Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@07:11:10 GMT

فرنگی کار تیم ملی به کرونا مبتلا شد

تاریخ انتشار: ۱۳ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۰۷۵۸۴

فرنگی کار تیم ملی به کرونا مبتلا شد

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از فدراسیون کشتی، حسین نوری دارنده مدال برنز کشتی فرنگی جهان بعلت ابتلا به بیماری کرونا در بستر بیماری است.

جامعه کشتی کشور برای این ملی پوش گرانقدر کشورمان آرزوی سلامتی و بهبودی کامل دارد.

رئیس فدراسیون کشتی شخصا پیگیر روند درمانی این قهرمان کشتی کشورمان است و این موضوع از طریق وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون پزشکی ورزشی نیز در حال پیگیری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کد خبر 4964886

منبع: مهر

کلیدواژه: حسین نوری ویروس کرونا کشتی فرنگی تیم فوتبال استقلال تهران لیگ برتر فوتبال ایران تیم فوتبال پرسپولیس فدراسیون کشتی ویروس کرونا تیم ملی فوتسال ایران تیم فوتبال فولاد خوزستان کمیته ملی المپیک والیبال باشگاه پرسپولیس فوتسال فرهاد مجیدی لیگ برتر فوتسال لیگ برتر والیبال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۰۷۵۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

الگوهای غذایی با پیش آگهی سرطان پستان چه ارتباطی دارد؟

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، سرطان پستان پس از سرطان کبد، شایع ترین نوع سرطان در جهان است. گزارش شده است که از هر هشت زن، یک نفر در بخشی از زندگی خود به سرطان پستان مبتلا می گردد. این نوع سرطان همچنین بعد از سرطان پوست، شایع ترین سرطانی است که در زنان تشخیص داده می شود. گرچه علت سرطان پستان نامشخص است، ولی فاکتورهای مختلفی از جمله مشخصه های فردی و اجتماعی مانند سن، وزن، سن یائسگی، شیوه زندگی و نوع تغدیه، استعداد ابتلا به سرطان پستان را افزایش می دهند. با توجه به عدم وجود راه پیشگیری قطعی، تشخیص زودرس و درمان در مراحل اولیه بیماری از اهمیت بالایی برخوردار است.

بیشتر بخوانید: تغذیه چگونه خطر ابتلا به سرطان را تقویت می‌کند؟

به گفته صاحب نظران، تشخیص زودرس سرطان پستان در مراحل اولیه بیماری با ماموگرافی، انتخاب روش های درمانی مختلف، موفقیت درمان و طول عمر بیماران را زیاد می کند. همان گونه که اشاره شد، عوامل متعددی در بروز سرطان پستان نقش دارند که عمدتا شامل سن، جنس، شرح حال خانوادگی، استعداد ژنتیکی و یائسگی دیررس هستند. همچنین سبک زندگی، سایر بیماری ها، سابقه ژنتیکی، الگوی غذایی و استرس نیز در این خصوص تأثیرگذار هستند. برخلاف پژوهش های زیادی که به بررسی ارتباط غذاها، درشت مغذی ها و ریزمغذی ها با خطر سرطان پستان پرداخته اند، به جز ارتباط قطعی مستقیم الکل، سایر ارتباط ها هنوز به درستی مشخص نشده و بحث برانگیز باقی مانده اند.

در همین زمینه، محققانی از دانشگاه علوم پزشکی جهرم و دانشگاه علوم پزشکی شیراز تحقیقی را انجام داده اند که در آن ارتباط میان پیش‌آگهی سرطان پستان با الگوهای غذایی مختلف در زنان مبتلا به این بیماری مورد بررسی قرار گرفته است.

در این مطالعه، ۱۰۷ زن مبتلا به سرطان پستان مراجعه کننده به مرکز خاتم‌الانبیاء شهرستان جهرم مشارکت داشته اند و اطلاعات مورد نیاز پژوهشگران را از طریق مصاحبه و تکمیل پرسشنامه ارائه داده اند. این اطلاعات سپس با کمک نرم افزارهای آماری مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است.

در مطالعه فوق که نتایج آن را ماهنامه «زنان، مامایی و نازایی ایران» وابسته به دانشگاه علوم پزشکی مشهد منتشر کرده است، ارتباط معنی‌دار و قابل توجهی بین شدت سرطان پستان و الگوهای غذایی یافته شد. بر این اساس، همبستگی مثبت با مصرف چای و نوشابه، همبستگی منفی با مصرف فست‌فود و تفاوت در مصرف شکلات و قهوه در افراد مبتلا به سرطان از نظر عود و متاستاز وجود داشت.

به گفته نوید کلانی، محقق گروه بیهوشی مرکز تحقیقات مؤلفه‌های اجتماعی نظام سلامت دانشگاه علوم پزشکی جهرم و همکارانش، «فست فود نسبت به سایر متغیرهای بررسی شده، اثرگذاری و پیش آگهی بدتری در عود و مرگ و میر بیماران مبتلا به سرطان پستان دارد».

آن ها می افزایند: «نتایج ما نشان داد که همبستگی معنی دار و معکوسی بین مدت زمان دریافت شیمی درمانی و میزان مصرف فست فود وجود دارد. مطالعات نشان می دهند که درمان بدخیمی ها ممکن است از طریق ایجاد بیزاری از غذا بر ترجیحات غذایی تأثیر بگذارد».

آن ها در انتها اشاره کرده اند که مطالعات بیشتری برای مقایسه الگوی غذایی این افراد با افراد سالم برای علت‌یابی بین اختلالات تغذیه‌ای سرطان پستان موردنیاز است.

انتهایی پیام/

کد خبر: 1228439 برچسب‌ها سرطان

دیگر خبرها

  • الگوهای غذایی با پیش آگهی سرطان پستان چه ارتباطی دارد؟
  • مسابقات بین المللی کشتی فرنگی نوجوانان در اردبیل آغاز شد
  • آعاز مسابقات بین المللی کشتی فرنگی نوجوانان در اردبیل
  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا
  • جمالپور: حق کشتی فرنگی خوزستان داشتن ۲ مربی در المپیک است
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • خانم مبتلا به «سندرم لی» برای نخستین بار در کشور جراحی شد
  • همه چیز درباره انگ اجتماعی
  • ابتلای ۶ نفر به تب کریمه کنگو در سیستان و بلوچستان/ فوت ۱ مبتلا
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند