Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه سایر رسانه ها خبرگزاری تقریب، «مایک رایان» مدیر برنامه شرایط اضطراری سازمان جهانی بهداشت  در گفت‌وگو با انجمن خبرنگاران سازمان ملل گفت که پیش‌بینی درباره زمان آماده شدن واکسن کووید۱۹ از اکنون عاقلانه نیست.
در حالی که از ۱۸ مورد واکسن در حال آزمایش در سراسر جهان، هنوز هیچ یک نتایج قطعی امیدوارکننده نداشته است، رایان افزود: ممکن است تا پایان سال جاری میلادی یکی از واکسن‌هایی که در حال گذراندن دوره آزمایش بالینی بوده  نتایج موثر به بار آورد، اما مساله این است که این واکسن چه زمانی می‌تواند به تولید انبوه برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مقام سازمان جهانی بهداشت از عملکرد این سازمان در مقابله با کرونا دفاع کرد و در عین حال از اینکه زنجیره تامین جهانی دچار شکست شده و کارکنان درمانی را از تجهیزات حفاظتی محروم کرده، ابراز تاسف کرد و گفت: متاسفم که دسترسی عادلانه به تجهیزات مقابله با کرونا وجود ندارد؛ برخی کشورها بیش از دیگران دارند و در همین حال کارکنان درمان در خط مقدم به خاطر این جان دادند.
رایان به کشورهای جهان هشدار داد که همچنان به شناسایی خوشه‌های ابتلا به کووید۱۹، ردیابی افراد مبتلا و قرنطینه کردن آن‌ها و شناسایی افراد در تماس با آن‌ها ادامه دهند و به جای صحبت از اقدامات مقابله‌ای، عمل کنند.
«تدروس آدهانوم» مدیر کل سازمان جهانی بهداشت نیز با بیان اینکه ۵ هزار و ۵۰۰ بیمار در ۳۹ کشور جهان در آزمایش بالینی داروهای درمان کرونا شرکت کرده‌اند، گفت که این سازمان نتایج این آزمایش‌ها را ظرف دو هفته آینده دریافت می‌کند.
ویروس کرونا« کوید ۱۹»  اواسط ماه دسامبر (۲۴ اذر) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ماه ۹۸) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.
آدهانوم مدیر کل سازمان جهانی بهداشت چهارشنبه ۲۱ اسفندماه ۹۸ در کنفرانسی خبری تاکید کرد که اگرچه واژه «همه‌گیر» (pandemic) به دلیل حساسیتی که دارد نباید بدون دقت مورد استفاده قرار گیرد اما ارزیابی‌های این سازمان ویروس کرونا را «همه‌گیر جهانی» شناسایی و اعلام می‌کند.
تاکنون ۱۱ میلیون و ۱۰۱ هزار و ۲۹۲ نفر در سراسر جهان به کووید۱۹ مبتلا شده‌اند و از این تعداد ۶ میلیون و ۲۲۸ هزار و ۶۰ نفر بهبود یافته و ۵۲۶ هزار و ۹۹۴ تن جان خود را از دست داده‌اند.

منبع: ایرنا

منبع: تقریب

کلیدواژه: سازمان جهانی بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۰۸۵۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار هواشناسی خوزستان درباره تداوم تندباد‌های لحظه‌ای و گردوخاک

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان، در این اطلاعیه آمده است: بالا بودن ضرایب ناپایداری، وزش باد‌های متوسط تا نسبتا شدید همراه با تندباد لحظه‌ای و احتمال رخداد گرد و خاک همرفتی بر روی کشور‌های همسایه و تاثیر آن بر مناطقی از استان از اواخر وقت امروز دوشنبه تا اوایل وقت چهارشنبه هفته جاری در مناطق غرب، جنوب، جنوب غرب و مرکزی استان پیش‌بینی می‌شود.
این شرایط خطراتی از جمله کاهش دید افقی و افت کیفیت هوا و افزایش غلظت آلاینده‌های گرد و خاک، احتمال سقوط اشیاء از ارتفاعات، احتمال خسارت به سازه‌های موقت، احتمال آسیب به تاسیسات و سازه‌های سبک به همراه دارد.
توصیه می‌شود: احتیاط در تردد غیر ضروری بیماران تنفسی، افراد سالخورده و کودکان، عدم توقف و پارک خودرو در اطراف درختان فرسوده و ساختمان‌های نیمه کاره و سست، استحکام سازه‌های موقت از جمله تابلو‌های تبلیغاتی و پوشش گلخانه‌ای در نظر گرفته شود.

دیگر خبرها

  • انجام واکسیناسیون پنوموکوک کودکان در استان سیستان و بلوچستان
  • هشدار هواشناسی خوزستان درباره تداوم تندباد‌های لحظه‌ای و گردوخاک
  • ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی
  • آخرین قوانین کشورها برای مقابله با خطرات هوش مصنوعی
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • سازمان بهداشت جهانی: باید فورا در غزه آتش‌بس برقرار شود
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • ماده‌ای که ۴۰ درصد از پوسیدگی‌ دندان پیشگیری می‌کند