Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر دفاع و رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع همزمان با "گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس" با حضور در منزل شهید سرلشکر سید موسی نامجو با خانواده‌ی این شهید والا مقام دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش روابط عمومی وزارت دفاع، امیر سرتیپ حاتمی در این دیدار با گرامیداشت یاد و خاطره دلاورمردی ها و رشادت های مخلصانه شهید سرلشکر سید موسی نامجو- وزیر اسبق دفاع و نماینده حضرت امام(ره) در شورای عالی دفاع و فرمانده دانشکده افسری ، نقش و تفکر انقلابی این شهید عزیز را در آغازین روزهای دفاع مقدس بی بدیل و تعیین کننده دانست و افزود: در روزها و ساعات ابتدایی تهاجم همه جانبه رژیم بعثی عراق به ایران اسلامی شهید سید موسی نامجو در کسوت فرمانده دانشکده افسری نیروی زمینی ارتش با درک دقیق و صحیح از ابعاد تهاجم گسترده  استکبار با محوریت ارتش بعث عراق به میهن اسلامی با بسیج و اعزام دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشکده افسری به مناطق عملیاتی به ویژه اهواز نقش تعیین‌کننده‌ای در سد کردن تهاجم دشمن به ایران اسلامی و تبیین تفکر "ارتش انقلابی" و "مقاومت همه جانبه" ایفا کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح شهید سرلشکر سید موسی نامجو را فرماندهی متدین، متعهد و ولایتمدار و شاگرد مکتب امام (ره ) برشمرد که عشق و علاقه وافرش به امام و مقتدایش حضرت امام خمینی (رضوان الله تعالی علیه) منجر به ارتباطی عمیق بین وی و امام راحل در قبل از پیروزی انقلاب شده بود و بر همین اساس حضرت امام(ره) با اعتماد راسخ به شخصیت  مومن و انقلابی این شهید سرافراز طی حکمی وی را به سمت نماینده خود در شورای عالی دفاع منصوب کرد.

امیر حاتمی نقش شهید سرلشکر سید موسی نامجو در سمت فرمانده  دانشکده افسری و در تربیت افسران مومن، انقلابی، شجاع، شهادت طلب را در آن مقطع زمانی حساس، محوری و فوق العاده دانست و تصریح کرد: بن مایه و ریشه های "ارتش انقلابی" آن روزها شکل گرفت و عمده فرماندهان امروز ارتش جمهوری اسلامی و شهدای والا مقام ارتش، دانش آموخته مکتب شهید سرلشکر سید موسی نامجو بودند که برخی امروز در مشاغل حساس و در تراز انقلاب اسلامی در حال خدمت به ایران اسلامی اند.

امیر سرتیپ حاتمی دوران وزارت دفاع شهید نامجو را از برجسته ترین دوران تاریخی وزارت دفاع برشمرد و خاطرنشان کرد: شهید نامجو به ماموریت خطیر خود در وزارت دفاع به چشم تکلیف و مسئولیتی الهی و فرصتی مغتنم در تلاش برای رفع وابستگیها از نظام سلطه می نگریست و درصدد بنیانگذاری "صنعت دفاعی نوین" با بهره گیری از توانمندی ها ، تخصص ها و نیروهای جوان بومی بود.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح پیشرفت های امروز صنعت دفاعی را مرهون تفکر الهی و انقلابی سه وزیر دفاع  شهید سرلشکر نامجو، چمران و فکوری و هزار شهید صنعت دفاعی دانست که توانستند  صنعت دفاعی کشور را با نگاه راهبردی (ما می توانیم ) به اوج پیشرفت و بالندگی و اقتدار برسانند.

وزیر دفاع با اشاره  به تحرکات گسترده  و مذبوحانه امریکائی‌ها در عرصه های مختلف سیاسی، اقتصادی و اجتماعی  برای ایجاد نارضایتی عمومی و شکست مقاومت ملت بزرگ ایران  افزود:  آمریکائی ها  قطعا این بار نیز همچون گذشته از ملت بزرگ ایران اسلامی شکست خواهند خورد و نیروهای مسلح جمهوری اسلامی با هدایت های  مقام معظم فرماندهی کل قوا حضرت امام خامنه ای (مد ظله العالی ) بعنوان ید واحده "تولید قدرت" و اقتدار و دفاع  از کیان نظام  اسلامی، هرگونه حرکت مذبوحانه دشمن را مقتدرانه و آگاهانه رصد و پاسخ خواهند داد.

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: دانشکده افسری ایران اسلامی نیروهای مسلح وزارت دفاع صنعت دفاعی وزیر دفاع حضرت امام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۰۳۶۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهید مطهری از معماران بنای فکری انقلاب اسلامی بود

مسئول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه بسیج امام حسین (ع) اصفهان گفت: شهید مطهری از معماران انقلاب اسلامی محسوب شده و حساسیت فوق العاده‌ای در برابر حرکات نفوذی در اندیشه اصیل اسلامی داشت.

حجت الاسلام علی نوری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در اصفهان اظهار کرد: اگر فهم سیاسی بالاتر و تحلیل بهتری وجود داشته باشد، انقلابی و ضد انقلابی بهتر از یکدیگر تمایز داده می‌شوند و هم چنان که در ابتدای انقلاب انواع گروه‌ها و جریان‌های چپ و راست وجود داشت و اگر افراد تحلیل خوبی داشتند، جزئی‌تر وارد مسائل شده و فرق انقلابی و ضد انقلابی را بهتر درک می‌کردند.

وی با تاکید بر گرامیداشت یاد و خاطره استاد شهید مرتضی مطهری و نقش بارز ایشان در تفکر اسلامی تصریح کرد: شهید مطهری از معماران انقلاب اسلامی محسوب شده و حساسیت فوق العاده‌ای در برابر حرکات نفوذی در اندیشه اصیل اسلامی داشت.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه بسیج امام حسین (ع) اصفهان خاطرنشان کرد: شهید مطهری به برخورد انفعالی اکتفا نمی‌کرد بلکه اول دیدگاه جهان بینی اسلامی را بیان و سپس تألیف می‌کرد.

نوری یکی از خصوصیات شهید مطهری را جدال احسن در مسائل مهم و افکار انحرافی مانند ماتریالیسم عنوان و تاکید کرد: یکی دیگر از ویژگی‌های شهید مطهری در نقد اندیشه‌های مخالف، پرهیز از مطلق گرایی است و این بدین معنا است که نه عینک خوش بینی میزند تا به اعمال دیگران نظر کنند و نه عینک بدبینی به چشم داشتند که دیگران را مقصر بدانند.

وی اضافه کرد: استاد شهید مرتضی مطهری، معلم بزرگی برای دیروز، امروز و فردای کشور است و ایشان متفکری دین شناس بود که در برابر التقاط، نفاق و تهاجم فرهنگی غرب و شرق ایستاد و اسلام ناب و اسلام فقاهتی را ترویج داد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه بسیج امام حسین (ع) اصفهان تصریح کرد: ایشان همچنین از دیگر ویژگی‌های این متفکر اسلامی را انصاف علمی عنوان کرد و ادامه داد: شهید مطهری در پاسخگویی به شبهات و نقد اندیشه‌ها، روحیه استکباری و بزرگ اندیشی نداشت و بر همین اساس ایام گرامیداشت مقام این استاد شهید تحت عنوان هفته عقیدتی سیاسی در سپاه نام گرفته است.

کد خبر 750079

دیگر خبرها

  • معاون وزیر دفاع جمهوری آذربایجان با سرتیپ نصیرزاده دیدار کرد
  • شهید مطهری از معماران بنای فکری انقلاب اسلامی بود
  • شهید مطهری از معماران انقلاب اسلامی بود
  • اقتدار نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در منطقه درخشان است
  • تاکید بر اهمیت احترام اروپا به نیروهای مسلح ایران
  • سرلشکر باقری: وضعیت منطقه قبل و بعد از «وعده صادق» تغییر کرده است
  • یکپارچگی نیروهای مسلح موجب یاس و ناامیدی دشمن است
  • گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در اندونزی
  • ارتش اوکراین با کمبود شدید نیروی نظامی روبروست
  • تقدیر سرلشکر سلامی بابت پوشش رسانه‌ای وعده صادق