Web Analytics Made Easy - Statcounter

قهرمان وزنه‌برداری جهان گفت: تمام هدفم در جهت بالا بردن رکوردهایم است تا بتوانم در المپیک مدال خوش رنگی به دست آورم.

علی هاشمی در گفت و گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در خصوص استمرار تمریناتش، اظهار داشت: در این روزهای کرونایی و تعطیلی اردوهای تیم ملی بزرگسالان، برای اینکه در فرم ایده‌آل بدنی بمانم، تمریناتم را متوقف نکرده‌ام.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به همراه بردارم در باشگاه ورزشی محل سکونتم، روستای مورت، هر روز یک جلسه تمرین دارم. البته این سالن ضدعفونی شده و خودم نیز قبل و بعد از تمرین، نکات بهداشتی را رعایت کرده ام. 

قهرمان وزنه‌برداری جهان و آسیا در خصوص ارتباط با کادر فنی تیم ملی، تصریح کرد: با محمدحسین برخواه سرمربی و علی جباری مربی تیم ملی بزرگسالان همیشه در تماس هستم و تلفنی با هم صحبت می کنیم و برای پیگیری تمریناتم از آنها مشاوره می‌گیرم.

قهرمان وزنه‌برداری جهان در مورد حمایتهای مسئولان استان ایلام عنوان کرد: 20 روز پیش مظفر علیشاهی مدیرکل جدید ورزش و جوانان و همایون بسطامی رئیس هیأت وزنه‌برداری استان به روستای ما آمدند و از نزدیک وضعیت تمرینی مرا دیدند. مدیرکل نیز محبت داشتند و چند وسیله بدنسازی را در اختیارم گذاشتند. از علیشاهی و بسطامی بابت اینکه در این شرایط بد اقتصادی به فکر ورزشکاران استان هستند، تشکر می‌کنم.

وی در خصوص اینکه برای کسب سهمیه المپیک توکیو امیدوار است، اظهار داشت: شرایطم برای گرفتن سهمیه المپیک به گونه‌ای است که در بین 8 وزنه‌بردار برتر 109 کیلوگرم دنیا هستم و باید فقط در یک مسابقه گزینشی شرکت کنم. تمام هدفم در جهت بالا بردن رکوردهایم است تا بتوانم به امید خدا در این بازیها مدال خوشرنگی را برای ایران به دست آورم. 

هاشمی درباره از سرگیری لیگ برتر وزنه‌برداری امسال، گفت: من از دو سال قبل در مسابقات شرکت نداشتم ولی باید این مسابقات که تنها منبع درآمد وزنه‌برداران سراسر ایران است را سال 99 برگزار کنند. ورزشکاران این رشته نیز با برگزاری لیگ می‌توانند تمرینات خود را با انرژی بالایی انجام بدهند. 

قهرمان رقابتهای 2017 و 2018 جهان در مورد حمایت مسئولان ورزش از تمامی ورزشکاران کشورمان، تاکید کرد: از رئیس کمیته ملی المپیک و وزیر ورزش درخواست دارم تا جوایز قهرمانان مسابقات جهانی و آسیایی را بدهند. در این شرایط بداقتصادی، مدال‌آوران رشته های ورزشی به جز این جوایز، هیچ منبع درآمدی ندارند و بعد از قهرمانی، انتظار دارند مسئولان به قول‌هایی که داده اند عمل کنند.   

ملی پوش دسته 109 کیلوگرم وزنه برداری کشورمان ادامه داد: فرد زیاده‌خواهی نیستم ولی وقتی در مسابقات مهم دنیا قهرمان می شوی، همان وقت و حتی سال جوایزت پرداخت نمی شود و بعد از گذشت چند سال، مبلغ سکه‌های آن مسابقه را به مدال آوران می دهند. الان سکه روز به روز قیمتش سرسام‌آور بالا می‌رود و پول ارزش خود را از دست می دهد. این مبالغ هیچ کمکی به ورزشکاران نمی‌کند.

هاشمی در خصوص پرداخت حقوق ماهیانه المپیکی‌ها، خاطرنشان کرد: کمیته ملی المپیک اعلام کرده هر ورزشکاری که سهمیه حضور در بازیها را کسب کند، مبلغی را به صورت ماهیانه پرداخت می‌کند. در وزنه برداری 4 نفر شانس حضور در المپیک را دارند و برای المپیکی شدن تلاش می‌کنند و مسئولان باید به هر 4 نفر کمک مالی بکنند تا به بهترین وجه خود را آماده مسابقات گزینشی بکنند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: وزنه برداری علی هاشمی قهرمان جهان وزنه برداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۰۸۳۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کل‌کل سرخابی بین پدر و پسر قهرمان کشتی

به گزارش "ورزش سه"، فردین معصومی، کشتی‌گیر مازندرانی سنگین وزن سابق تیم ملی کشتی، در حاشیه مراسم واگذری سهام دو باشگاه استقلال و پرسپولیس ابتدا درباره تماشای کشتی در ماه‌های اخیر گفت: بله کشتی را که همیشه دنبال می‌کنم بخصوص که حالا امیررضا (اشاره به پسرش که کنارش ایستاده) در مسابقات حضور دارد.

معصومی در پاسخ به این سوال که آیا فوتبال را هم دنبال می‌کند و فکر می‌کند کدام تیم قهرمان لیگ برتر خواهد شد گفت: اینکه پرسیدن ندارد، باز هم پرسپولیس قهرمان می‌شود.

معصومی درباره رفتن گل‌محمدی و حضور اوسمار در راس کادر فنی تیم محبوبش گفت: به هر حال این حاصل زحمت آقا یحیی بوده و هنوز نمی‌شود به مربی جدید نمره‌ای داد و بگوییم ایشان کار کرده اما به هر حال هر کسی برای پرسپولیس بزرگ زحمت بکشد هوادار دوستش دارد و ما هم از ایشان تشکر می‌کنیم.
این کشتی‌گیر سابق درباره اینکه با توجه به استقلالی بودن پسرش مشکلی بین آنها ایجاد نمی‌شود، گفت: نه ،به هر حال هر کسی آزاد است یک رنگ و یک تیم را دوست داشته باشد. ما هم برایشان آرزوی موفقیت می‌کنیم. آنها همیشه دوم می‌شوند و آن پایین‌ها هستند و تنور لیگ را داغ کرده‌اند.

در ادامه علیرضا، فرزند کشتی‌گیر معصومی، درباره کری‌خوانی‌های پدرش گفت: من و بابا خیلی در این حال و هواها نیستیم. فقط مهم این است که الان کدام تیم در رتبه اول است و در صدر جدول قرار دارد تا ببینیم آخر فصل چه پیش می‌آید.

اینجا بود که دوباره فردین معصومی  در بین کلام پسرش گفت: البته الان جام نمی‌دهند و جام را آخر فصل می‌دهند.

سپس امیررضا معصومی گفت: امیدوارم همین روند صدرنشینی برای استقلال ادامه داشته باشد.

او درباره شرایط خودش هم گفت: من بعد از مسابقات جام بین المللی  جام یاشاردوغو به تیم جوانان اضافه شدم و امیدوارم بتوانم به کشتی کشورم در رده جوانان کمک کنم. فکر کنم حدود دو ماه دیگر مسابقات آسیایی جوانان برگزار می‌شود و بعد از مسابقات المپیک پاریس هم رقابت‌های قهرمانی جهان را داریم. امیدوارم تیم کشتی ما در مسابقات المپیک پاریس و جوانان ما در جهانی بهترین عملکرد خود را داشته باشند.

او درباره مسابقات انتخاباتی آمریکا که اتفاقات بزرگی در آن رخ داد و کشتی‌گیران به‌نامی حذف شدند و به المپیک نخواهند رفت، گفت: بله، همیشه در سال المپیک یک پوست‌اندازی می‌شود در تیم‌های کشتی دنیا که آمریکا هم از این قضیه مستثنی نبود. ما هم تغییر سرمربی تیم ملی کشتی و آمدن آقای محسن کاوه را به فال نیک می‌گیریم و همان‌طور که در مسابقات آسیایی درخشیدند امیدوارم در المپیک هم بدرخشند. همان‌طور که می‌دانید کشتی همیشه جورکش کاروان ورزشی ایران بوده و امیدوارم در المپیک هم این را به همه ثابت کند.

دیگر خبرها

  • میرزازاده: مسئولان به آرامش کشتی در المپیک کمک کنند
  • دختر کاراته کا قمی بر سکوی قهرمانی کشور قرار گرفت
  • خبر خوش وزیر ورزش درباره سربازی ورزشکاران
  • اعلام میزبانان رقابت‌های وزنه‌برداری قهرمانی ۲۰۲۷ و ۲۰۲۸ جهان
  • میزبان رقابت های وزنه برداری قهرمانی جهان 2027 و 2028 مشخص شد
  • میزبانان رقابت‌های وزنه برداری قهرمانی جهان ۲۰۲۷ و ۲۰۲۸ مشخص شدند
  • اعلام میزبان رقابت‌های وزنه‌برداری قهرمانی جهان ۲۰۲۷ و ۲۰۲۸
  • کل‌کل سرخابی بین پدر و پسر قهرمان کشتی
  • کشتی ایران می‌تواند در المپیک پاریس 6 مدال طلا بگیرد
  • بلاتکلیفی قهرمان پارالمپیک برای دریافت پاداش توکیو!