Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-30@12:24:21 GMT

هشدار استاندار اصفهان درباره بازگشت محدودیت‌ها

تاریخ انتشار: ۱۴ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۰۸۵۹۷

هشدار استاندار اصفهان درباره بازگشت محدودیت‌ها

به گزارش «تابناک»، عباس رضایی شبانگاه جمعه در حاشیه سی و نهمین جلسه ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا به ایرنا گفت: علت برگزاری این جلسه در شامگاه جمعه حساسیت وضعیت استان بوده است اگر چه بخشی از برنامه‌ریزی‌ها به مسوولان اجرایی و درمان و بهداشت مربوط می‌شود ولی بخش عمده حفظ سلامت و کاهش ابتلا به بیماری کرونا به مراعات موازین بهداشتی از سوی مردم بازمی‌گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار اصفهان خاطرنشان کرد: البته تلاش می‌کنیم اقداماتی انجام دهیم که به شرایط و محدودیت‌های اسفندماه و فروردین‌ماه گذشته برنگردیم ولی متاسفانه برخی افراد رعایت نمی‌کنند.

وی اظهارداشت: به تازگی در اصفهان جشن تکلیفی برگزار شد که در آن ۱۵ نفر به بیماری کرونا مبتلا و ۲ نفر از مبتلایان فوت کرده‌اند.

رضایی افزود: آیا امکان نظارت دولتی و حاکمیتی بر تمامی مراسم‌ها، جشن‌ها، برنامه‌ها و دورهمی‌ها وجود دارد؟ آیا شرایط اقتصادی جامعه اجازه می‌دهد دوباره محدودیت در فعالیت‌های اقتصادی و اجتماعی اعمال شود؟

وی ادامه داد: مردم فهیم اصفهان مطلع هستند که حضور در گردشگاه‌ها زمانی آرامش و آسایش را به همراه دارد که خطری سلامت جسم آنها را تهدید نکند ولی اگر امکان انتقال از جمعیت وجود داشته باشد، به طور قطع نه تنها آرامشی به همراه ندارد بلکه باید بدانند خطر ابتلای به کرونا در کمین آنها خواهد بود.

استاندار اصفهان رعایت موازین بهداشتی توسط آحاد مردم را خواستار شد و گفت: زدن ماسک از ۱۵ تیرماه در همه اماکن عمومی از جمله مترو، اتوبوس‌ها و حتی ادارات الزامی است و از سوی دیگر اگر ادارات، بانک‌ها و مراکز عمومی و دولتی نسبت به رعایت بهداشت اهتمام نداشته باشند با آنها برخورد قانونی خواهد شد.

وی اضافه کرد: امروز زدن ماسک نشانه احترام به دیگران و توصیه به زدن آن مصداق امر به معروف و نهی از منکر است.

رضایی با اشاره به پیشگامی استان اصفهان در تولید ماسک پارچه‌ای، خاطرنشان کرد: زدن ماسک پارچه‌ای مانند ماسک‌های در صورت عدم دسترسی به ماسک‌های سه لایه جایگزین مناسب است و علاوه براین امکان شستشو و قابلیت استفاده مکرر دارد و از نظر اقتصادی هم دارای مقرون به صرفه است.

وی ادامه داد: برخی اعمال مانند زیارت امامزادگان واجب التعظیم در صحن‌های سربسته، برگزاری مجالس ترحیم، برگزاری جشن‌های عروسی در این شرایط زمانی که امکان انتشار ویروس کرونا زیاد است، نه تنها استحباب نداد بلکه به واسطه اینکه جان انسان‌ها را در معرض خطر قرار می‌دهد، از منظر علمای دین گناه محسوب می‌شود.

استاندار اصفهان تاکید کرد: امروز مسوولان دانشگاه‌های علوم پزشکی اصفهان و کاشان اعلام کردند که سن ابتلا به کرونا پایین آمده است و حتی در یک مورد خانم جوان ۲۴ ساله بدون بیماری زمینه‌ای به واسطه کرونا درگذشته است.

وی تاکید کرد: برخورد با اصنافی چون باغ تالارها، تالارها، رستوران‌ها، فست‌فودها و امثال آن در صورت رعایت نکردن موازین بهداشتی بدون مماشات، جدی و قاطعانه خواهد بود.

رضایی با بیان اینکه حفظ جان انسان‌ها و سلامت مردم خط قرمز مدیریت استان است، تصریح کرد: مردم نیز در صورتی که مواردی از عدم رعایت موازین بهداشتی را مشاهده کردند به شماره‌های اعلام شده اطلاع رسانی کنند تا با آنها برخورد قاطع صورت گیرد.

وی خاطر نشان کرد: هنوز برای بیماری کرونا واکسن یا درمان قطعی کشف نشده است و راهی جز اقدامات پیشگیرانه از جمله زدن ماسک، رعایت فاصله اجتماعی، رعایت بهداشت فردی مثل ضدعفونی و شستشوی دست‌ها و مراعات پروتکل‌های بهداشتی وجود ندارد.

تاکنون بیش از یک میلیون و ۵۳۰ هزار آزمایش تشخیص کووید ۱۹ در کشور انجام شده و تعداد مبتلایان قطعی به بیماری کرونا بیش از ۲۲۵ هزار و تعداد جان باختگان از این بیماری بیش از یازده هزار نفر بوده است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: سیروس گرجستانی قانون سزار سقوط ایرباس ایران دهه کرامت سایت غنی سازی نطنز ادوار فیلیپ اصفهان ویروس کرونا نکات بهداشتی رعایت محدودیت ها سیروس گرجستانی قانون سزار سقوط ایرباس ایران دهه کرامت سایت غنی سازی نطنز ادوار فیلیپ استاندار اصفهان موازین بهداشتی بیماری کرونا زدن ماسک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۰۸۵۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راز عبور شورای شهر قشم از محدودیت منابع

رئیس شورای اسلامی شهر قشم شفافیت مالی در اجرای پروژه‌ها را از جمله نقاط قوت این شورا دانست و گفت: شورای شهر قشم از طریق برقراری ارتباط کارآمد با مسئولین استانی و کشوری توانسته است از چالش محدودیت منابع عبور کند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قشم، حبیب بازماندگان قشمی امروز در نشست روز ملی شوراها که به میزبانی شهرداری و شورای اسلامی شهر قشم و با حضور جمعی از مسئولان برگزار شد، اظهار داشت: با خرد جمعی و مشارکت مردم می‌توان در پیشبرد اهداف شهری موفق بود و ما نیز در همین راستا در حرکت هستیم.

وی افزود: شورای اسلامی شهر قشم با فعال‌سازی 15 کمیسیون و کمیته، شهرداریار و شورایار در تمام محلات توانسته است تصمیم سازی مردم پایه را با بهره‌گیری از ظرفیت حدود 300 نفر از شهروندان محقق کند.

رئیس شورای اسلامی شهر قشم شوراها را تجلی مردم‌سالاری دینی و گامی استوار در راستای مردمی‌سازی عنوان کرد و گفت: اصلاح برخی قوانین و انسجام و همراهی دستگاه‌های اجرایی مختلف از مولفه‌هایی است که می‌تواند در تقویت عملکرد شوراها موثر باشد.

بازماندگان قشمی خاطرنشان کرد: ما با تکیه بر مشارکت مردم و استفاده از توانمندی بخش خصوصی اقدامات بسیار خوبی در قشم انجام دادیم که از جمله آنها تاسیس پایانه مسافربری و کمک به تجهیز بیمارستان است.

وی احداث و بهسازی پارک‌ها، بوستان‌ها، بهسازی فضاهای فرهنگی، اجرای فاضلاب شهری، بازگشایی برخی معابر و بندرگاه‌های صیادی را به عنوان بخشی دیگر از اقدامات این نهاد عنوان کرد.

رئیس شورای اسلامی شهر قشم با بیان اینکه در شوراهای اسلامی شاهد بهره‌مندی از توانمندی مردم در انجام امور هستیم، گفت: ما در تلاشیم تا با تقویت مشارکت مردم ، شتاب توسعه قشم را دوچندان کنیم.

انتهای پیام/7558/

دیگر خبرها

  • آلودگی هوا باعث تشدید بیماری‌های زمینه‌ای می‌شود
  • راز عبور شورای شهر قشم از محدودیت منابع
  • رسانه‌ها چهره خبیث رژیم صهیونیستی را به جهانیان نشان می‌دهند
  • اقدامات خوب رسانه و هوشیاری مانع از تحقق اهداف دشمن می‌شود
  • نوسازی و بهسازی ۱۰۰۰ تاکسی فرسوده نیازمند حمایت مستقیم استاندار است
  • ۱۶۰ میلیون نفر سالانه قربانی بیماری‌های ناشی از کار می‌شوند | راهکارهای ارتقاء فرهنگ ایمنی در محل کار
  • بازگشت سعید صادقی از بیماری
  • هشدار مهم به مردم؛ افزایش احتمال مرگ‌ومیر با این عمل پرطرفدار!
  • ماسک آزادی و حقوق بشر دولت‌های خارجی برای مردم جهان کنار رفته است
  • هشدار استاندار قم نسبت به کم کاری برخی از مدیران