Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-04-26@06:54:55 GMT

علائم افت ناگهانی قند خون چیست؟

تاریخ انتشار: ۱۴ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۰۸۴۳۸

علائم افت ناگهانی قند خون چیست؟

رویداد۲۴ قند خون اندازه گلوکز موجود در خون انسان است. زیرا بدن انسان توانایی این را دارد که از طریق عمل هموستاز میزان قند خون را کنترل کند.

کاهش قند خون طبق استاندارد موجود بسته به جنسیت و سن متفاوت است و در صورت کاهش باعث بروز بیماری هیپوگلیسمی می‌شود و از طرفی افزایش قندخون نیز باعث بیماری هیپرگلیسمی خواهد شد که نوع حاد آن، دیابت نامیده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
بیشتر بخوانید: ۹ مشکل سلامتی و بیماری که دستانمان به ما نشان می‌دهندقند خون ناشتای طبیعی برای یک فرد طبیعی غیر دیابتی در حدود ۷۰ تا ۱۰۰ میلی‌گرم در دسی لیتر است.


هیپوگلیسمی عبارت است از کاهش قند خون به کمتر از ۷۰ تا ۸۰ میلی‌گرم در دسی لیتر و علائم آن عبارتند از افزایش ضربان قلب، سرگیجه، سنگینی سر، احساس گیجی و گنگی، لرزش، اضطراب، عرق کردن، خواب آلودگی، احساس ضعف و گرسنگی و اختلال در صحبت کردن.

محمدرضا مهاجری تهرانی، فوق تخصص غدد و متابولیسم در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان درباره تشخیص قند خون سالمندان اظهار کرد: سالمندان باید در رژیم غذایی خود از غذا‌های سبک و کم کالری استفاده کنند.

مهاجری با اشاره به اینکه بدن، قند‌های مختلفی را از خوراکی‌ها جذب می‌کند، بیان کرد: گلوکز، قندی است که بیشترین استفاده را در بدن دارد، قند فروکتوز در میو‌ه‌ها و لاکتوز در شیر است که بعد از استفاده در بدن به گلوکوز تبدیل شده و در آخر به انرژی تبدیل می‌شود.

او گفت: اگر عدد قند خون فرد پایین‌تر از ۱۰۰ باشد، فرد به دیابت مبتلا نیست و میزان قند خون طبیعی است؛ اگر بین ۱۰۰ الی ۱۲۶ باشد پیش دیابت است و آن‌ها مستعد ابتلا به بیماری دیابت در آینده هستند، قند خون بالای ۱۳۰ مبتلا به نوع دیابت یک است و فرد باید خیلی سریع تحت درمان قرار گیرد.

شاخص هموگلوبین در بدن

این فوق تخصص غدد با اشاره به اینکه شاخص هموگلوبین در بدن نشان دهنده میزان قند خون است، افزود: اگر عدد هموگلوبین بالا باشد و معدل قند خون، سه ماه باشد بیمار باید تحت درمان قرار بگیرد.

او افزود: در صورت تشخیص قند خون بالا فرد حتما باید از رژیم غذایی مناسب استفاده کند، از اضافه وزن جلوگیری کرده و فعالیت مناسب بدنی داشته باشد.

مهاجری درباره اینکه استفاده از فست فود‌ها برای بدن مضر است و نباید هیچ یک از افراد در مصرف آن زیاده روی کنند، گفت: شاید یک بار خوردن فست فود در بدن فرد مشکلی ایجاد نکند؛ اما اگر این روش تغذیه به صورت عادت غذایی در آید، فرد به سوی دیابت کشیده می‌شود، اضافه وزن و مقاومت به انسولین دو فاکتور اصلی ابتلا به دیابت هستند، علاوه بر اینکه بسیاری از فست فود‌ها به طور مصنوعی با چربی‌های مضر و نیز کربوهیدرات‌های تصفیه شده و مصنوعی اشباع می‌شوند که این موضوع خطر ابتلا به دیابت را افزایش می‌دهد.

این فوق تخصص غدد در خصوص میزان هموگلوبین در قند خون بیان کرد: اگر عدد هموگلوبین قند خون از حدی بالاتر باشد، دیابت نوع یک است که همراه با پرنوشی، سرگیجه و تکرر ادرار خود را نشان می‌دهد؛ در نوع ۲، قند خون بالا نیست و هیچ علامتی ندارد و بیماری باید با آزمایش چک شود و بعد از تشخیص میزان قند خون مناسب، بیمار تحت درمان قرار گیرد.

او درباره افراد مبتلا به فشار خون گفت: اگر افراد بعد از مراجعه به بیمارستان و تشخیص اینکه قند خون آن‌ها حالت ثابت ندارد، باید زیر نظر پزشک متخصص باشند و میزان قند خون آن‌ها مرتب کنترل شود؛ همچنین می‌توانند دستگاه قندخون تهیه کرده و در منزل، به طور مستمر میزان قند خون خود را بررسی کنند. لینک کوتاه: کپی در کلیپ بورد کپی لینک خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 اخبار سلامت قندخون میزان قند خون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۰۸۴۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگرانی سپاهانی‌ها از تکرار اتفاقات ناگهانی در اهواز

به گزارش "ورزش‌سه"، آخرین هفته رقابت‌های لیگ دسته اول با یک اتفاق نادر روبرو شد و مصاف دو تیم استقلال آبی پوش ملاثانی و فجرشهید سپاسی که نتیجه آن اهمیت بسیاری در جدول رده بندی مسابقات و به ویژه تعیین سهمیه صعود به لیگ برتر دارد، به دلیل عدم همکاری باشگاه استقلال خوزستان که حاضر نشد در استادیوم غدیر را به روی بازیکنان و سایر اعضای دو تیم باز کند، برگزار نشد.

حالا و در شرایطی که تکلیف این مسابقه مشخص نشده، به زودی باید یک دیدار حساس دیگر در ورزشگاه غدیر اهواز برگزار شود؛ دیداری که بار دیگر استقلال خوزستان در آن نقشی نخواهد داشت و تیم فوتبال استقلال آبی پوش ملاثانی باید از سپاهان در مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی میزبانی کند.

در این شرایط مسئولان باشگاه سپاهان که تمام کارهای لازم نظیر رزرو هتل، انتخاب محل تمرین، رزرو بلیت پرواز و سایر اقدامات لازم برای سفر به اهواز را برنامه‌ریزی کرده‌اند، از این هراس دارند که مبادا اتفاقات دیدار لغو شده فجر و استقلال ملاثانی برای آنها تکرار شود.

رقابت‌های جام حذفی در روزهای پنج شنبه و جمعه هفته جاری با برگزاری 8 مسابقه در شهرهای مختلف کشور آغاز می شود و در یکی از این مسابقه استقلال ملاثانی باید در ورزشگاه غدیر اهواز از سپاهان میزبانی کند.

دیگر خبرها

  • استعفای ناگهانی فرمانده یگان ویژه ارتش رژیم صهیونیستی
  • استعفای ناگهانی فرمانده یگان «اشباح» ارتش اسرائیل
  • استعفای ناگهانی فرمانده یگان « اشباح » ارتش اسرائیل
  • استعفای ناگهانی فرمانده یگان «اشباح» ارتش اسرائیل + جزئیات
  • استعفای ناگهانی فرمانده یگان «اشباح» ارتش رژیم صهیونیستی
  • استعفای ناگهانی فرمانده یگان ویژه «اشباح» از ارتش رژیم صهیونیستی
  • اهمیت تشخیص زودهنگام دیابت
  • ۸ نشانه ظریف که نشان می‌دهد دوست‌تان پشت سر شما صحبت می‌کند!
  • نگرانی سپاهانی‌ها از تکرار اتفاقات ناگهانی در اهواز
  • ورود ناگهانی خودروی در حال سوختن به محوطه یک رستوران در رشت