Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-28@22:59:02 GMT

فواید مثبت اندیشی چیست؟

تاریخ انتشار: ۱۴ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۰۸۵۹۶

فواید مثبت اندیشی چیست؟

متخصص روان‌پزشکی با اشاره به اهمیت مثبت اندیشی،گفت: اگر بخواهیم مدام نگاه منفی داشته باشیم دچار افسردگی می‌شویم؛ بنابراین روش پیشگیری از منفی نگری این است که مهارت‌های زندگی را کسب کنیم تا بتوانیم از بروز بیماری‌های روحی و افسردگی جلوگیری کنیم .

غلامرضا حاجتی، روان‌پزشک در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس درباره «مثبت اندیشی و اثرات آن در زندگی»، اظهار داشت: مثبت اندیشی یکی از روش‌های درمانی بوده و مهم این است چه معنایی از آن برداشت کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: وقتی صحبت از روان‌شناسی مثبت گرا می‌کنیم این روش را می‌توان‌ برای کسانی طراحی کرد که به طور دائمی انگاره‌های منفی دارند و همه جلوه‌های یک موضوع را منفی می‌بینند.

این روان‌پزشک خاطرنشان کرد: ما حق انتخاب داریم تا یک پدیده را منفی یا مثبت ببینیم؛ به عبارت بهتر مثبت اندیشی به معنای عام، مثبت نیست.

حاجتی افزود: مثبت و منفی بودن پدیده‌های اجتماعی نسبی هستند؛برای نمونه یکی شوخ طبعی را دوست دارد و در مقابل فرد دیگر این روش را دوست ندارد.

وی متذکر شد:در مدیریت استرس چیزی را که آموزش می‌دهیم این است که افراد تمرین کنند از جمع‌های منفی فاصله گیرند؛البته واقعیت گرایی چیز دیگری است؛ برای نمونه وقتی فردی یک از نزدیکان خود را از دست می‌دهد نمی‌توان احساس آن را انکار کرد.

این روان پزشک متذکر شد: در این شرایط جزء صبر و تحمل چاره‌ای نیست و زمان کمک می‌کند تا فرد با این موضوع کنار بیاید و بتواند آن فرآیند را در خود حل کند. در جایی که اتفاق ناگواری به وقوع می‌پیوند نمی‌گوییم فرد مثبت اندیش باشد بلکه می‌گوییم فرد صبر کند.

حاجتی با اشاره به اینکه در فعالیت‌های اجتماعی لازم است جنبه‌های مثبت افراد را ببینیم، ابراز داشت:در تعالیم دینی نیز آمده است که در دنیا خود را با افراد پایین تر از خود و در آخرت با افراد بالاتر از خود قیاس کنید و این تفکر هوشمندانه است.

وی تصریح کرد: اگر بخواهیم مدام نگاه منفی داشته باشیم دچار افسردگی می‌شویم؛ بنابراین روش پیشگیری از منفی نگری این است که مهارت‌های لازم را کسب کنیم تا بتوانیم از بیماری‌های روحی و افسردگی جلوگیری کنیم که به این مهارتها، مهارت‌های زندگی می‌گویند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: سلامت مثبت اندیشی روانپزشک حاجتی مثبت اندیشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۰۸۵۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | آشنایی با فواید خرما

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

خرما با کنترل سطح کلسترول خون و چربی پایینی که دارد، در رژیم‌های لاغری جای می‌گیرد. همچنین وجود خواص خرما برای لاغری اسید‌های چرب غیراشباع، التهابات مرتبط با چاقی را کاهش داده و وزن را کنترل می‌کند. هر ۱۰۰ گرم خرما حاوی ۷ گرم فیبر است که فیبر هم به کاهش وزن کمک می‌کند.

دیگر خبرها

  • از چند سالگی پیر محسوب می‌شویم؟
  • از چند سالگی پیر محسوب می‌شویم؟
  • از روان تا درمان
  • خواب کافی و تاثیر آن بر سلامت جسم و روان
  • نماینده مردم زنجان : دولت جدیت لازم برای استفاده از افراد توانمند را نداشت/ مجلس در انتسابات تاثیر منفی گذاشت/ چالش‌هایمان بیشتر خواهد شد
  • از صدای خودرو به شخصیت افراد پی ببرید
  • از صدای خودرو به شخصیت افراد پی ببرید/ رابطه عجیب صدای بلند خودرو و ابتلا به سادیسم، روان‌پریشی و خودشیفتگی
  • رشد بخش مسکن از منفی ۳.۸ در سال ۱۳۹۹ به مثبت ۴.۸ در سال گذشته
  • ببینید | آشنایی با فواید خرما
  • رشد بخش مسکن از منفی ۱۳.۸ در سال ۹۹ به مثبت ۴.۸ در سال ۱۴۰۲