Web Analytics Made Easy - Statcounter

دو سال از عرضه پردازنده اسنپ دراگون ور ۳۱۰۰ می‌گذرد، ولی از آن زمان تاکنون تحول و پیشرفت چندانی درزمینهٔ فناوری‌های پوشیدنی دیده نشده است. کمپانی‌ها همچنان به استفاده از نسخه‌های فعلی سیستم‌عامل‌ها برای پوشیدنی‌ها ادامه دانند، اما اپل در طی هفته گذشته از نسخه جدید watchOS رونمایی کرد.

بااین‌حال کوالکام برخلاف کاهش علاقه کمپانی‌های نام‌آشنا به فناوری‌های پوشیدنی همچنان روی این صنعت سرمایه‌گذاری می‌کند و امروز به رونمایی از دو پردازنده برای دستگاه‌های پوشیدنی پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این دو پردازنده که با نام‌های اسنپ دراگون ۱۴۰۰ و ۴۱۰۰+ شناخته می‌شوند سرعت بسیار بالاتری دارند و عمر باتری آن‌ها نیز بیشتر است.

علاوه بر این عملکرد تراشه ۴۱۰۰+ نسبت به نسخه قبلی خود ۸۵ درصد بهتر شده است و اگرچه معماری ساخت آن بر پایه big.LITTLE پی‌ریزی شده است، اما به‌جای فرایند ۱۲ نانومتری از ۲۸ نانومتری استفاده می‌کند. همچنین از هسته‌های Cortex-A۵۳ استفاده می‌کند و سرعتش ۱.۷ گیگاهرتز بیشتر شده است.


علاوه بر این اگر شما نیز از آن دسته افرادی هستید که به دوربین‌های با کیفیت علاقه دارید جالب است بدانید که ور ۱۴۰۰ به دلیل بهره‌مندی از ISP دوگانه از دوربین‌های با کیفیت ۱۶ مگا پیکسلی پشتیبانی می‌کند. همچنین ور ۴۱۰۰+ با پردازنده جانبی ویژه‌ای عرضه شده است که برای قابلیت‌های همیشه روشن بودن ساعت هوشمند به کار می‌رود.

این واحد پردازشی می‌تواند قابلیت‌هایی نظیر ضربان قلب، ردیاب خواب، گام شمار، زنگ هشدار، تایمر‌ها و بازخورد‌های لمسی را پردازش کند. علاوه بر این کوالکام علاوه بر پردازش ۱۲ نانومتری جدید برای کاهش مصرف باتری از قابلیت‌هایی نظیر ردیابی موقعیت مکانی کم‌مصرف و معماری پیشرفته بلوتوث ۵.۰ استفاده می‌کند.

هنوز مشخص نیست که چه دستگاه‌هایی از این پردازنده استفاده می‌کنند، اما می‌توان حدش زد که عرضه پردازنده‌هایی ازاین‌دست از کمپانی‌های بزرگی نظیر کوالکام موجب پیشرفت بسیار زیاد فناوری‌های پوشیدنی خواهد شد.   منبع: ایتنا  

منبع: پارسینه

کلیدواژه: سخت افزار دوربین فناوری پوشیدنی پارسی خبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۰۶۵۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سه قاچاقچی سوخت در ایرانشهر محکوم شدند

منصور انصاری گفت:  شعبه اول بدوی و ویژه رسیدگی به قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی ایرانشهر به سه پرونده، قاچاق سوخت به میزان ۶۴ هزار لیتر و ارزش ۲ میلیارد و ۶۳۶ میلیون ریال رسیدگی کرد.

وی افزود: این شعبه پرونده خرید و فروش و حمل ۲ هزار و ۴۰۰ هزار لیتر گازوییل به ارزش ۸۹۸ میلیون ریال را بررسی و با توجه به مدارک موجود و نوع کشف سوخت در خودرو، اتهام انتسابی را محرز و علاوه بر ضبط سوخت‌ها متهم را به پرداخت یک میلیارد و ۷۹۷ میلیون جزای نقدی محکوم کرد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی سیستان و بلوچستان همچنین پیرامون پرونده قاچاق ۲ هزار و ۳۴۰ لیتر سوخت به ارزش یک میلیارد و ۲۶ میلیون ریال، عنوان کرد: شعبه رسیدگی کننده علاوه‌بر ضبط سوخت کشف شده متهم را به پرداخت ۲ میلیارد ریال جزای نقدی محکوم کرد.

وی خاطرنشان کرد: همچنین شعبه پرونده قاچاق یک هزار و ۶۶۰ لیتر گازوئیل به ارزش ۷۳۸ میلیون ریال را بررسی و با توجه به جاسازی سوخت در ۱۶ گالن و ارائه نکردن مدارک قانونی، اتهام انتسابی را محرز و علاوه بر ضبط گالن‌های حمل سوخت و سوخت، متهم را به پرداخت یک میلیارد و ۴۷۶ میلیون جریمه نقدی محکوم کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • تاخیر در تحویل خودرو متقاضیان شرکت مدیران خودرو را گلایه‌مند کرد
  • سه قاچاقچی سوخت در ایرانشهر محکوم شدند
  • سفرهای درمانی رایگان با اسنپ 
  • سفرهای درمانی رایگان با اسنپ
  • برداشت ۱۳ هزار تن سیر در دزفول
  • حسین‌زاده: می‌خواهید برویم اسنپ کار کنیم!
  • اینتر برای خرید‌های تابستانی ۱۰۰ میلیون یورو خرج میکند
  • سامسونگ درباره پتانسیل هوش مصنوعی در دستگاه‌های پوشیدنی آینده خود توضیح می‌دهد
  • (تصاویر) زورخانه پهلوان رستم
  • گلکسی رینگ سامسونگ به هوش مصنوعی مجهز خواهد بود