Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - برداشت نهاده های دامی از مزارع کشت و صنعت پگاه همدان که از شرکت‌های تابعه صندوق بازنشستگی است مانع خروج ارز کشور برای واردات شد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از روابط عمومی شرکت صنایع شیر ایران ( پگاه ) ، در راستای استفاده بهینه از پتانسیلهای موجود و کاهش وابستگی در تامین نهاده های دامی ، 220 تن جو از مزارع کشت و صنعت پگاه همدان (در هلدینگ صنایع شیر ایران)برداشت شد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


جعفرخلیلی مدیر عامل شرکت کشت و صنعت پگاه همدان ، با اشاره به حجم بالای محصول به دست آمده افزود: این نهاده های دامی در استان همدان از 100 هکتار مزارع دیم شرکت برداشت شد .
او افزود : فعالیت در زمینه کشاورزی علاوه بر تامین بخشی از نهاده های دامی موجب عدم خروج نقدینگی از کشور و مدیریت بهینه منابع می شود زیرا 220 تن جو از مزارع برداشت شد که باید واردات می شد.
گفتنی است در برداشت این محصول از مزارع کشت و صنعت همدان حدود 150 تن کاه و کلش نیز بدست آمد که به عنوان بخشی از علوفه مورد نیاز جیره دام مورد مصرف قرار می گیرد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: نهاده های دامی کشت و صنعت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۰۷۷۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید بیش از ۱۹ هزار تن دانه‌های روغنی از مزارع کلزا شهرستان دهلران

ایسنا/ایلام مدیر جهاد کشاورزی دهلران ضمن اشاره به رکورد تاریخی تولید کلزا در شهرستان دهلران گفت: امسال بیش از ۱۹ هزارتن دانه روغنی از مزارع کلزا تولید شده که این میزان در طول تاریخ کشاورزی شهرستان دهلران بی سابقه است.

«جلال یوسفی» در گفت‌وگو با ایسنا از آغاز برداشت محصول استراتژیک گندم از مزارع آبی و دیم شهرستان دهلران خبر داد و گفت: در سال زراعی جاری  ۶۷ هزار هکتار از اراضی زراعی  شهرستان به کشت گندم اختصاص یافته است.
مدیر جهاد کشاورزی دهلران عنوان کرد: تا امروز بیش از ۲۵ هزار تن  از این مزارع استحصال گردیده که پیش‌بینی می‌شود  این میزان به ۲۳۰ هزار تن برسد.
وی تصریح کرد: در حال حاضر ۱۷ مرکز خرید فعال در این شهرستان آماده خرید گندم از کشاورزان منطقه است و همچنین هماهنگی‌های لازم به منظور تامین سوخت کمباین‌ها و انجام معاینه فنی انجام گرفته است.
یوسفی افزود: در حال حاضر ۲۵۰ کمباین در مزارع شهرستان جهت برداشت محصول مشغول فعالیت هستند و هماهنگی‌های لازم برای ورود کمباین‌های  بیشتر به منطقه صورت گرفته  که بزودی در شهرستان مستقر خواهند شد و با توجه به اینکه نرخ برداشت غلات توسط کمباین از همان روزهای ابتدایی برداشت به طرق  مختلف به سمع کشاورزان و کمباین داران رسیده است، کشاورزان عزیز می توانند در صورت مشاهده  هرگونه تخلف به جهاد کشاورزی مراجعه  تا از طریق مراجع قانونی و تعزیرات حکومتی  برخورد گردد.
مدیر جهاد کشاورزی دهلران  ضمن اشاره به رکورد تاریخی تولید کلزا  در این شهرستان بیان کرد: امسال بیش از ۱۹ هزارتن دانه روغنی از مزارع  کلزا تولید شده است که این میزان در طول تاریخ  کشاورزی شهرستان دهلران بی‌سابقه است.
یوسفی در پایان با تاکید بر صدمات جبران ناپذیر آتش زدن بقایا از کشاورزان تاکید کرد و گفت: با توجه به تاثیرات مخرب این عمل بر کاهش جذب عناصر غذایی توسط ریشه، کاهش ظرفیت نگهداری آب، کاهش میکروارگانیسم‌های مفید خاک و همچنین افزایش فشردگی و سله بندی خاک(سفت شدن بافت خاک) از سوزاندن کاه و کلش و بقایای گیاهی در مزارع جداً خودداری نمایند.
انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تولید بیش از ۱۹ هزار تن دانه‌های روغنی از مزارع کلزا شهرستان دهلران
  • توقف واردات گوشت مرغ؛ خرید هیچ محدودیتی ندارد
  • هدایت نقدینگی به‌سمت صنایع پایین‌دست نفت، اشتغال‌زایی و سودآوری به‌ همراه دارد
  • نهاده‌های مورد نیاز مرغداران تامین شد
  • نقدینگی بزرگ‌ترین چالش صنعت دارو/ بانک‌ها وام نمی‌دهند
  • وابستگی به واردات نهاده‌های دامی با جایگزینی علوفه کم آب کاهش می‌یابد
  • تزریق ۵ هزار میلیارد تومان نقدینگی به بورس انرژی
  • آغاز برداشت کلزا از مزارع نیشکر خرمشهر
  • همت والای کارگران زمینه ساز تحقق شعار سال خواهد شد
  • نظارت بهداشتی قرنطینه‌ای ۲۳ هزار تن نهاده دامی درسیستان وبلوچستان