Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جماران؛ مشاور پیشین امنیت ملی کاخ سفید با هشدار به صهیونیست‌ها درباره پیروزی ترامپ در انتخابات ماه نوامبر، مدعی شد او احتمالا برای نزدیک شدن به ایران تلاش خواهد کرد.

در ادامه انتقادات تند «جان بولتون» مشاور پیشین امنیت ملی آمریکا از «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور این کشور، او این بار به صهیونیست‌ها درباره پیروزی مجدد ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری نوامبر ۲۰۲۰ هشدار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بولتون در مصاحبه ویدئوکنفرانسی با شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی، مدعی شد این احتمال وجود دارد که ترامپ در دوره دوم ریاست‌جمهوری خود، تلاش کند به ایران نزدیک شود تا بتواند توافق هسته‌ای جدیدی به دست بیاورد.

به نوشته وبگاه «تایمز اسرائیل» وی با بیان اینکه اسرائیلی‌ها باید نگران پیروزی ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری باشند، گفت: «[او] مشتاق بود با سران ایران دیدار کند... تا درباره به‌دست آوردن توافق هسته‌ای جدید با ایران صحبت کند. نگران هستم همانطور که "کیم جونگ‌اون" (رهبر کره شمالی) ترامپ را درخصوص کره بازی داد، ایرانی‌ها هم در دوره دوم ترامپ بتوانند همین کار را کنند».

این سیاستمدار آمریکایی، ترامپ را «دور از واقع‌بینی» توصیف کرده و تصریح کرد وقتی ترامپ می‌گوید مانع رسیدن ایران به تسلیحات اتمی می‌شود، این ادعا را باور نمی‌کند.

بولتون با زیر سوال بردن صداقت ترامپ اظهار داشت: «به نظرم، [ترامپ] تعریف خودش را از صداقت دارد. او قطعا برای خودش نسخه‌های مختلفی از واقعیت‌ها تعریف کرده و به شکلی که بخواهد مطرح خواهند شد. این از نظر من بسیار ناامید کننده بود. به نظرم سران کشورهای خارجی نیز از این موضوع سرخورده شده‌اند. من ترجیح می‌دهم رئیس‌جمهوری داشته باشم که در [جهانِ] واقعی باشد».

به نوشته این پایگاه خبری، وی با ادعای اینکه تل‌آویو نباید امیدوار باشد که ترامپ از حمله احتمالی آن به تاسیسات اتمی ایران حمایت کند.

مشاور پیشین امنیت ملی کاخ سفید با بیان اینکه حتی ممکن است ترامپ حمایت خود از طرح رژیم صهیونیستی برای اشغال سی درصدی کرانه باختری را نیز پس بگیرد، به تل‌آویو توصیه کرد که بدون مجوز واشنگتن این طرح را اجرا کند.

بولتون همچنین با تشکیک در توانایی دولت ترامپ برای تدوین طرح سازش بین فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها، گفت: «این اتفاق نمی‌افتد. قطعا در چهار ماه آینده که نخواهد بود. اگر دوباره انتخاب شود چطور... شاید از آن روی برگرداند، زیرا می‌خواهد توافق تجاری با چین بنویسد و شما نمی‌توانید توافق‌های تاریخی زیادی در یک دولت به دست بیاورید».

وی که چند هفته‌ای است با خبر انتشار کتاب خاطرات خود درباره زمان فعالیت در این سمت جنجال‌ساز شده، پیشتر نیز ضمن دمدمی مزاج خواندن رئیس‌جمهور آمریکا، مدعی شد خروج این کشور از توافق هسته‌ای ایران، فرح‌بخش‌ترین لحظه زمان حضور وی در این سمت بود. 

اخبار مرتبط اعتراف ترامپ به جنگ طلب بودن جان بولتون خوشحالی جان بولتون از قرار گرفتن ایران در لیست سیاه FATF توییت شدیدالحن دونالد ترامپ علیه جان بولتون واکنش‌ها به گزارش نیویورک تایمز در مورد اطلاعات جان بولتون در پرونده « اوکراین گیت» خوشخالی جان بولتون از حمله آمریکا به حشد الشعبی اظهارات ضد ایرانی جان بولتون مهاجرانی جان بولتون را به چه کسی تشبیه کرد؟ جانشین جان بولتون را بیشتر بشناسید

منبع: جماران

کلیدواژه: سهام عدالت بودجه 99 ویروس کرونا رژیم صهیونیستی جان بولتون دونالد ترامپ توافق ترامپ با ایران ترامپ و بولتون سهام عدالت بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی جان بولتون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۰۶۷۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار مصر به اسرائیل ؛ زرنگی ناشیانه صهیونیست‌ ها در طرح حمله به رفح

به گزارش همشهری آنلاین، در چند روز اخیر بار دیگر مسأله مذاکرات آتش‌بسِ مربوط به جنگ غزه در مطبوعات و رسانه‌ها مخابره شده است. در حال حاضر طرح پیشنهادی قاهره از یکسو و طرح تهدیدی رژیم اشغالگر صهیونیستی از سوی دیگر بیش از هر چیز توجهات را به سوی خود جلب کرده. رژیم صهیونیستی به حماس یک هفته فرصت داده است که اسرا را تبادل کند و الا عملیات رفح را عملی خواهد کرد، از آن سو هم حماس توافق آتش‌بس را مبنی بر ترک کامل نوار غزه و برگشتن آوارگان فلسطینی به خانه‌های خود می‌داند. برای بررسی بهتر موضوع و وضعیت جنگ با حسن هانی‌زاده تحلیلگر مسائل منطقه گفت‌وگویی داشتیم که در ادامه می‌خوانید.

زرنگی صهیونیست‌ها در حین توافقات آتش‌بس

هانی‌زاده در ابتدا گفت: پس از هشت‌جلسه مذاکره که بین سران رژیم صهیونیستی؛ مصر و قطر در دوحه، قاهره و پاریس صورت گرفته است، شاهد یکسری توافقات درباره جنگ غزه هستیم. اما موضوع مهم در این بین زیاده‌خواهی طرف صهیوینستی مبنی بر بازگرداندن اسرا از دست حماس است که آن را قبل از آتش‌بس طلب می‌کند.

برگ برنده‌ای که اسرائیل می‌خواهد بدزدد

وی افزود:‌ همانطور که واضح است برگ برنده حماس در حال حاضر اسرای اسرائیلی است. رژیم صهیونیستی در صدد است تا این اسرا قبل از هرگونه آتش‌بس آزاد شوند. اما طرف حماسی معتقد است باید اول آتش‌بس صورت بگیرد و پس از آن همزمان اسرای فلسطینی و صهیونیستی با نظارت مصری‌ها و قطری‌ها، همچنین با حضور نمایندگانی از سازمان ملل تبادل شوند. مشخص است که اصرار اسرائیل بر آزادسازی اسرا قبل از آتش‌بس سیاستی است تا پس از آن فرصت را غنیمت بشمارد و با خیال راحت به رفح یا هرجای دیگر که فلسطینی‌ها هستند حمله کند.

هشدار مصر به اسرائیل

او ادامه داد:‌ موضوع مهم دیگر در این بین آینده غزه است. اسرائیلی‌ها ترجیح می‌دهند که اداره نوار غزه زین‌پس به عهده تشکیلات خودگردان باشد، تشکیلاتی که در هشت ماه گذشته موضع بی‌تفاوتی را در قبال جنگ غزه اتخاذ کرد و به عنوان یک نظاره‌گر شاهد وقایع بود. همچنین گفتنی است که دولت مصر قصد دارد هرچه زودتر موضوع آتش‌بس خاتمه یابد و قبل از جنگ رفح این امر صورت گیرد چرا که با وقوع جنگ در رفح و بالا گرفتن بحران هشدار داده که بی‌تفاوت نخواهد ماند و مداخله خواهد کرد، چرا که بیش از یک میلیون آواره در رفح حضور دارند.

فشاری که بر روی صهیونیست‌ها وجود دارد

هانی‌زاده در انتها بیان کرد: باید منتظر ماند و دید آیا اسرائیل به پیشنهاد و شرط حماس مبنی بر آزادسازی همزمان اسرا تن خواهد داد یا خیر. به نظر می‌رسد با توجه به جو جهانی حال حاضر، بالاخص وضعیت جنبش دانشجویی اسرائیل ناچار است که شرط حماس را بپذیرد.

کد خبر 849170 برچسب‌ها مصر اسرائیل خبر ویژه فلسطین - حماس

دیگر خبرها

  • ترامپ سر به سر ایران خواهد گذاشت؟ /هشدار رسانه اصلاح طلب به دولت رئیسی درباره ۲ خطر در کمین ایران
  • ۲ هشدار هواشناسی برای لرستان/ سامانه بارشی در راه است
  • هواشناسی ایران / هشدار زرد در پی فعالیت سامانه بارشی در کشور
  • هشدار مصر به اسرائیل ؛ زرنگی ناشیانه صهیونیست‌ ها در طرح حمله به رفح
  • منافع غرب در باقی ماندن اسرائیل است
  • الجزیره از پیشرفت در مذاکرات آتش‌بس غزه خبر داد
  • جدیدترین موضع گیری حماس درباره مذاکرات آتش بس
  • ادعای رسانه صهیونیست:حماس با پیشنهاد مصر موافقت کرد
  • هشدار بارش‌های سیل‌آسا در ۱۳ استان
  • هشدار نارنجی هواشناسی به چند استان