Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسکانیوز – هادی شاه مرادی/ حجم اخبار فوتبال جهان بسیار زیاد است و دنبال کردن آن ها عملا برای علاقه مندان به این اخبار نیز وقتگیر خواهد بود. در پروژه ورزشی ایسکانیوز، می کوشیم تا با گلچین کردن اخبار فوتبال اروپا و جهان، به شما این فرصت را بدهیم تا در وقت خود صرفه جویی کنید.

هفتمین برد متوالی آتالانتا در سری آ

برد 2-0 آتالانتا مقابل ناپولی در هفته بیست و نهم سری آ ایتالیا موجب شد این تیم فاصله‌اش را با تیم‌های بالانشین جدول حفظ کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آتالانتا با کسب پیروزی مقابل ناپولی به هفتمین برد متوالی‌اش در سری آ دست یافت، تا برای اولین بار در تاریخ باشگاه به چنین رکوردی دست یابد. شاگردان گاسپرینی در دیدارهای اخیرشان موفق به شکست دادن فیورنتینا، آاس رم، لچه، ساسولو، لاتزیو، اودینزه و ناپولی شده اند. آتالانتا موفق شده 82 گل در 29 هفته سری آ به ثمر رساند و رکورد جالبی به ثبت رساند. الخاندرو گومز کاپیتان آتالانتا نیز موفق شد پانزدهمین پاس گل خود در فصل 2019/20 سری آ را بدهد، تا از زمان جمع‌آوری آمار اوپتا در فصل 2004/05، رکورد پاس گل توسط یک بازیکن در یک فصل سری آ را بشکند.

بدترین نیمه اول لیورپول بعد از پنج سال

لیورپول، قهرمان این فصل لیگ برتر انگلیس دیشب در خانه منچسترسیتی به مصاف حریف اصلی‌اش در فوتبال جزیره، منچسترسیتی رفت و با شکست سنگین 4-0 بدرقه شد. لیورپولی‌ها به خصوص در نیمه اول این بازی آنقدر بد ظاهر شدند که بدترین نیمه اول خود در پنج سال اخیر باشگاه را رقم زدند. چهل و پنج دقیقه کابوس‌وار لیورپول در ورزشگاه اتحاد در حالی به پایان رسید که قرمزها 3-0 از حریف خود عقب افتاده بودند. پنج سال بود که لیورپول در هیچ بازی‌ای نیمه اول را با چنین اختلافی واگذار نکرده بود. آخرین باری که قرمزها در نیمه اول یک بازی شکستی تا این حد تلخ را تجربه کرده بودند به شکست 6-1 آنها مقابل استوک در سال 2015 برمی‌گشت.

دروازه‌بان ناکام چلسی به لالیگا برمی‌گردد؟

در تابستان سال 2018 بود که چلسی با یک قرارداد گران قیمت دروازه بان جوان و اسپانیایی اتلتیکو بیلبائو یعنی کپا آریسابلاگا را به خدمت گرفت؛ اتفاقی که باعث شد بسیاری معتقد باشند که چلسی تا چند سال آینده خیال خود را از پست دروازه بانی راحت کرده است. اوضاع برای دروازه‌بان اسپانیایی اما مطابق انتظار پیش نرفت و او نتوانسته عملکرد خوبی در ترکیب چلسی ارائه دهد تا جایی که کپا پیش از تعلیق مسابقات به دلیل شیوع ویروس کرونا به یک نیمکت نشین در تیم فرانک لمپارد تبدیل شده بود.

در واقع به نظر می‌رسد سرمربی چلسی اعتقاد چندانی به دروازه‌بان جوان تیمش ندارد چراکه طی چند هفته اخیر صحبت های زیادی در رابطه با احتمال جدایی این بازیکن از جمع آبی‌های لندن مطرح شده بود. حالا و در همین رابطه سان مدعی شده که لمپارد از عملکرد کپا ناامید شده است و به همین خاطر چلسی قصد دارد این دروازه‌بان را به دلیل دستمزد بالای دریافتی اش فعلاً به یک تیم دیگر قرض بدهد. همچنین بر اساس ادعای این منبع سویا محتمل ترین گزینه برای این انتقال قرضی خواهد بود.

لحظه‌شماری چلسی برای پایان جام حذفی آلمان

کای هاورتز در این فصل بوندسلیگا عملکردی فوق العاده ارائه داده و در 30 بازی موفق به ثبت 12 گل و ارسال 8 پاس گل شده است؛ موضوعی که باعث شده بسیاری از باشگاه‌های بزرگ اروپایی به دنبال جذب این بازیکن جوان و تنها 21 ساله باشند. طی هفته‌های گذشته بود که بحث انتقال مهاجم آلمانی لایپزیش یعنی تیمو ورنر به چلسی رسمی شد و مشخص گردید که این بازیکن 25 ساله فصل بعد را در استمفوردبریج توپ خواهد زد؛ همچنین پیش از این نیز انتقال حکیم زیاش از آژاکس به جمع آبی‌های لندن قطعی شده بود.

با این وجود به نظر می‌رسد که خرید ورنر و زیاش، پایان کار تیم فرانک لمپارد در نقل و انتقالات پیش رو نخواهد بود. در هفته‌های اخیر بحث حضور هاورتز در چلسی بسیار داغ دنبال شده است و به نظر می رسد که تیم لندنی قصد دارد هر طور که شده این بازیکن را به استمفورد بریج بیاورد. حالا و در همین رابطه تلگراف مدعی شده که باشگاه چلسی برای پایان رقابت‌های جام حذفی آلمان که فینال آن فردا بین دو تیم بایرن مونیخ و بایرلورکوزن برگزار خواهد شد، لحظه شماری می کند چرا که آبی‌های لندن قصد دارند بعد از این بازی پیشنهاد رسمی خود را برای جذب هاورتز ارائه دهند.

اومتیتی ادامه فصل را از دست داد

سانوئل اومتیتی غایب قطعی بارسا برای بازی یکشنبه شب مقابل ویارئال خواهد بود. مدافع فرانسوی که پس از شروع مجدد لالیگا تنها بازیکن بارسا بود که مصدومیتی جزئی داشت، در نهایت پس از مشورت با تیم پزشکی باشگاه تصمیم گرفت تحت نظر فیزیوتراپ ها قرار بگیرد چرا که ریسک مصدومیتی جدی او را تهدید می کرد. در بیانیه تیم پزشکی بارسا مدت زمان دوری اومتیتی قید نشده اما طبق ادعای آاس، او حداقل 5 هفته قادر به همراهی بارسا نخواهد بود و به این ترتیب در لالیگا دیگر نمی تواند بارسا را همراهی کند و مشکل بتواند به بازی برگشت برابر ناپولی در یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان(17 یا 18 مرداد) نیز برسد.

اومتیتی سال 2016 بود که به بارسا پیوست و در این مدت اغلب با مصدومیت های مختلف دست به گریبان بوده است. مخالفت او با جراحی قبل از جام جهانی 2018 و حضور در تیم ملی فرانسه بر شدت مصدومیت او افزود و فصل گذشته مقطعی طولانی در میادین حضور نداشت. فصل جاری او 18 بازی انجام داده است؛ 13 بازی در لالیگا، سه بازی در لیگ قهرمانان، یک بازی در کوپا دل ری و یک بازی در نیمه نهایی سوپرکاپ اسپانیا. آخرین بازی برای بارسا برابر سلتا(تساوی 2-2) بود که 90 دقیقه در میدان حضور داشت.

فرصت چهار روزه بارسلونا برای جذب لائوتارو

باشگاه بارسلونا فرصت چندانی برای فعال کردن بند فسخ قرارداد لائوتاور مارتینز ندارد. ستاره آرژانتینی هفته هاست که به سوژه رسانه های در ایتالیا و اسپانیا تبدیل شده و در مقطعی گفته می شد انتقالش به بارسا قطعی خواهد بود اما بیش از سه هفته است که مذاکرات دو باشگاه به بن بست خورده و دیگر هیچ تماسی بین سران بارسا و اینتر برقرار نشده است. طبق گزارش اسپورت، اینتر به بارسا اطلاع داده است که تا 4 روز دیگر برای پرداخت رقم فسخ 111 میلیون یورویی لائوتاور مهلت دارند و پس از آن، اختیار بازیکن در دست باشگاه خواهد بود.

بارسلونا قطعا در شرایط اقتصادی فعلی توان پرداخت 111 میلیون یورو را ندارد و در مذاکرات با اینتر نیز اعلام کرده بود که به پرداخت مبلغی معین به علاوه معاوضه بازیکن فکر می کند. در بحث مالی اختلاف دو باشگاه بر سر 20 میلیون یورو است و البته مشکلی اصلی به بازیکنانی بر می گردد که اینتر قصد دارد در ازای واگذاری لائوتارو از بارسا جذب کند. باشگاه ایتالیایی روی بازیکنانی دست گذاشته است که بارسا تمایلی به از دست دادن شان ندارد. جالب اینکه سران بارسا معتقدند تا 11 روز دیگر مهلت برای پراداخت رقم فسخ لائوتارو زمان دارند و در این بازه زمانی سعی در متقاعد کردن اینتر خواهند داشت.

دادگاهی شدن مجدد بنزما به اتهام اخاذی!

دادستانی فرانسه از کریم بنزما به اتهام در ارتباط بودن با پرونده اخاذی از متئو والبوئنا، هم‌تیمی پیشین خود که مربوط به سال 2015 می‌شود، خواست تا در دادگاه حضور پیدا کند. دادستانی فرانسه در حالی ستاره خط حمله تیم فوتبال رئال مادرید را به دادگاه فراخوانده که پس از گذشت پنج سال از این اتفاق، بنزما هنوز تبرئه نشده و متهم به مشارکت و دست داشتن در اخاذی از هافبک پیشین تیم ملی فوتبال فرانسه است.

بنزما از سال 2015 در خصوص پرونده اخاذی از هافبک پیشین لیون که در آن نقش واسطه میان باج‌خواهان و والبوئنا را ایفا کرد، بارها مورد بازجویی قرار گرفته که این اتفاق برای او عواقب بدی همچون از دست دادن تیم ملی فرانسه و غیبت در یورو 2016 و جام جهانی 2018 را به همراه داشت. افرادی درست پنج سال قبل و پیش از بازی دوستانه فرانسه و ارمنستان، متئو والبوئنا را به انتشار یک فیلم خصوصی از وی تهدید کرده بودند و از او باج می‌خواستند که در این بین ادعا شده بنزما نیز در این اخاذی مشارکت داشته و از هم‌تیمی پیشین خود خواسته بوده تا پولی که این افراد برای منتشر نکردن این فیلم خواسته‌اند را بپردازد.

بهترین فصل گلزنی کوین دی‌بروین

کوین دی بروین هافبک بلژیکی منچسترسیتی در این تیم خودش را جا انداخته است و تبدیل به یکی از بهترین بازیکنان جهان شده است. این بازیکن با استفاده از یک ضربه پنالتی در دقیقه ۲۵، زننده گل اول مسابقه مقابل لیورپول بود. این گل یازدهمین گل دی بروین در رقابت های این فصل لیگ برتر بود تا باعث شود بهترین عملکرد گلزنی دی بروین در فوتبال ثبت شود. بنابراین ، این بلژیکی ۲۹ ساله ، رکورد شخصی خود را در مورد تعداد گل های زده شده در یک فصلدر رقابت های لیگ افزایش داده است. پیش از این ، وی در هر فصل در بوندسلیگا ۱۰ گل به ثمر رسانده بود برای وردر برمن و ولفسبورگ این اتفاق رخ داد و درخشش در همین تیم ولفسبورگ بود که باعث شد تا سران منچسترسیتی حاضر به جذب او شوند. منچسترسیتی که قهرمانی در رقابت های این فصل لیگ برتر را از دست داده است در بازی بعدی خود باید با ساوتهمپتون و در ادامه با نیوکاسل دیدار خواهد کرد.

وحشت بزرگ بارسلونا قبل از مصاف با ویارئال

برای اولین بار در شروع مجدد لالیگا رئال مادرید بازی خود را زودتر از بارسا شروع خواهد کرد. پس از انجام شش بازی که رئال همواره زودتر از بارسا به میدان رفته، یکشنبه ظهر ساعت 14 به وقت محلی، رئال در سن مامس میهمان بیلبائو خواهد بود؛ در حالی که بارسا ساعت 22 شب در زمین ویارئال به میدان می رود. پس از گذشت 33 هفته، رئال مادرید با 74 امتیاز صدرنشین است و بارسا با 70 امتیاز این تیم را تعقیب می کند. برتری شب گذشته رئال برابر ختافه باعث شد فاصله دو تیم به 4 امتیاز افزایش پیدا کند و به این ترتیب رئال با سه برد و دو تساوی در بازی های باقیمانده، می تواند قهرمانی اش را مسجل کند.

یکشنبه اگر رئال بتواند بر بیلبائو پیروز شود، فاصله با بارسا را به 7 امتیاز افزایش خواهد داد و به این ترتیب آبی اناری ها تحت فشاری مضاعف به لاسرامیکا(ورزشگاه ویارئال) پای خواهند گذاشت. بدون شک ناکامی بارسا در پیروزی بر ویارئال، مسیر برای قهرمانی کهکشانی ها را هموارتر خواهد کرد. اگر رئال پیروز شود و بارسا به ویارئال ببازد، با توجه به فاصله 7 امتیازی ایجاد شده و برتری رئال در بازی های رودررو، پیروزی در هفته 35 برابر آلاوس، این تیم را در آستانه قهرمانی قرار خواهد داد و می تواند در هفته 36 و در زمین گرانادا با یک برد دیگر، برای بار سی و چهارم فاتح لالیگا شود. همه اینها باعث خواهد شد بارسا محکوم به پیروزی در زمین ویارئال باشد، بدون توجه به اینکه رئال برابر بیلبائو چه نتیجه ای کسب خواهد کرد.

مسیر دو تیم تا پایان لالیگا به شرح زیر است:

رئال باید به مصاف بیلبائو، آلاوس، گرانادا، ویارئال و لگانس برود. کهکشانی ها مقابل آلاوس و ویارئال میزبانند.

بارسا اما باید به مصاف ویارئال، اسپانیول، وایادولید، اوساسونا و آلاوس برود. آبی اناری ها مقابل اسپانیول و اوساسونا میزبان هستند.

351 / 351 بسته خبری فوتبال اروپا فوتبال جهان بسته خبری فوتبال جهان بارسلونا رئال مادرید لیورپول کریم بنزما ساموئل اومتیتی اینتر آتالانتا کپا آریسابلاگا چلسی لائوتاور مارتینز منچسترسیتی کوین دی‌ بروین

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: بسته خبری فوتبال اروپا فوتبال جهان بارسلونا رئال مادرید لیورپول کریم بنزما ساموئل اومتیتی اینتر آتالانتا چلسی منچسترسیتی کوین دی بروین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۰۷۱۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ژاوی در بارسا ماندنی شد

سرمربی بارسلونا با وجود اعلام جدایی در پایان فصل، تصمیم گرفته است که در این تیم بماند و فصل آینده نیز هدایت آبی‌واناری‌ها را بر عهده خواهد داشت.

به گزارش مشرق، تکلیف نیمکت بارسلونا برای فصل آینده مشخص شد.

پس از اینکه ژاوی هرناندز، ژانویه گذشته اعلام کرد که در پایان فصل ۲۰۲۴ از بارسلونا جدا می‌شود، گمانه‌زنی‌ها درباره سرمربی جدید این تیم بالا گرفت. ژاوی در حالی خبر جدایی‌اش را اعلام کرد که تا پایان فصل ۲۰۲۵ با بارسا قرارداد داشت.

با این حال نتایج قابل قبول بارسا در چند ماه اخیر سبب شده بود که مدیران بارسا با وجود انتخاب گزینه‌های مختلف، خواهان ماندن ژاوی در بارسا شوند.

سرانجام پس از جلسه‌ای که امشب بین ژاوی و لاپورتا مدیر تیم بارسا برگزار شد، او تصمیم گرفت که در بارسلونا بماند و قرارداد فعلی خود را که هنوز یک سال از آن باقی مانده است، به پایان برساند.

Cope گزارش می دهد که لاپورتا ممکن است روز پنجشنبه برای تایید این خبر یک اعلامیه رسمی صادر کند.

دیگر خبرها

  • کار دشوار بارسا برای حفظ نایب قهرمانی لالیگا
  • بنزما و طلسم بزرگان: کریم را چه می‌شود!‏
  • بارسلونا به ستاره پی اس جی ساخت!
  • سیتسیپاس: نادال در زمین بی‌رحم است
  • خشم شدید نایب رییس بارسلونا؛ قوانین برای رئال مادرید فرق دارند!
  • این بدترین هدیه‌ای بود که می‌شد به یورگن کلوپ داد!
  • ژاوی در بارسا ماندنی شد
  • تونی کروس: ال‌ کلاسیکو؟ خوب نبودیم وگرنه 4-0 بارسلونا را می‌بردیم!
  • پاسخ بارسلونا به پی اس جی در مورد یامال
  • 130 سال قبل چه اتفاقی افتاد که «گوسفندها» دیوانه شدند؟!