Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر سیدجلیل میرمحمدی روز جمعه در جمع مسوولان شهرستان تفت با اشاره به تحقیقات صورت گرفته در زمینه آسیب‌های روانی حاصل از کرونا افزود: اولین کار ما باید جلوگیری از ابتلای مردم به کرونا و حفظ سلامت آنها باشد اما ادامه‌دار بودن روند شیوع آن نشان می‌دهد باید نیم‌نگاهی به آسیب های روانی حاصله از کرونا  داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در این خصوص مهم باید همت و پیگیری لازم را داشته باشیم همکاری همه دستگاه‌ها با راه اندازی ستاد مدیریت و پیشگیری عوارض روانشناختی کرونا باشد که برای آن برنامه‌ریزی کنیم.

نماینده مردم تفت و میبد در مجلس یازدهم با اشاره به اهمیت فضای مجازی در آرامش روانی مردم گفت: در همین مدت با این شایعه که تفت تنها شهرستان محل انتقال بیماران کرونایی غیربومی است با روح و روان مردم بازی کردند در حالی که این شایعه از اساس دروغ بود.

میرمحمدی با اشاره به این موضوع که حتی برخی از مسوولان تفت هم به این شایعه دامن زدند تصریح کرد: با یکی از همین افراد یک ساعت در جلسه‌ای خصوصی صحبت کردم و به وی توضیح کامل دادم که ابتلای مردم به کرونا به واسطه بیمارستان نیست وگرنه اطراف همه بیمارستان‌های استان و کشور باید ناامن باشد.

وی با اشاره به آدرس غلط برخی افراد در این موضوع مهم اظهار کرد: آنچه باعث شیوع بیماری کرونا می‌شود

 تماس‌های غیر ایمن، تجمعات غیرضروری، رعایت نکردن اصول بهداشتی و مسافرت‌های چندین هزار نفری انتهای هفته است که بسیار هم خطرناک است و کسی به آنها نمی‌پردازد.

نماینده مردم تفت و میبد در مجلس با اشاره به فرصت‌های مختلفی که می‌تواند در این دوران در فضای مجازی ایجاد شود ادامه داد: جدا از فضای مجازی می توان با چاپ تراکت، بروشور و تابلوهای تبلیغاتی و بنرهای آموزشی در ورودی و داخل شهر موضوع روانشناختی بیماری کرونا را برای مردم تبیین کنیم.

مرکز شهرستات تفت در ۲۰ کیلومتری شهر یزد قرار دارد.

همچنین سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: از اوایل اسفند ۹۸ تاکنون ۲۳۵ هزار و ۴۲۹ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده اند و با فوت ۱۵۴ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد افراد متوفی به ۱۱ هزار و ۲۶۰ نفر رسید.

سیما سادات لاری روز جمعه  بیان کرد: از دیروز تا ظهر  ۱۳ تیر ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲ هزار و ۵۶۶ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شدند که از این تعداد هزار و ۴۸۳ نفر بستری شدند..

معاون وزیر بهداشت گفت:  تاکنون  ۱۹۶ هزار و ۴۴۶ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند و سه هزار و ۱۲۳ نفر از بیماران تحت مراقبت قرار دارند.

لاری افزود: تاکنون یک میلیون و ۷۴۴ هزار و ۹۵۸ آزمایش تشخیص کووید ۱۹ در کشور انجام شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت اظهار کرد: استان‌های خوزستان، کردستان، کرمانشاه، هرمزگان، بوشهر، خراسان رضوی و ایلام در وضعیت قرمز قرار دارند. همچنین استان‌های تهران، فارس، مازندران، همدان، زنجان، سیستان و بلوچستان و البرز در وضعیت هشدار قرار گرفته اند.

وی گفت: این بیماری همه جهان را در بر گرفته است. مردم برای کمک به کنترل آن، فاصله گذاری فیزیکی تا یک و نیم متر، شست‌وشوی مداوم دست‌ها و استفاده از ماسک را رعایت کنند. ماسک باید برای همه باشد و اگر یک نفر استفاده کرده باشد و بقیه استفاده نکنند، حقوق بقیه مردم نادیده گرفته شده است. با رعایت این موارد می‌توانیم زنجیره انتقال ویروس کرونا را متوقف کنیم.

برچسب‌ها ویروس کرونا یزد مجلس یازدهم تفت بهداشت و سلامت پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا یزد مجلس یازدهم تفت بهداشت و سلامت ویروس کرونا یزد مجلس یازدهم تفت بهداشت و سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۰۶۴۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل مجمع مشورتی شورای ادوار بندرعباس

رئیس شورای شهر بندرعباس از تشکیل مجمع مشورتی شورای ادوار شهر بندرعباس خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از هرمزگان،مصیب نظری در مراسم گرامیداشت روز شوراها که با حضور اعضای شورای شهر بندرعباس، اعضای شوراهای ادوار گذشته در سالن جلسات اتاق بازرگانی بندرعباس برگزار شد، با اشاره به تشکیل مجمع مشورتی شورای ادوار شهر بندرعباس اظهار کرد: قرار است، در این نشست‌ها که به شکل فصلی برگزار می شود، برای گرفتن تصمیمات بهتر به موضوعات کلانی که به جامعه مربوط است، بپردازیم.

رئیس شورای شهر بندرعباس افزود: در مرکز پژوهش‌های شورا که در صحن علنی شورای شهر بندرعباس تشکیل می‌شود، تصمیمات نخبه‌گانی با توجه به تجربه‌ها و استفاده از ظرفیت‌های علمی گرفته می‌شود و این جمع می‌تواند در اقناع عمومی کمک کند.

تجربه اعضای شوراهای ادوار مختلف در کنار هم راهگشای توسعه است

فاطمه جراره نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی نیز در مراسم گرامیداشت روز شوراها با تبریک این روز گفت: تخصص، تجربه و دانش اعضای شوراهای ادوار مختلف در کنار دانش اعضای شورای ششم راهگشای توسعه شهر بندرعباس است.

وی با بیان اینکه سومین سالی است که این مراسم برگزار می شود، افزود: وقتی اعضای شوراهایی که در دوره های مختلف اعتماد مردم را جلب کرده‌اند و برای توسعه شهر به عنوان نمایندگانشان انتخاب شده‌اند، تخصص و تجربه و دانشی که هرکدام از اعضا دارند در کنار هم جمع شود، اتفاق خوبی برای توسعه شهرها و روستاها را رقم می زند.

جراره، با اشاره به اینکه خرسندم که توانسته‌ام در سه دوره رای مردم بندرعباس را داشته باشم، عنوان کرد: به واسطه کار شورایی که در ادوار مختلف انجام داده‌ام یک‌سری نواقص و خلاهای قانونی در قانون شورا وجود دارد و امیدواریم که بتوانیم مواردی که اختیارات و جایگاه واقعی شورا را مشخص کند، لحاظ کنیم و همان‌طور که در قانون اساسی به نقش شوراها اشاره شده است، واقعیت و نقش واقعی شورا مورد توجه قرار گیرد.

کد خبر 749282

دیگر خبرها

  • اعتراض شماری از مسوولان فنی و کنترل کیفی کارخانه های مواد غذایی
  • امکان آزادی مشروط بابک زنجانی با تایید رییس قوه قضاییه
  • اثرگذاری دانشگاه در کاهش آسیب های اجتماعی با تولید مقالات علمی
  • تشکیل مجمع مشورتی شورای ادوار بندرعباس
  • اجلاس اتاق های بازرگانی کشورهای عضو ACD-اصفهان
  • روانشناسان نقش بسیار کلیدی در سلامت فردی و اجتماعی دارند
  • رئیسی: تعلیم‌وتربیت اساسی برای ارتقا یک نسل است (فیلم)
  • آموزش و پرورش برای ما «مساله اول کشور» است
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • ورود مجمع نمایندگان استان تهران به مشکلات اداره کل انتقال خون