Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-08@15:36:42 GMT

کمبود ۱۳۰ محیط بان در خراسان جنوبی

تاریخ انتشار: ۱۴ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۰۸۴۱۸

کمبود ۱۳۰ محیط بان در خراسان جنوبی

اکبری با اشاره به اینکه تنها ۷۰ محیط بان از مساحت ۱۵ میلیون هکتاری خراسان جنوبی حفاظت می کنند، گفت: برای مناطق حفاظت شده استان نیاز به ۱۳۰ محیط بان دیگر داریم.

«محمد حسن اکبری» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند اظهار کرد: عرصه های تحت پوشش مساحت استان خراسان جنوبی 15 میلیون هکتار است که برای پیشگیری از تخلفات صید در تمام این عرصه ها، باید محیط بانان محیط زیست حضور داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل محیط زیست خراسان جنوبی افزود: در مناطق تحت مدیریت، مناطق چهارگانه و شکار ممنوع حضور محیط بانان جدی تر و دائمی باید باشد که 15 درصد خاک استان را تشکیل می دهد.

 

اکبری گفت: اما محیط زیست در 15 میلیون هکتار استان و هرجا که تخلف و شکاری اتفاق می افتد و یا گونه ای بیمار و یا گزارش داده شود، باید حتما حضور و اقدامات لازم را داشته باشد، ضمن اینکه باید گشت پایش از زیستگاه های آزاد را به صورت پاره وقت انجام شود.

 

وی با گلایه از اینکه برای حفاظت از عرصه های 15 میلیون هکتاری خراسان جنوبی در مجموع 70 محیط بانان داریم که از این تعداد هشت نفر اوائل امسال جذب شدند، گفت: این تعداد با توجه به وسعت و عرصه های وسیع استان بسیار کم هستند.

 

مدیرکل محیط زیست خراسان جنوبی گفت: در تمام نقاط استان حیات وحش وجود دارد و باید گشت و کنترل صورت بگیرد بنابراین باید بخشی از وظایف محیط زیست به بخش خصوصی و مردم واگذار شود، چراکه در مورد قرق های اختصاصی در نیم قرن پیش در قانون پیش بینی شده که امکان مشارکت مردم وجود دارد ولی این مهم تاکنون عملیاتی نشده است.

 

اکبری تصریح کرد: قانونگذار پیش بینی کرده است که برای واگذاری امور به بخش خصوصی باید موافقت سازمان جنگل ها و مراتع در این زمینه گرفته شود و در شورای عالی محیط زیست طرح شود که این اتفاق نمی افتد و در سازمان موضع گیری شده که عملا این قانون در استان ما نتیجه ای نداشته است.

 

وی خاطرنشان کرد: هم اکنون حفاظت از عرصه های محیط زیست، تنها از طریق دولت انجام می شود.

 

مدیرکل محیط زیست خراسان جنوبی بیان کرد: حداقل برای هر 10 هزار هکتار یک محیط بانان برای مناطق حفاظت شده نیاز داریم این درحالی است که ما می گوییم برای حدود 2 میلیون هکتار تحت مدیریت استان به 200 محیط بانان نیاز داریم.

 

اکبری تصریح کرد: از این 70 نفر محیط بان، 20 نفر فقط در قالب فعالیت ها عمرانی با ما همکاری و حداقل قانون کار را دریافت می کنند که این تعداد برای دریافت همان حق الزحمه حداقل هم امسال با مشکل مواجه شدند که در حال رایزنی با سازمان مدیریت و برمامه ریزی هستیم چرا که این نیروها از افراد بسیار زحمتکش محیط زیست استان هستند.

 

وی افزود: امروزه برای دستگاه هایی که در محیط فعالیت دارند اولین اتفاق که انجام می شود، احداث ساختمان مناسب با سیستم گرمایشی و سرمایشی مناسب با امکانات قابل قبول است ولی در مورد محیط زیست این اتفاق نمی افتد.

 

 

 

پایان پیام/575

منبع: شبستان

کلیدواژه: مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی اکبری محیط بانان بیرجند خراسان جنوبی میلیون هکتار خراسان جنوبی محیط بانان محیط زیست محیط بان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۰۸۴۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارس پلنگ باغ وحش مشهد تحت درمان قرار دارد

معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی اداره کل محیط زیست خراسان رضوی گفت: پلنگ باغ وحش مشهد به دلیل شکستگی دست چپ همچنان تحت درمان است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، جواد نباتی درباره آخرین وضعیت "ارس" پلنگ باغ وحش مشهد اظهارداشت: ارس، که در حال حاضر حدود 12 سال سن دارد، با توجه به سابقه بیماری عصبی پیش رونده و غیر قابل برگشت و افزایش سن گونه وضعیتی خاص دارد که باعث شده  از لحاظ حرکتی ، حرکت محدودی داشته باشد.

وی افزود: این گونه به جهت شکستگی دست چپ از ناحیه بازو  مدتی است که تحت درمان است و به همین علت  در دید عموم  نیست.

نباتی در رابطه با علت این شکستگی گفت: ارس از سال 97 به دلیل بیماری عصبی گاهی دچار تشنج می‌شود که با دارو تحت درمان است ولی باز هم گاهی اوقات تشنج می‌کند و پس از بررسی‌های انجام شده علت شکستگی بازوی چپ، همین تشنج و به خصوص زمان اوج‌گیری تشنج تشخیص داده شده است. 

معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی اداره کل محیط زیست خراسان رضوی تصریح کرد: با توجه به اینکه حیوان به دلیل بیماری عصبی کلا  تحرک زیادی ندارد، لنگش و آسیب به بازو  حیوان دیر تشخیص داده شده و آخرین بار لنگش، در حدود دو هفته به اخر سال 1402 یعنی نیمه اسفندماه  دیده شده است.

نباتی خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط خاص بیماری ارس و احتمال ریسک بالا برای بیهوشی ارس، در نهایت با تصمیم تیم درمانی در تاریخ 19 فروردین سال جاری از دست ارس عکس رادیوگرافی تهیه شد.

معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی اداره کل محیط زیست خراسان رضوی گفت: در حال حاضر ارس در باغ وحش مشهد در فضای مربوط به خودش نگهداری شده، که البته به صورت محصور و دور از انظار عمومی است.

انتهای پیام/282/.

دیگر خبرها

  • ارس پلنگ باغ وحش مشهد تحت درمان قرار دارد
  • شیراز چگونه یک کلان‌شهر بدون آلودگی هوا شد؟
  • «ارس» همچنان محصور و دور از انظار
  • کمبود نیروی انسانی و بودجه پیشگیری در حوزه مدیریت بحران
  • راه اندازی ۵۰ خانه محیط زیست در خراسان جنوبی
  • لکه‌های صنعتی غرب البرز به شهرک صنعتی تبدیل شود
  • شکارچی غیرمجاز در سبزوار قبل از شکار دستگیر شد
  • راه اندازی ۵۰ خانه محیط زیست در خراسان جنوبی/یک تجربه موفق
  • قدردانی از معلمان حامی محیط‌زیست چهارمحال و بختیاری
  • تجلیل از معلمان حامی محیط‌زیست در چهارمحال و بختیاری