Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@05:52:59 GMT

آسیا تایمز: دولت ترامپ به دنبال مرگ برجام است

تاریخ انتشار: ۱۳ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۰۵۲۹۸

آسیا تایمز: دولت ترامپ به دنبال مرگ برجام است

به گزارش ایرنا، آسیا تایمز روز جمعه در مطلبی با نظرداشت مواضع آمریکا برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران و تحت فشار قراردادن اعضای دیگر شورای امنیت برای رسیدن به این هدف نوشت: هدف آمریکا چیزی جز کشتن برجام نیست.

گزارش تصریح می کند که همه این اقدامات در شرایطی صورت می گیرد که آمریکا در آستانه یک انتخابات دیگر ریاست جمهوری است و تحلیلگران بر این باورند که پیش بردن طرح تمدید تحریم تسلیحاتی ایران با هدف از بین بردن توافق هسته ای سال ۲۰۱۵ از سوی ترامپ آنهم تا قبل از انتخابات ریاست جمهوری صورت می گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گزارش ادامه می دهد که در نشست شورای امنیت سازمان ملل هم که در این هفته برگزار شد همه اعضا از توافق هسته ای سال ۲۰۱۵ میلادی موسوم به برجام به عنوان یک توافق بسیار مهم بین المللی دفاع کرده و خواستار حفظ آن شدند.

آسیا تایمز نوشت: «جانگ جون» سفیر چین در سازمان ملل تلاش های آمریکا را برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران تقبیح کرد و گفت که چنین موضوعی امکان پذیر نیست.

بنا به این گزارش نمایندگان چین و روسیه در اظهارات خود صراحتا با این موضوع مخالفت کردند و حتی خواستار آن شدند که طبق توافق، تحریم تسلیحاتی ایران در پایان مهلت در ماه اکتبر لغو شود.

گزارش تاکید می کند که از دیدگاه چین کشوری که (آمریکا) از برجام خارج شده است دیگر حق فعال کردن مکانیسم ماشه را در اختیار ندارد.

گروه رسانه ای خبری هنگ کنگی می نویسد که اروپایی ها هم به رغم اینکه در برخی موارد مستقیما با آمریکا مخالفت نمی کنند اما در نشست شورای امنیت از برجام دفاع کردند و آن را موضوعی به مراتب مهمتر از تمدید تحریم تسلیحاتی دانستند.

آسیا تایمز از قول فرانسه آورده است که این کشور از هیچ پیشنهاد و اقدام یکجانبه ای که باعث بازگرداندن تحریم ها شود حمایت نمی کند و چنین اقدامی را باعث شکاف در میان اعضای شورای امنیت می داند و اینکه به عدم اشاعه کمکی نمی کند.

برچسب‌ها برجام ایالات متحده آمریکا پکن

منبع: ایرنا

کلیدواژه: برجام ایالات متحده آمریکا پکن برجام ایالات متحده آمریکا پکن تحریم تسلیحاتی ایران تمدید تحریم تسلیحاتی شورای امنیت آسیا تایمز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۰۵۲۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفیر روسیه کمک تسلیحاتی آمریکا به اوکراین را مضحک خواند

آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در آمریکا وعده‌های کی یف به واشنگتن مبنی بر عدم استفاده از موشک‌های ATACMS برای حمله به خاک روسیه را نادرست توصیف کرد.

براساس گزارش آرتی، سفیر به خبرنگاران گفت: مضحک است که مشتریان اوکراینی قول داده‌اند که از موشک‌ها علیه اهدافی در خاک روسیه استفاده نکنند 

روزنامه پولیتیکو پیشتر به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داده بود که دولت آمریکا در ماه مارس گذشته برای اولین بار از زمان آغاز درگیری در سال ۲۰۲۲، مخفیانه موشک‌های تاکتیکی ATACMS را به اوکراین عرضه کرده است.

پس از تصویب مجلس نمایندگان و سنای  آمریکا، جو بایدن، رئیس جمهور این کشور، بسته‌ای از قوانین را برای کمک نظامی به اوکراین، اسرائیل و تایوان امضا کرد.

 در این بسته ۶۰.۸۴ میلیارد دلار برای کمک به اوکراین اختصاص یافت. از این مبلغ ۲۳.۲ میلیارد دلار برای تکمیل تسلیحات ارسال شده از انبار‌های پنتاگون، ۱۳.۸ میلیارد دلار برای خرید نظامی برای نیرو‌های اوکراینی در بازار آزاد، ۱۱.۳ میلیارد دلار برای حمایت از عملیات نظامی آمریکا در منطقه استفاده خواهد شد و ۲۶ میلیون دلار برای حسابرسی اختصاص داده شده است.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست‌جمهوری روسیه تاکید کرد که تحویل محموله‌های تسلیحاتی آمریکا وضعیت را در میدان جنگ به نفع کی‌یف تغییر نخواهد داد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است | درآمدهای نفتی ایران از سال ۲۰۲۰ چهار برابر شده
  • فضاسازی تبلیغی پارلمان اروپا علیه عملیات «وعده صادق»
  • سفیر روسیه کمک تسلیحاتی آمریکا به اوکراین را مضحک خواند
  • آمریکا : مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم؛ نه در نیویورک و نه در هیچ کجای دیگر / درباره روش‌های ارتباطمان با ایران نظری نمی‌دهیم
  • نیویورک‌تایمز: جنگ اوکراین برای ارتش آمریکا حکم رگه طلا را دارد
  • آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران نیستیم
  • واکنش رسمی آمریکا در خصوص مذکرات احیای برجام | مذاکره مستقیم در حال انجام است؟
  • آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران درباره برجام نیستیم
  • گروسی: ایران به دنبال دستیابی به سلاح هسته‌ای نیست
  • گروسی: ایران باید بیشتر با آژانس همکاری کند/ قصد دارم به زودی به ایران بروم