Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@11:04:13 GMT

نخست وزیر فرانسه استعفا کرد

تاریخ انتشار: ۱۳ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۰۳۳۲۱

نخست وزیر فرانسه استعفا کرد

به گزارش خبرگزاری فرانسه، فیلیپ تقاضای استعفای دولت خود را به امانوئل مکرون رییس جمهوری اعلام کرد و مکرون نیز آن را پذیرفت.

این خبرگزاری به جزییات بیشتر از جمله دلایل استعفا اشاره‌ای نکرده است.

استعفای فلیپ چند روز پس از آن روی می‌دهد که وی با کسب ۵۸ درصد آرا در انتخابات شهرداری‌های فرانسه پیروزی چشمگیری به دست آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انتخابات شهرداری ها در فرانسه بویژه پایتخت و شهرهای بزرگ، رویداد مهمی به شمار می‌رود که نتایج آن می‌تواند در ساختار و ترکیب قدرت سیاسی تأثیرگذار باشد.

از این رو این انتخابات آزمون مهمی برای مکرون رئیس جمهوری فرانسه و حزب وی به شمار می‌رفت اما این حزب در این انتخابات در شهرهای بزرگ فرانسه نتوانست کرسی‌های قابل توجه‌ای کسب کند.

این در حالی است که با وجود برخی پیش‌بینی‌ها، مکرون امیدوار بود حزبش بتواند با پیروزی در این انتخابات زمینه ای برای انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۲ باشد.اما به نظر می‌رسد نتیجه انتخابات، ضربه‌ای به وجهه سیاسی مکرون وارد آورده است،در واقع شکست حزب رییس جمهوری فرانسه بیش از پیش نشان دهنده ضعف عملکرد مکرون و نارضایی شهروندان از وی است.

برچسب‌ها استعفا فرانسه امانوئل مکرون

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استعفا فرانسه امانوئل مکرون استعفا فرانسه امانوئل مکرون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۰۳۳۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قهرمانی استاد بزرگ امیررضا پوررمضانعلی در مسابقات لیون فرانسه

به گزارش خبرگزاری مهر، جدول بسته استادبزرگی در جشنواره لیون با حضور ۹ استاد بزرگ شناخته شده از ۶ کشور در کشور فرانسه برگزار شد که استاد بزرگ پوررمضانعلی با ۷ امتیاز به قهرمانی رسید.

رمضانعلی تنها ایرانی شرکت کننده در این رقابت ها بود.

کد خبر 6091491 زینب حاجی حسینی

دیگر خبرها

  • عبدالکبیر: اتصال منطقه‌ای بدون افغانستان ممکن نیست
  • بازداشت ژرار دوپاردیو به اتهام تجاوز جنسی/حمایت مکرون فایده‌ای نداشت
  • تلاش مکرون برای تبدیل اتحادیه اروپا به قدرت هسته ای مستقل
  • نخست‌وزیر اسپانیا: استعفا نداده و با قدرت ادامه می‌دهم
  • نخست وزیر اسپانیا: استعفا نخواهم کرد
  • وزیر اول اسکاتلند استعفا داد
  • نخست وزیر اسکاتلند قصد استعفا دارد
  • قهرمانی استاد بزرگ امیررضا پوررمضانعلی در مسابقات لیون فرانسه
  • اعلام آمادگی مکرون برای استفاده از سلاح هسته ای علیه روسیه
  • مکرون دوباره طرح کاربرد سلاح هسته‌ای در مقابل روسیه را مطرح کرد