Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام والمسلمین تکیه ای با اشاره به روایت سلسله الذهب که از امام رضا(ع) صادر شده و بر ولایت به عنوان عنصر اصلی دین تأکید شده است، گفت: امام رضا(ع) ثابت کردند که توحید در غیر محور ولایت امکان ندارد.

حجت الاسلام والمسلمین «سید علیرضا تکیه ای» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در قم، ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن سالروز میلاد با سعادت امام هشتم، اظهار داشت: میلاد با سعادت امام رئوف و مهربان حضرت علی(ع) بن موسی الرضا را به پیشگاه وجود نازنین امام زمان(عج) و جمیع دلدادگان آستان ولایت و امامت تبریک عرض می کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

عضو هیأت رئیسه مجمع نمایندگان طلاب افزود: حسن شروع دهه کرامت میلاد با سعادت حضرت فاطمه معصومه(س) کریمه اهل بیت(ع) و حسن ختام این دهه، میلاد با سعادت امام رئوف است و چه زیبا است دریافت هایی که ملت ایران و همه شیعیان جهان از این ایام دارند و تفضلات الهی در ابعاد معنوی و معرفتی به نظام اسلامی همین مناسبت هایی است که بعد از انقلاب مثل دهه کرامت استخراج شد.

 

وی با اشاره به روایاتی که از وجود نازنین امام رضا(ع) صادر شده است، گفت: یک نکته عرض می کنم و فرهیختگانی که می خوانند این مسأله را دنبال کنند که باید رمزی داشته باشد اینکه حدیث سلسلة الذهب به دو مضمون از امام رضا(ع) نقل شده است.

 

حجت الاسلام والمسلمین تکیه ای یادآور شد: دو روایت داریم یکی این روایت که «کلمه لا اله الله حصنی و من دخل حصنی امن من عذابی» و روایت دوم «ولایه علی بن ابی طالب حصنی و من دخل حصنی امن من عذابی» که هر دو بعد از قریب به 200 سال از آغاز اسلام از زبان مبارک امام رضا(ع) صادر می‌شود و پدران بزرگوار امام رضا(ع) یعنی معصومین قبل از ایشان با این که این حدیث را می دانستند پرده برداری نکردند.

 

وی با بیان این که هر دو روایت از احادیث قدسی به شمار می رود، گفت: روایت توحیدی اش حدیث معروف کلمه لا اله الا الله حصنی... و روایت دیگر در باره ولایت مولای متقیان امیرالمؤمنین(ع) است که آن هم از ناحیه ذات اقدس احدی صادر شده و با این که امامان معصوم می دانستند امام رضا(ع) از آن پرده برداری کردند.

 

حجت الاسلام والمسلمین تکیه ای خاطرنشان کرد: بنده احساس می کنم البته کسی که توحید را به عنوان حصن حصین از جانب خداوند ابلاغ می‌کند هم او باید ولی الله اعظم را به عنوان حصن حصین و قلعه محکم خدا بیان کند و بهترین دلیل برای این سخن همان ذیل حدیث اول است که این قسمت راخود امام رضا(ع) به حدیث قدسی اضافه کرده و فرمودند: «بشروطها و انا من شروطها» یعنی ولایت شرط پذیرش توحید است.

 

وی یادآور شد: اگر بخواهیم نتیجه مختصری بگیریم رمز موفقیت و تعالی جوامع بشری در دو چیز است؛ یکی کلمه توحید یعنی گرایش به حق تعالی و نبود هیچ خدایی مگر ذات اقدس ربوبی و الله که نفی غیر خدا می‌کند و دومین رمز موفقیت جوامع بشری، توحید الکلمه است.

 

رئیس ستاد مرکزی اعتکاف با بیان این که این دو کلمه رمز تعالی و پیشرفت جوامع بشری است، گفت: توحید الکلمه یعنی وحدت امت و این امکان ندارد مگر این که همه جبهه جامعه به سوی ذات خداوند در یک محور و یک غایت و یک مقصد حرکت کند.

پایان پیام/694

منبع: شبستان

کلیدواژه: ولادت امام رضا امام رضا دهه کرامت حجت الاسلام والمسلمین میلاد با سعادت امام رضا ع تکیه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۰۳۶۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روایت تسنیم از نشست خبری امام‌جمعه خرم‌آباد+فیلم

حجت‌الاسلام شاهرخی در یک نشست صمیمی پای صحبت‌های اهالی رسانه در لرستان نشست. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، جمعی از اصحاب رسانه لرستان امروز با حجت‌الاسلام سید احمدرضا شاهرخی، نماینده ولی‌فقیه در این استان، دیدار کردند.

رابطه صمیمی حجت‌الاسلام شاهرخی با خبرنگاران لرستان از نکات قابل‌ توجه این محفل محسوب می‌شد و همین صمیمیت سبب شد خبرنگاران دیدگاه‌ها و مشکلات این استان را بی‌پرده بیان کنند.

پیگیری مسائل اساسی لرستان با مشارکت اساتید حوزه و دانشگاه

پروژه‌های نیمه‌تمام، بیکاری و چالش‌های فرهنگی لرستان ازجمله مسائل مطرح‌شده در نشست خبری با خبرنگاران بود و حجت‌الاسلام شاهرخی خواستار رسیدگی به این مشکلات شد.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان در این دیدار با بیان اینکه خبرنگاران با سخنی که می‌گویند و قلمی که به‌کار می‌برند، جایگاه مهمی دارند، تأکید کرد: خبرنگاران نباید از روی حدس و گمان قلم بزنند و با مطالب بی‌پایه و اساس اذهان را مشوش کنند.

حجت‌الاسلام شاهرخی عنوان کرد: آگاهی‌دادن درست و به‌دور از بداخلاقی‌ها، کینه و نفرت موردنیاز است و اهل رسانه در این راستا اولین گروهی هستند که این وظیفه را باید به‌درستی انجام دهند.

.

انتهای پیام/ 645/

دیگر خبرها

  • یادواره شهدای سنگر سازان بی سنگر مرند
  • امام خمینی(ره) فصل جدیدی در تاریخ را از فیضیه قم رقم زد
  • اماکن تاریخی فارس در سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) تعطیل است
  • امام صادق (ع) شاکله اندیشه دینی را بنا نهاد
  • رونمایی کتاب دنیای کسی را عوض کرده ای در ارومیه
  • امام(ره) فصل جدیدی در تاریخ را از فیضیه رقم زدند / امام صادق(ع) منظومه جامع فکر تمدنی اسلامی را ارائه کردند
  • دین سینما به امام صادق‌(ع) چه زمانی ادا می‌شود؟
  • گفتمان انقلاب و ولایت در سراسر جهان تاثیرات گسترده داشته است
  • برگزاری همایش اندیشه تمدنی در اندیشه امام علی (ع)
  • روایت تسنیم از نشست خبری امام‌جمعه خرم‌آباد+فیلم