Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@12:39:42 GMT

تولید بیش از ۴۵ هزار تن مرغ در گیلان/ کمبودی نداریم

تاریخ انتشار: ۱۴ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۰۸۵۴۶

تولید بیش از ۴۵ هزار تن مرغ در گیلان/ کمبودی نداریم

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت علی اکبرنژاد در گفتگویی با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون ۴۵ هزار و ۵۰۸ تن گوشت مرغ در گیلان تولید و روانه بازار مصرف شده است، اظهار کرد: توزیع نهاده‌ها در بخش دام و طیور نیز در استان گیلان در حال انجام است و تلاش شده تا نهایت حمایت و پشتیبانی از تولیدکنندگان انجام شود.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی گیلان به توزیع نهاده‌ها در بخش خصوصی و از طریق سامانه بازارگاه را در استان، افزود: تاکنون معادل ۱۱ هزار و ۴۷۱ تن ذرت، ۱۳ هزار و ۶۷۳ تن سویا و هزار و ۹۶۸ تن جو در بین تولیدکنندگان استان گیلان توزیع شده است و روند آن همچنان ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علی اکبرنژاد با اشاره به توزیع ۳۸ هزار تن نهاده توسط شرکت پشتیبانی امور دام، تصریح کرد: جهاد کشاورزی گیلان در سال مزین به جهش تولید و با تمام مواردی که وجود دارد نهایت حمایت را از واحدهای تولیدی استان انجام می‌دهد تا فرآیند تولید آنان استمرار پیدا کرده و دچار اختلال نشود.

وی با بیان اینکه گیلان در بسیاری از حوزه‌های تولیدی، استانی پیشتاز در سطح کشور محسوب می‌شود، گفت: در حال حاضر سهم بالایی از مرغ مورد نیاز بازار بزرگ تهران توسط استان گیلان تأمین می‌شود که این امر نشان دهنده جایگاه مهم این استان در این حوزه است.

علی اکبرنژاد با بیان اینکه در پی شیوع ویروس کرونا و تعطیل شدن هتل‌ها، رستوران‌ها و عدم حضور مسافر به استان با کاهش تقاضا برای مرغ مواجه شدیم، اظهار کرد: شرکت پشتیبانی امور دام با یک برنامه‌ریزی دقیق مرغ مازاد را از مرغداری‌های استان گیلان خریداری کرده است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی گیلان در ادامه به تولید مرغ بدون آنتی‌بیوتیک موسوم به مرغ سبز و دلایل افزایش تولید آن در سطح استان را اشاره کرد و گفت: رغبت و گرایش بسیار زیاد مردم نسبت به استفاده از محصولات ارگانیک و فاقد آنتی‌بیوتیک موجب شد زمینه گسترش شرکت‌های فعال در این زمینه بیشتر از گذشته فراهم شود.

وی افزود: در حال حاضر استان گیلان دارای ۸۲۰ واحد مرغ گوشتی به ظرفیت ۱۹ میلیون قطعه در دوره است که با تولید سالیانه حدود ۱۷۰ هزار تن ۱۰ درصد مرغ کشور را تولید می‌کند.

علی اکبرنژاد با اشاره به اینکه به غیر از توسعه در بخش مرغ در سال ۹۸، تولید گوشت قرمز چیزی معادل ۶۰۰ تن و شیر خام نیز حدود ۱۰ هزار تن در سطح استان افزایش یافته است، ادامه داد: سال ۹۸ به میزان ۲۸۶ هزار و ۶۵ تن شیر تولید شد که نسبت به سال گذشته ۱۰ هزار تن افزایش را در این بخش شاهد هستیم.

کد خبر 4964936

منبع: مهر

کلیدواژه: جهاد کشاورزی گیلان مرغ ویروس کرونا بوشهر شیراز قزوین شیوع کرونا گرگان دهه کرامت بیرجند شهرکرد ایلام خطبه های نماز جمعه استانداری سمنان مواد مخدر ستاد مقابله با کرونا علی اکبرنژاد استان گیلان هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۰۸۵۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میزگرد تخصصی مهر گیلان برگزیده جشنواره در مسیر انتخاب شد

به گزارش خبرنگار مهر، در آیین اختتامیه جشنواره رسانه‌ای «در مسیر انتخاب» میزگرد تخصصی مهر گیلان با تیتر «مجلس رکن مردم سالاری / ‏انتخابات کنکور سیاسی رای اولی ها‬ است» با قلم محدثه فردی عنوان دوم این جشنواره را از آن خود کرد.

کد خبر 6092326

دیگر خبرها

  • اثرگذاری دانشگاه در کاهش آسیب های اجتماعی با تولید مقالات علمی
  • تجلیل از ۳۰ نفر از جامعه کار و کارگری گیلان
  • ضرورت تعامل صنعتگران با رسانه ها برای جهش تولید
  • میزگرد تخصصی مهر گیلان برگزیده جشنواره در مسیر انتخاب شد
  • نقش حیاتی تولید در گره گشایی مشکلات جامعه
  • تصاویر| سراوان از دفن زباله بهسازی شد؛ استان گیلان
  • آغاز کشت بادام زمینی در شهرستان آستانه اشرفیه
  • تحقق شعار سال نیاز به مدیران انقلابی و جهادی دارد
  • امنیت شغلی در گرو رونق تولید/ بیمه کارگران ساختمانی پیگری می‌شود
  • آغاز برنج‌کاری در گیلان