Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-05-01@11:16:15 GMT

تعویض باتری در ایستگاه فضایی بین المللی

تاریخ انتشار: ۱۳ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۰۲۶۲۵

تعویض باتری در ایستگاه فضایی بین المللی

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز،فضانوردان آمریکایی کریس کسیدی و باب بنکن در یک راه پیمایی فضایی دو باتری نیکل-هیدروژن با تکنولوژی قدیمی را از جای خود خارج و یک باتری لیتیوم یون با تکنولوژی جدید را جایگزین آنها کردند.

این سومین باتری جدید است که فضانوردان در هفته گذشته در ایستگاه قرار داده اند. دو فضانورد در ماه ژوئیه دو بار به پیاده روی خواهند رفت تا 3 باتری جدید را به ایستگاه اضافه و تعویض باتری را کامل کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فضانوردان در ISS از سال 2017 اقدام به پیاده روی فضایی کردند تا 48 باتری نیکل-هیدروژن، منبع اصلی نیروگاه را با 24 باتری لیتیوم یونی جایگزین کنند. در طی این پیاده روی ها، در مجموع 18 باتری در 3 گروه 6 نفره در سال های 2017 ، 2018 و 2019 در ایستگاه قرار گرفتند. در سال 2020 هدف نصب 6 باتری جدید است.

تخمین زده می شود که باتری های لیتیوم یونی که در تلفن های همراه و وسایل نقلیه الکتریکی مورد استفاده قرار می گیرند منبع تغذیه کافی را تا پایان مدت کار ایستگاه تأمین کنند.

در ایستگاه فضایی بین المللی که یک پروژه مشترک بین آژانس هواپیمایی و فضایی ایالات متحده (ناسا) ، آژانس فضایی فدرال روسیه (روکوسموس) ، آژانس فضایی اروپا (ESA) ، آژانس فضایی کانادا (CSA) و آژانس تحقیقات فضایی ژاپن (JAXA) است 6 فضانورد به صورت متناوب مشغول انجام ماموریت های محوله هستند.در این ایستگاه تحقیقات فضایی و آزمایش های اساسی انجام می شود.

انتهای پیام/

289 / 336 ایستگاه فضایی بین المللی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: ایستگاه فضایی بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۰۲۶۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی سفر گروسی به ایران را تایید کرد

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به یک خبرگزاری روسی اعلام کرد که مدیرکل این نهاد بین‌المللی طی هفته آتی به ایران سفر می‌کند.

به گزارش ایسنا، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت که «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ایران از ۶ تا ۷ ماه مه(۱۷ تا ۱۸ اردیبهشت) برای دیدار با مقامات بلندپایه ایرانی به ایران سفر می‌کند.

خبرگزاری اسپوتنیک در این باره گزارش داد که این نهاد بین‌المللی به این خبرگزاری گفت: ما تایید می‌کنیم که رافائل گروسی، مدیرکل از ۶ تا ۷ مه برای دیدار با مقامات رسمی ارشد ایران به این کشور سفر می‌کند.

پیش از این «بهروز کمالوندی» سخنگو و معاون امور بین‌الملل، حقوقی و مجلس سازمان انرژی اتمی اعلام کرده بود، در سفر گروسی، مقامات آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و سازمان انرژی اتمی ایران درباره موضوعات فی مابین مذاکره می‌کنند.

به گفته وی،مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای شرکت در اولین کنفرانس بین‌المللی هسته‌ای ایران که ۱۷ تا ۱۹ اردیبهشت در اصفهان برگزار می‌شود به ایران می‌آید.

گروسی علاوه بر شرکت در این کنفرانس با مقامات کشورمان در تهران و اصفهان نیز دیدار می‌کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۳ فضانورد چینی به زمین بازگشتند
  • فضانوردان چین به زمین بازگشتند
  • آژانس بین‌المللی انرژی اتمی سفر گروسی به ایران را تایید کرد
  • ساخت نوعی باتری سدیمی که ظرف چند ثانیه شارژ می‌شود
  • آژانس بین‌المللی انرژی اتمی سفر «گروسی» به ایران را تأیید کرد
  • گذرهای پرنور ایستگاه‌های فضایی از آسمان ایران- دهه دوم اردیبهشت
  • (ویدئو) خلیج فارس از نگاه فضانوردان ساکن ایستگاه فضایی بین‌المللی
  • استارلاینر بوئینگ قرار است در 6 می به فضا پرتاب شود
  • خلیج فارس از نگاه فضانوردان ساکن ایستگاه فضایی بین‌المللی (فیلم)
  • دراگون از ایستگاه فضایی جدا می‌شود