طی سالهای متمادی و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی آمریکا با اعمال نفوذ در این سازمان و به نام حقوق بشر، کشور ما و برخی از کشورهای مستقل دنیا را ناقض حقوق بشر معرفی می نماید.

اما هدف ما این است که با تعریف این مقوله و باز نمودن عملکرد کشورهای مدعی حقوق بشر به ویژه آمریکا نسبت به تنویر اذهان عمومی اقدام کنیم . تعریف حقوق بشر عبارت است از اساسی ترین و ابتدایی ترین حقوقی است که هر فرد به طور ذاتی و فطری به صرف انسان بودن از آن بهره مند می شود به طور کلی تعریف حقوق بشر آزادی ها و مسئولیت ها و منافعی است که از طریق ارزش های پذیرفته شده معاصر تمام انسان‌ها باید قادر به اعاده آن باشند.

اما مشکلی که در تعریف حقوق بشر وجود دارد ناشی از ماهیت حقوق بشر است. که مناقشات فراوانی وجود دارد و به دلیل وجود تعابیر مختلف از حقوق بشر در نظام های سیاسی مختلف موجود در دنیا به ویژه تضاد آن با حقوق بشر اسلامی، با سوء استفاده برخی قدرت ها از این تعریف که مورد اتفاق همه انسانها است. و انسان به صرف انسان بودن از شان و مرتبه ای برخوردار است می‌بایست به طور ذاتی و فطری حقوق آن رعایت شود و همه انسانها با هم در خلقت مشترک هستند.

حال سوال اینجاست آیا ربودن حقوق مادی انسان های دیگر و کشتن انسان های بی گناه و محروم نمودن آنها از تشکیل دولت مبتنی بر آرای مردمی خود و حمله به کشورها و ملتها و توهین به اعتقادات آنها و خلاصه زورگویی و نفی حقوق فطری انسان ها، ضد حقوق بشر نیست آیا لگد مال کردن شرف انسانها، نفی حقوق ذاتی انسان ها نیست. با چه حقی دولت آمریکا در یک اقدام با بمب اتم صدها هزار نفر را در دو شهر هیروشیما و ناکازاکی ژاپن به کشتن داد. با چه حقی با حمله به ویتنام و بمباران های عظیم، هزاران انسان بی گناه را به کشتن داد با چه حقی دولت‌هایی برآمده از آرای مردمی در کشورهای مختلف از جمله ایران ما را سرنگون نموده و شاهان مستبد که هیچ توجهی به نظر و رای مردم خود ندارند را روی کار آورد است. با چه حقی از نوکشورهای مستبدی همچون عربستان سعودی و بحرین که هیچ احترامی برای ملت‌های خود قائل نیستند حمایت می کند در حالی که حاکمان آنها موروثی و بدون نظر مردم بر مردم حکومت می‌کنند .و وقتی صدای مردم مظلوم آنها بلند می‌شود با شمشیر گردن زده می‌شوند .

حال آمریکا این کشورها را دارای حقوق بشر و کشوری مانند ایران را که در چهل سال عمر پر برکت انقلاب اسلامی بیش از ۴۰ انتخابات برگزار نموده است نافی حقوق بشر معرفی می نماید با چه منطقی افراد آزاده دنیا را از جمله سردار سلیمانی ها را که تنها از اعتقاداتشان و حیثیت ملت‌های جهان دفاع می کنند هم ترور می کند و هم ضد حقوق بشر می نامد اما از جنایتکارانی مانند داعش که بویی از حقوق بشر نبرده‌اند حمایت می‌کند پس معلوم است که این حربه اهرمی است برای رسیدن آمریکایی‌ها به اهداف پنهانشان. و هر کس و هر دولتی که مخالف نیات پلید آنها باشد ضد حقوق بشر دانسته و کسی که نوکر و دست نشانده آنها باشد دارای حقوق بشر معرفی می‌شود. پس مرگ باد بر چنین حقوق بشری.

ایا اشغال سرزمین فلسطین توسط رژیم اشغالگر صهیونیستی نقض ابتدایی ترین خقوق که همان حق حاکمیت بر خاک خود است نیست آیا ظلم و تعدی به حقوق انسانها از این آشکار تر وجود دارد آیا خفه کردن انسانها زیر زانو حقوق بشر است . چطور است که اعتراض در کشور ایران توسط یک عده اوباش که اموال عمومی را به آتش می کشند و به غارت می برند حقوق بشر است اما اعتراض به خفه شدن در آمریکا ضد حقوق بشر .

آنجا و در آمریکا پلیس وقتی با ماشین و انواع امکانات معترضین را سرکوب می کند عیبی ندارد اما در سایر کشورها وقتی با ناقضان حقوق عمومی برخورد شود عیب دارد.مگر تعریف حقوق بشر چیز دیگری است. نه اما امریکاییان هم دروغگو بودن هم بی شرمی و احمق بودن خود را با این ادعا ثابت کرده اند . و امروز کوس رسوایی آنها از بالای بام بر زمین افتاده .

اما متاسفانه به دلیل در اختیار داشتن قدرت سیاسی و اقتصادی و نظامی دنیا از سوی آمریکا و کشورهای وابسته به آمریکا دیگر با نشستن سر میز مذاکره و مذاکره کردن با آنها، تجربه نشان داده است که ما نمی توانیم به حقوق برابر برسیم زیرا که آنها دنبال حقوق برابر و سربلندی ملت ها نیستند. آنها دنبال انتقال ویژگیهای مثبت علمی و صنعتی و فرهنگی خود به دنیا نبوده بلکه به دنبال انتقال انواع معضلات و ایجاد نابسامانی ها به دیگر کشورها هستند.

این روزها آغاز جنبش ضد نژادپرستی در آمریکا و کشورهای اروپایی این موضوع را به خوبی اثبات می‌کند که یگانه راه رسیدن به حقوق برابر اولاً پناه بردن به دین های الهی و تبری جستن از نظام‌های انسانی فاسد است .و دوم اینکه کشورهای مستقل دنیا با قرار گرفتن در کنار یکدیگر و هم افزایی قدرت خود از طریق قوی کردن خود در ابعاد مختلف آنها باید مسئول اجرایی نظامات باشند تا در سایه مروت و انسانیتی که دارند بتوانند در سراسر عالم مدافع حقوق انسان های بیگناه باشند. که البته قطعاً با تشکیل حکومت جهانی موعود. بشر فصل جدیدی را در چشیدن طعم برابری و عدالت آغاز خواهد کرد و دیر نیست که ان شاالله بشر مظلوم که سیصد سال از زیر یوغ نظام های فاسد و بشری چون آمریکا گرفتار و در بند است و نای نفس کشیدن ندارد از این بندها رهایی یافته و ان شالله فصل نوینی را در کنار یکدیگر آغاز کنند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: تعریف حقوق بشر ضد حقوق بشر جامعه ملل چه حقی انسان ها ملت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۰۲۲۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جامائیکا کشور مستقل فلسطین را به رسمیت خواهد شناخت

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رسانه های فلسطینی، دفتر نخست وزیر جامائیکا اعلام کرد: تصمیم گرفتیم به طور رسمی کشور مستقل فلسطین را به رسمیت بشناسیم.

این در حالی است که در هفته های اخیر در پی تشدید جنایات رژیم صهیونیستی علیه غزه، موج جدیدی از سوی کشورهای مختلف جهان در زمینه به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطین به راه افتاده است.

چند روز پیش جمهوری باربادوس (در حاشیه دریای کارائیب) کشور مستقل فلسطین در مرزهای سال ۱۹۶۷ را به رسمیت شناخت.

وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین نیز با صدور بیانیه ای اعلام کرد که از اقدام جمهوری باربادوس در به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس در مرزهای سال ۱۹۶۷ استقبال می‌کنیم.

این در حالی است مقامات الجزایر پس از وتوی اخیر آمریکا، تصمیم دارند مجدداً پیش نویس قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل را در شورای امنیت طرح کند.

هفته گذشته آمریکا قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل را وتو کرد. آمریکا در ادامه حمایت از رژیم صهیونیستی، قطعنامه ارائه شده به شورای امنیت برای قبول عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل را وتو کرد. ۱۲ کشور به این قطعنامه رأی موافق و دو کشور رأی ممتنع داده بودند.

کد خبر 6087589 محمدعلی تخت رونده

دیگر خبرها

  • مقامات آمریکایی شایستگی اخلاقی اظهارنظر در خصوص حقوق‌بشر را ندارند
  • انصار الله سرکوب دانشجویان آمریکایی حامی غزه را محکوم کرد
  • جنبش انصار الله سرکوب دانشجویان آمریکایی حامی غزه را محکوم کرد
  • سازمان همکاری اسلامی: وجود آنروا گواهی بر پایبندی بین‌المللی به حقوق آوارگان فلسطینی است
  • واکنش کنعانی به اعتراضات دانشجویان آمریکایی
  • واکنش مداخله جویانه آمریکا به صدور حکم بدوی برای خواننده رپ زیرزمینی | ادعای مقام آمریکایی برای اعمال فشار بر ایران
  • عفو بین‌الملل: گور‌های دسته جمعی در غزه نیازمند تحقیقات مستقل است
  • جامائیکا کشور مستقل فلسطین را به رسمیت خواهد شناخت
  • سخنگوی وزارت خارجه: نقش آمریکا در نسل‌کشی اسرائیل در غزه با سرکوب دانشجویان معترض پاک نمی‌شود
  • نقش آمریکا در نسل‌کشی اسراییل در غزه با سرکوب دانشجویان معترض پاک نمی‌شود