Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-26@18:33:39 GMT

همدان در چند روز آینده قرمز می شود

تاریخ انتشار: ۱۳ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۰۴۴۹۹

همدان در چند روز آینده قرمز می شود

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، محمد طاهری، مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی همدان بیان کرد: به طور کلی در هر ۳۳ ثانیه یک ایرانی به کرونا مبتلا می‌شود و هر ۱۰ دقیقه یک نفر در اثر ابتلا به این بیماری فوت می‌کنند.

او با بیان اینکه حدود ۲۳۳ هزار نفر تاکنون کرونا مثبت اعلام شدند، گفت: از این تعداد ۱۹۵ هزار نفر بهبود پیدا کردند و حدود ۱۱ هزار و ۱۰۶ نفر هم فوت شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی همدان، استفاده از هر نوع ماسکی را در کاهش انتشار بیماری موثر دانست و از تشکیل کمپین "من ماسک میزنم" خبر داد و تاکید کرد که به ماسک گرانقیمت نیاز نیست و هرنوع ماسکی ماهیت پیشگیرانه‌ای در برابر انتشار این بیماری خواهد داشت.

او ادامه داد: هر نوع اجتماع به هر شکل موجب افزایش شیوع بیماری کرونا در سطح کشور و استان می‌شود و با توجه به افزایش قابل توجه بیماری به احتمال زیاد تا چند روز آینده وضعیت قرمز را شاهد خواهیم بود.

طاهری، تعداد مبتلایان دنیا را ۱۰ میلیون و ۹۹۳ هزار و ۱۲۴ نفر و مرگ بر اثر کرونا را ۵۲۴ هزار و ۱۹۸ نفر دانست و تعداد بهبود یافتگان ۶ میلیون و ۱۵۲ هزار و ۹۶۵ نفر عنوان کرد.

متخصص میکروب شناسی پزشکی دانشگاه علوم پزشکی همدان با اشاره به اینکه جهش‌های بسیار زیاد و متفاوتی در ژنوم این ویروس اتفاق می‌افتد، گفت: حتی یک جهش آمینو اسید می‌تواند تغییر رفتاری ویژه‌ای را در ویروس ایجاد کند به عنوان مثال تغییر در یک کدون می‌تواند تکثیر ویروس را تا حد بسیاری در داخل سلول افزایش داده و یا باعث افزایش التهابات شود.

او شستشوی مرتب دست ها، استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی را سه عامل مهم ریشه کن شدن بیماری خواند و یادآور شد: افراد کرونا مثبت حتی با صحبت کردن می‌توانند بیماری را به دیگر افراد انتقال دهند همچنین سرفه و عطسه شانس ابتلا به بیماری را ده‌ها برابر افزایش می‌دهد.

انتهای پیام/ د 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: همدان کروناویروس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۰۴۴۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار شبکه دامپزشکی طرقبه شاندیز در خصوص بیماری بابزیوز در دام‌ها

 
به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛ دکتر علیرضا قدرتی، رئیس شبکه دامپزشکی طرقبه شاندیزگفت: عامل بیماری بایزیوز تک یاخته بابزیا است که ناقل اصلی آن انواع کنه‌های یک میزبانه، دو میزبانه و سه میزبانه می‌باشد و باعث ایجاد بیماری در گاو، گوسفند، بز و تک سمی‌ها می‌ شود.

وی افزود: بیماری بابزیوز یک بیماری انگلی است که محل زندگی و تکثیر انگل داخل گلبول‌های قرمز می‌باشد که متعاقب تکثیر و پارگی گلبول‌های قرمز باعث همولیز داخل عروقی می‌ شود.

او گفت:علائم بالینی بیماری شامل تب، کاهش اشتها و شیر، افزایش ضربان قلب و تنفس، کم خونی، زردی و هموگلوبین آوری (قرمزی رنگ ادرار) است که در صورت عدم درمان به موقع دام در عرض چند روز تلف می‌ شود.

قدرتی، در پایان ضمن اشاره به اهمیت تشخیص به موقع بیماری در روند درمان، بالا بودن هزینه‌های درمان و بروز خسارت اقتصادی فراوانی به صنعت دامداری از دامداران خواست نسبت به سم پاشی اصولی و دوره‌ای دامداری و حذف کنه‌ها جهت پیشگیری از بیماری اقدام کنند.

دیگر خبرها

  • پنجاه و یکمین آزمون دستیاری پزشکی ۱۳ اردیبهشت برگزار می شود/ افزایش تعداد داوطلبان
  • افزایش تعداد داوطلبان پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
  • تعداد داروخانه‌های شهرستان خوی به ۲ برابر افزایش یافت
  • افزایش ۳۰ درصدی خوابگاه متاهلین دانشگاه‌های علوم پزشکی
  • هشدار شبکه دامپزشکی طرقبه شاندیز در خصوص بیماری بابزیوز در دام‌ها
  • افزایش تدریجی دمای هوا در استان همدان
  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • ربات انسان‌نمای تسلا سال آینده آماده فروش می‌شود
  • تسلا سال آینده به جای ماشین ربات می‌فروشد