Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد رئیس هیات اسکی کهگیلویه و بویراحمد از اسکی تابستانه در قاش مستان دنا توسط اسکی‌بازان خبره استان خبر داد.

حمید زرافشان با اشاره به برنامه‌هایی که برای توسعه رشته مهیج اسکی در استان پس از انتخاب به عنوان ریاست این هیات دارد، گفت: برنامه های متنوع و متعددی برای اسکی استان در نظر گرفته‌ایم و از این پس خبرهای بیشتری از اسکی کهگیلویه و بویراحمد خواهید شنید و برای تحول در اسکی آمده‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهارکرد: تیمی متشکل از قهرمانان و مربیان ارزشمند به سرپرستی و راهبری غلامرضا حق بین موفق شدند با اسکی به بلندترین قله دنا و بلندترین قله استان قاش مستان به ارتفاع ۴۴۱۲ متر صعود کنند و مسیر یخچال قاش مستان بطول تقریبی ۱۲ کیلومتر را اسکی کنند.

رئیس هیات اسکی کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: این اولین بار است که تیم اسکی در این فصل گرم تابستان در دنای جاودان اسکی می‌کنند.

زرافشان تصریح کرد: تاریخچه صعود با اسکی و اسکی در دنا به سال ۷۸در قله قدویس برمی‌گردد که دو نفر اسکی باز فرانسوی و غلامرضا حق‌بین و حیدر عباسی در برنامه حضور داشتند و اسکی در قاش مستان به سال ۸۱ برمی‌گردد که اسکی بازان حیدر عباسی و غلامرضا حق بین موفق شدند برای اولین بار از گردنه و یخچال قاش مستان فرود بیایند.

وی ادامه داد: فرود با اسکی از قله فنی مورگل به سال ۸۶ باز می‌گردد که عباس بشارتی، علی بشارتی به سرپرستی حق‌بین موفق شدند اولین فرود با اسکی را در مورگل ۴۴۰۰ متری رقم زنند.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد، رئیس هیات اسکی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: این صعود و فرود با اسکی در دنا در تاریخ ۵ و ۶ تیرماه جاری انجام شد و افراد شرکت کننده آرش بشارتی قهرمان اسبق اسکی و از اعضا تیم ملی اسکی کشور، آبتین بالش‌زر عضو سابق تیم ملی اسکی کشور در مسابقات آسیایی؛ عباس بشارتی مربی اسکی؛ غلامرضا حق بین نویسنده کتاب دنا مربی درجه یک کوهپیمایی کشور و مربیان با سابقه اسکی و بنیانگذار هیات اسکی استان و رئیس هیات اسبق اسکی و کوهنوردی استان و مصطفی منوچهری و وحید خادمی بودند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی ورزشی كهگيلويه و بويراحمد اسکی اسکی کهگیلویه و بویراحمد هیات اسکی قاش مستان رئیس هیات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۰۹۸۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت ۱۳۰۰ میلیاردی سیل به کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از کهگیلویه و بویراحمد، علی محمد روستا رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد :سیلاب یک هزار و ۳۰۰ میلیارد به بخش کشاورزی خسارت زد اما تاکنون یک ریال اعتبار خسارت سیلاب پرداخت نشد.

وی افزود: بخش عمده خسارت‌ها و آسیب‌ها در این شهرستان مربوط به باغات، مزارع، زمین‌های کشاورزی، کانال‌های آبرسانی و سرآب بندی‌های بخش کشاورزی و همچنین ابنیه فنی و راه‌های روستائی و عشایری است. که در این بارندگی بخش زیادی از محورهای ارتباطی روستایی و عشایری نیز مسدود شده بود. کهگیلویه و بویراحمد ۲۷۰ هزار هکتار زمین کشاورزی دارد که ۱۶۰ هزار هکتار از این میزان زراعی است.

خبرنگار: فائزه صداقت

انتهای خبر/

کد خبر: 1228422 برچسب‌ها سیل

دیگر خبرها

  • خسارت ۱۳۰۰ میلیاردی سیل به کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد
  • سفر رئیس سازمان اورژانس کشور به کهگیلویه و بویراحمد
  • اجلاسیه شهدای ارتشی کهگیلویه و بویراحمد‏
  • ناگفته‌های کهگیلویه و بویراحمد در گفتن نگین
  • اعلام میزان بارش‌های کهگیلویه و بویراحمد تا ساعت ۲۱:۳۰دیروز
  • ورود فرمانده کل ارتش به گچساران جهت حضور در اجلاسیه شهدای ارتش
  • کهگیلویه و بویراحمد رویشگاه بزرگ لاله های واژگون
  • سرپرست جدید دیوان محاسبات کهگیلویه و بویراحمد منصوب شد
  • ۴۶ بیمار هموفیلی در استان وجود دارد
  • اعلام میزان بارش‌های کهگیلویه و بویراحمد امروز تا ساعت ۲۱:۳۰