Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-06@13:11:31 GMT

مهم‌ترین حوادث فارس در روزی که گذشت

تاریخ انتشار: ۱۳ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۰۶۳۲۳

مهم‌ترین حوادث فارس در روزی که گذشت

مهم‌ترین اخبار حوادث و توصیه‌های روز استان فارس را می‌توانید در این بسته خبری مشاهده کنید.

به گزارش سرویس اجتماعی خبرگزاری فارس از شیراز، مهم‌ترین اخبار حوادث و توصیه‌های روز استان فارس را می‌توانید در این بسته خبری مشاهده کنید.

۷کشته و زخمی در تصادف زنجیره‌ای محور شیراز- خرامه

حسن همتی مسئول روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی فارس گفت: بر اثر تصادف زنجیره‌ای دیشب ۴ خودرو پراید، سمند، ال ۹۰ و پژو ۲۰۷ در محور شیراز - خرامه، نرسیده به خالدآباد، ۳ نفر کشته و ۴ نفر مصدوم شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنابراین گزارش، یک نفر از مصدومان این حادثه به بیمارستان مسلمین، ۲ نفر به بیمارستان شهید رجایی شیراز و یک نفر در محل و به صورت سرپایی درمان شدند.

آتش‌سوزی در خیابان زرگری شیراز 

محمدهادی قانع رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز روز جمعه گفت: شامگاه گذشته حوالی ساعت ۲۲ خبری مبنی بر آتش سوزی زمینی بایر و محصور شده در خیابان زرگری به سامانه آتش نشانی شیراز اطلاع داده شد. 

بنابراین گزارش، این زمین باغ نبوده و مکان محصور شده‌ای است که به دلیل بارندگی‌های یکسال گذشته مملو از علف هرز و تراکم گیاهی است که شامگاه گذشته دچار آتش‌سوزی شد که به‌دلیل وجود علف‌های هرز با تراکم و ارتفاع زیاد، شعله‌های آتش شامگاه گذشته در این محل بالا گرفته که با تلاش آتش‌نشانان شیراز این آتش‌سوزی پس از ساعتی مهار و خاموش شده است.

مجوزی برای جلوگیری از سفرهای برون‌استانی صادر نشده است

معاون استاندار فارس گفت: مردم باید خودشان پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند، زیرا با تعطیلی مجدد صنوف، خود مردم متضرر خواهند شد.

عبدالرضا قاسم‌پور بیان کرد: مجوزی برای جلوگیری از سفرهای برون‌استانی صادر نشده و استانداری اجازه ممانعت از سفر شهروندان از استان‌های قرمز به فارس را ندارد،  شیراز خوشبختانه یا متاسفانه به دلیل آب‌وهوای معتدل، مقصد بسیاری از اهالی استان‌های جنوبی کشور در فصل تابستان است، اما با توجه به اینکه این استان‌ها در وضعیت قرمز کرونا قرار دارند، حضور آنها در فارس بر افزایش آمار مبتلایان، بیماران بستری و جان‌باختگان کرونا در استان اثرگذار بوده است.

انتهای پیام/ م

منبع: فارس

کلیدواژه: کرونا فارس معاون استاندار فارس حسن همتی آتش سوزی آتش سوزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۰۶۳۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعویض قرآن دروازه ورودی شیراز

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، قرآنی که برفراز دروازه وردی شمالی شیراز معروف به دروازه قرآن گذاشته شده، منتخبی از برخی سوره‌های کلام الله وحی است.

دروازه قرآن یکی از شش دروازه اصلی شیراز بوده که در دوره عضدالدوله دیلمی ساخته و به دلیل وجود قرآن ۱۷ من مشهوری که در آن بوده، به دروازه قرآن معروف شده است.

قرآن ۱۷ من معروف دروازه قرآن، هم اکنون در موزه پارس شیراز نگهداری می‌شود و به گفته مسئولان سال‌ها به جای آن قرآن دیگری قرار داده می‌شد.

هم اکنون شهرداری قصد دارد هر سال یک قرآن را در دروازه قرآن قرار دهد و قرآن قبل را به بزرگان استان فارس اهدا کند.

دروازه قرآن در سال ۱۳۷۵ در فهرست آثار ملی ثبت شد.

این بنا بین دو کوه چهل مقام و باباکوهی در تنگه الله اکبر واقع شده است.

دیگر خبرها

  • مدیریت بحران اردبیل در آماده باش کامل
  • ۱۳۱۷ مصدوم و ۶۲ کشته در تصادفات هفته دوم اردیبهشت
  • ۱۳۱۷مصدوم و ۶۲ کشته در تصادفات هفته دوم اردیبهشت در کشور
  • آتش سوزی که در صورت عدم حضور پلیس فاجعه بارتر می‌شد
  • حوادث هفته گذشته کشور ۱۶۹ کشته و ۳۰۰۰ مصدوم داشت
  • سیستان‌وبلوچستان، فارس و تهران رکوددار بیشترین تعداد حوادث ترافیکی در کشور
  • تصادف ۱۷۱ خودرو طی ۷۲ ساعت گذشته در آذربایجان شرقی
  • تصادف ۱۷۱ خودرو در سه روز گذشته در آذربایجان شرقی
  • تعویض قرآن دروازه ورودی شیراز
  • حوادث ناشی از بی‌توجهی به هشدارها در کهگیلویه