Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، مهدی خانی رییس اداره بهسازی و بودجه اداره‌کل امور عشایر خراسان شمالی گفت: تخصیص تسهیلات اشتغال به عشایر این استان در سال ۹۸ نسبت به سال ۹۲ ، شش برابر افزایش یافته است.

خانی افزود: در سال ۹۲ تنها ۴۷ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال به خانوار‌های عشایری استان پرداخت شده بود که این رقم در سال ۹۸ به ۳۱۵ میلیارد ریال رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او عنوان کرد : از سال ۹۲ تاکنون هزار و ۶۲۶ شغل جدید برای خانوار‌های عشایری استان در بخش‌های مختلف ایجاد شده است.

خانی، بر صیانت از اشتغال عشایر تاکید کرد و افزود: در این مدت ۲ هزار خانوار نیز مورد حمایت قرار گرفتند تا از چرخه تولید خارج نشوند.

افزایش بیش از ۲ برابری تولید گوشت توسط عشایر

رییس اداره بهسازی و بودجه اداره‌کل امور عشایر خراسان شمالی به افزایش بیش از ۲ برابری تولید گوشت قرمز توسط عشایر خراسان شمالی تاکید کرد و گفت: در سال ۹۲ تنها ۳۹۳ تن گوشت قرمز توسط این قشر تولید شده بود که این رقم در سال ۹۸ به ۸۴۰ تن رسید.

خانی اظهار داشت: دولت در طرح زنجیره گوشت قرمز و همچنین اعتبارات خشکسالی، تسهیلاتی برای طرح‌های دامپروری در اختیار دامپروران عشایری قرار داد.

بیشتر بخوانید: افزایش۲۰ درصدی میزان تولید گوشت عشایر خراسان شمالی

افزایش تولیدات صنایع دستی عشایر ۶۶ درصد

او در خصوص تولیدات صنایع دستی خانوار‌های عشایری خراسان شمالی نیز گفت: در سال ۹۲ خانوار‌های عشایری این استان هشت هزار و ۳۵۰ متر مربع صنایع دستی داری تولید کرده بودند که در سال ۹۸ این تولیدات با ۶۶ درصد رشد به ۱۲ هزار و ۶۲۰ متر مربع افزایش یافت.

خانی افزود: صنایع دستی تولیدی عشایر خراسان شمالی انواع قالی کردی، سفره کردی، جاجیم، گلیم، توبره و کیف‌های دستی را شامل می‌شود که بخشی از آن برای مصرف خانوار است و بخشی در بازار عرضه می‌شود.

رییس اداره بهسازی و بودجه اداره امور عشایر خراسان شمالی گفت: تولیدات صنایع دستی غیر داری عشایر استان نیز شامل لباس‌های محلی، دستکش و کلاه در سال ۹۲، هزار و ۱۲۷ متر مربع بود که پارسال به هزار و ۸۶۰ متر مربع رسید.

بیشتر بخوانید: عشایر نماد سخت کوشی و زندگی در خراسان شمالی

خانی با اشاره به برنامه دولت برای ترغیب عشایر به تولید گیاهان دارویی، گفت: عشایر خراسان شمالی تا سال ۹۲ هیچ گونه فعالیتی در زمینه تولید گیاهان دارویی نداشته و به نوعی تک محصولی محسوب می‌شدند، افزود: این قشر اکنون در حوزه کشت گیاهان دارویی از جمله زعفران، مریم گلی، آویشن باغی و باریجه فعالیت دارند که می‌تواند کمکی به افزایش درآمد خانوار‌ها باشد.

۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار سفر‌های استانی دولت برای عشایر

خانی با بیان اینکه در ۲ دور سفر هیات دولت به خراسان شمالی ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای حوزه عشایر مصوب شد، اظهار داشت: تاکنون ۶۸ درصد این میزان اعتبار اختصاص یافته و جذب شده است و امسال نیز ۷۰ میلیارد ریال دیگر از این رقم اختصاص می‌یابد.

رییس اداره بهسازی و بودجه اداره امور عشایر خراسان شمالی افزود: همچنین ۴۶ میلیارد ریال اعتبار نیز برای مرمت راه‌های عشایری ناشی از ناحیه سیل ۹۸ اختصاص پیدا کرده است.

خانی گفت: همچنین  ۶۹ میلیارد ریال اعتبار برای آبرسانی ثابت به محله‌های عشایری استان اختصاص یافته است.

رییس اداره بهسازی و بودجه اداره امور عشایر خراسان شمالی اضافه کرد: از محل اعتبارات سفر سال ۹۱ رهبر معظم انقلاب به استان ۲۴۰ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای پروژه‌های مختلف از جمله نگهداری راه ها، بهسازی چشمه ها، خط انتقال آب شرب و خرید چادر‌های عشایری اختصاص یافت که این میزان اعتبار نیز از سال ۹۲ تا ۹۸ جذب شده است.

انتهای پیام/د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: عشایر خراسان شمالی تسهیلات اشتغال عشایر امور عشایر خراسان شمالی میلیارد ریال اعتبار خانوار های عشایری صنایع دستی سال ۹۲ سال ۹۸ متر مربع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۰۸۷۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توانمندسازی مددجویان راهبرد اصلی کمیته امداد است

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل گفت: رویکرد اشتغال و توانمندسازی کمیته امداد مانعی در برابر تولید فقر است و در این باب باید نگاه درست و واقع بینانه داشته باشیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، علیرضا حسین نژاد در نشست با منتخب مردم مشگین شهر در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: ۴۴ هزار خانوار در اوج مناعت طبع و عزت شایسته تحت حمایت کمیته امداد استان اردبیل هستند که در این راستا تلاش می‌کنیم تا در بخشها و حوزه‌های مختلف در حد وسع و توان کمک حال و یاریگر این خانواده‌ها باشیم.

وی افزود: همه ساله بخشی از این مددجویان با تولید اشتغال و کار شایسته و دریافت تسهیلات بانکی از چرخه حمایت مستقیم خارج می‌شوند که در این راستا سال گذشته خودکفایی ۲۰۰۰ نفری مددجویان کمیته امداد استان را شاهد بودیم.

حسین نژاد بیان: کرد پرداخت تسهیلات بانکی برای مددجویان معرفی شده دارای طرح اشتغالزایی در قالب تبصره ۱۸ در حال پرداخت است که انتظار می‌رود بانک‌های عامل تا نیمه اول امسال به تمام تعهدات خود در حوزه پرداخت تسهیلات کم بهره همتی مضاعف داشته باشند.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل بیان کرد: اشتغال تولید شده برای مددجویان کمیته امداد از جنس اشتغال مولد و پایدار است و با کمترین انحراف همه تسهیلات در مسیر اشتغال مددجویان پرداخت شده است.

وی خاطرنشان کرد: در کنار بحث اشتغال و توانمندسازی مددجویان ساخت مسکن با همت خیران و نهادهای حمایتی و انقلابی در حال انجام است تا هیچ مددجوی فاقد سرپناه در روستاها نداشته باشیم.

حسین نژاد از منتخب مردم مشگین شهر در مجلس به خاطر نگاه ویژه به رفع مشکلات و آسیب‌های مددجویان تحت حمایت کمیته امداد قدردانی کرد و گفت: امیدواریم مجلس دوازدهم مجلس حامی محرومان و نیازمندان بوده و با قوانین کارآمد به رفع فقر در کشور بیش از گذشته کمک کند.

کد خبر 748132

دیگر خبرها

  • پرداخت ۸۰۰ میلیاردی تسهیلات اشتغالزایی به عشایر لرستان
  • توانمندسازی مددجویان راهبرد اصلی کمیته امداد است
  • پرداخت بیش از ۱۵ میلیارد تومان تسهیلات به مشاغل خانگی در مراغه
  • پرداخت ۱۵ میلیارد تومان تسهیلات به مشاغل خانگی در مراغه
  • بازگشایی و ترمیم جاده‌های عشایری شهرستان لنده
  • همت عشایر گیلان در جهش تولید با تولید انواع محصولات
  • اجرای سند توسعه اشتغال در ۵۰۰ روستای خراسان شمالی
  • پرداخت ۲۲۳ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی در کاشان
  • دیدارجمعی ازکارگران خراسان‌شمالی با مقام معظم رهبری
  • ایجاد ۸۳۳ اشتغال خانگی با اعتبار ۹۴۰ هزار میلیون ریال