Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-03@21:14:41 GMT

صومعه‌سرا معطر به شمیم خوش رضوی شد

تاریخ انتشار: ۱۳ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۰۳۷۳۲

صومعه‌سرا معطر به شمیم خوش رضوی شد

همزمان با شب میلاد امام رضا(ع) خادمان رضوی همراه با پرچم متبرک حرم مطهر در شهرستان صومعه‌سرا حضور پیدا کردند.

خبرگزاری شبستان_صومعه‌سرا، مائده فلاحتکارضیابری: طنین انداز شدن صلوات خاصه امام رضا(ع) همزمان با لحظه ورود خدام رضوی ناخودآگاه آسمان چشمت را بارانی می‌کرد و مروارید دلت را از این همه شور، شعور و شکوه رضوی صیقل می‌داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

شب گذشته همزمان با میلاد امام رضا(ع) خدام رضوی همراه با پرچم متبرک حرم در بین مردم شهرستان صومعه‌سرا و در هیئت مذهبی شهدای گمنام این شهرستان حضور پیدا کردند.

 

خادمان حرم حضرت امام رضا(ع) با سفر به صومعه‌سرا و همراه آوردن پرچم بارگاه ملکوتی آن امام همام(ع)، فضای این شهرستان را عطرآگین کردند و عاشقان امام خوبی‌ها و مهربانی‌ها(ع) با حضور در گردهمایی استقبال از این پرچم از راه دور به زیارت و پابوسی غریب خراسان(ع) رفتند.

 

نغمه گوش نواز مدیحه سرایی مداح اهل‌بیت(ع) همراه با توزیع نمک و نبات رضوی توسط خدام حضرت شمس‌والشموس(ع) بین شهروندان، جسم و جانشان را بیمه کرد و برکت سفره‌هایشان شد.

 

پرچم امام رضا(ع) بر روی صندلی گذاشته شده بود و هنگامی که خادم امام رضا(ع) سخن می‌گفت مردم وبه خصوص جوانان با خیره شدن به پرچم ناخودآگاه اشک بر چشمانشان جاری می‌شد.

 

 

وقتی خدام امام رضا(ع) همراه با پرچم حرم رضوی به سمت بانوان رفتند، هق‌هق گریه بانوان به آسمان رفت که همه اینها نشان از حاجتی بود، حاجتی که جز به دست امام رضا(ع)به دست کسی دیگری باز نخواهد شد.

 

یکی از خدام امام رضا(ع) که نامش محفوظ است اظهار کرد: هدف از برگزاری جشن‌های زیر سایه خورشید زمینه‌سازی برای تمامی افرادی که توانایی زیارت امام هشتم(ع) را ندارند است.

 

وی با بیان اینکه هر ساله همزمان با دهه کرامت وارد استان‌ها و شهرستان‌های مختلف می‌شویم و مردم استقبال بی‌نظیری از ما می‌کنند افزود: افتخار می‌کنم خادم بارگاه امام رئوف و مهربانی مانند امام رضا(ع) هستم و بودن در کنار مردم در ایام دهه کرامت وظیفه است.

 

این خادم رضوی گفت: خداوند به واسطه ائمه(ع) و خدمت به مردم در زندگی ما برکاتی نازل می‌کند که شاید گاهی ما متوجه آن نشویم، اما خدا را به خاطر تمام نعمت‌ها به ویژه نعمت داشتن امام رضا(ع) در مشهد مقدس سپاسگزارم.

 

 

حجت‌الاسلام«علیرضا ابراهیم‌زاده» که سخنران این مراسم بود با تبریک ولادت با سعادت امام رضا(ع) و خوشامدگویی به خدام رضوی تصریح کرد: حضرت علی بن موسی الرضا(ع) در میان اهل بیت(ع) به امام رئوف مشهور هستند.

 

رییس تبلیغات اسلامی صومعه‌سرا با بیان اینکه شخصیت امام رضا(ع) دارای ابعاد و جنبه‌های مختلفی است و درس‌های زیادی برای بشریت به دنبال دارد خاطرنشان کرد: اگر شاخص‌های اخلاقی امام رضا (ع) مورد عمل قرار گیرد، زندگی پر از شور و نشاطی را تجربه خواهیم کرد.

 

وی با اشاره به اینکه یکی از مهمترین رسالت‌های اولیا الهی و امامان معصوم این بوده که ما را رشد و تعالی داده و راه سعادت را به ما نشان دهند اظهار کرد: امام رضا(ع)  نیز این رسالت مهم را برعهده داشت و به بهترین نحو این رسالت خویش را انجام دادند.

 

حجت‌الاسلام ابراهیم‌زاه با اشاره به اینکه امام رضا(ع) پاداش ما ایرانی‌ها از سوی خداوند به دلیل محبت و علاقه این ملت به خاندان پاک و مطهر نبی مکرم اسلام است افزود: اگر در گذشته ایرانیان را با تمدن ماد و هخامنشی و ساسانی می شناختند اکنون ایرانیان را با نام امام رضا(ع) می‌شناسند.

 

رییس تبلیغات اسلامی صومعه‌سرا با اشاره به اینکه اگر امروز ایران اسلامی داعیه تمدن‌سازی دارد و به یک طرف موازنه قدرت‌های بزرگ جهانی مبدل شده بر اساس تمدنی است که امام رضا(ع)  ۱۲۰۰ سال قبل در این سرزمین پایه گذاری کرده‌اند و ما میراث دار آن حضرتیم گفت: ورود معارف اهل بیت (علیهم السلام) به ایران به برکت حضور آن حضرت محقق شده و ایشان منشا تحولات فکری و اعتقادی وسیعی در این سرزمین شدند.

 

وی با بیان اینکه برای رضوی شدن زندگی‌های خود باید با امام رضا(ع) عهد ببندیم، تصریح کرد: برای داشتن زندگی نورانی باید زندگی‌هایمان با عشق به اهل بیت(ع) توأم باشد.

 

حجت‌الاسلام ابراهیم‌زاده در پایان خاطرنشان کرد: دهه کرامت فرصت خوبی برای توسل به امام است تا به وسیله ایشان از خداوند بخواهیم ویروس کرونا از سر مردم بردارد و آرامش مانند گذشته به جامعه برگردد.

 

گفتنی است، در ادامه این مراسم با قرائت صلوات خاصه امام رضا(ع) توسط یکی از خادمین، دلهای حاضرین به سمت پنجره فولاد ثامن‌الحجج روانه شد.

 

 

پایان پیام/526

منبع: شبستان

کلیدواژه: جشن میلاد امام رضا ع کاروان خدام رضوی خدام رضوی امام رضا ع صومعه سرا اهل بیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۰۳۷۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لحظه ناب عاشقی در حرم مطهر امام رضا (ع) هنگام بارش باران + فیلم

این روز‌ها با ورود سامانه بارشی جدید کشورمان هوای بارانی پیدا کرده است و شهر مشهد نیز از این بارش‌ها بی نصیب نماند. 

شهروند خبرنگار ما با ارسال فیلم حال و هوای معنوی حرم مطهر امام رضا (ع) را هنگام بارش باران به نمایش گذاشت و دل‌های عاشقان را روانه حرم رضوی کرد.

منبع: شهروند خبرنگار - خراسان رضوی

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی   باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • ام‌القرای جهان اسلام معطر به عطر شهدای گمنام شد
  • امام جمعه جدید ششتمد معرفی شد
  • لحظه ناب عاشقی در حرم مطهر امام رضا (ع) هنگام بارش باران + فیلم
  • پایان جشنواره ملی شعر کودک و نوجوان رضوی در همدان + تصویر
  • پیاده‌روی خانوادگی دخترانه در بلوار ارم همدان طی دهه کرامت
  • یادی ازشهدای مسجد جعفری شهرستان صومعه سرا
  • شهرستان بشرویه معطر به عطر شهید تازه تفحص شده
  • تجلیل از مربیان عقیدتی و سیاسی و معلمان بسیجی شهرستان صومعه سرا
  • ارسال ۱۵۰۰ اثر به جشنواره روستایی رضوی
  • رتبه نخست سطح زیر کشت طلای معطر به سربیشه رسید