Web Analytics Made Easy - Statcounter

اعضای هیئت مدیره شرکت تعاونی چند منظوره سحاب فرهنگیان استان کرمان با حضور در دفتر خبرگزاری فارسِ کرمان، به ابهامات مطرح شده از طرف برخی از اعضای این شرکت پاسخ دادند.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، کمپین «فرهنگیان کرمانی بی‌بهره از تعاونی سحاب» با حمایت  بیش از 1400 نفر در سامانه «فارس من» این خبرگزاری ثبت شد و امضاکنندگان این کمپین خواستار پیگیری این مطالبه شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اعضای هیئت مدیره شرکت تعاونی چند منظوره سحاب فرهنگیان استان کرمان با حضور در دفتر خبرگزاری فارسِ کرمان، به ابهامات مطرح شده از طرف برخی از اعضای این شرکت پاسخ دادند.

سال 98، تصمیم به بروز کردن سهام گرفتیم/طی یکی دو ماه آینده این سهام بروز می‌شود

احمد حسن‌زاده مدیرعامل شرکت تعاونی سحاب فرهنگیان استان کرمان با تاکید بر اینکه در سال 94، یک شرکت رو به ورشکستگی با 4.5 میلیارد تومان زیان انباشته را تحویل گرفتیم، اظهار داشت: مجبور شدیم برای نجات شرکت، سود آن را از پیش مصرف کنیم تا شرکت دچار ورشکستگی نشود.

وی تصریح کرد: بخش مسکن از همه بخش‌ها پیچیده‌تر بود چرا که هیئت مدیره‌های قبلی همه کاستی‌ها را زیر پوشش این بخش پنهان کرده بودند.

وی با بیان اینکه به این میزان زیان، تعهدات برجا مانده از سال‌های قبل را نیز باید اضافه کرد، عنوان داشت: 287 واحد در بخش مسکن از سال 1371 و 192 واحد نیز از سال 1388 تعین تکلیف نشده بود که تلاش کردیم آن‌ها را سامان ببخشیم که ان شاءالله تا پایان امسال به اتمام خواهند رسید.

مدیرعامل شرکت تعاونی سحاب فرهنگیان کرمان ابراز داشت: دربِ اتاق ما به روی همه اعضای این شرکت باز بوده و هر کس هر سوالی و یا مطلبی دارد پاسخگوی آن هستیم، ابهامات را نیز نه در فضای مجازی بلکه از طریق اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی پیگیری کنید.

وی گفت: هیئت مدیره کنونی از سال 1394 روی کار آمدند و برنامه اصلی هم این بوده که تعهدات برجا مانده را ساماندهی کند، اصل کار بر این محور بوده و آن را نیز تا حدود زیادی پایان بخشیدیم.

حسن‌زاده با بیان اینکه پرونده‌های حقوقی زیادی از دوره قبل روی دست شرکت مانده بود و ما در دوره خودمان آن‌ها را حل و فصل کردیم، توضیح داد: اکنون هیچ پرونده‌ای نداریم.

وی با بیان اینکه برای کارِ درست، هیچ راه غلطی وجود ندارد، عنوان کرد: همه اقداماتی که صورت گرفته در جلسات مجامعِ عمومی مطرح و برای آن برنامه‌ریزی شده است.

مدیرعامل شرکت سحاب فرهنگیان استان کرمان با تاکید بر اینکه طی این سال‌ها بیش از 250 میلیون در دوره خودمان سود پرداخت کردیم، خاطرنشان کرد: هر کسی که درخواست کرده از آن بهره برده و این به اندازه مقدارِ سهام بوده است.

حسن‌زاده با پرداختن به این موضوع که ما خودمان را درگیر کار کردیم چراکه آن را یک ارزش معنوی و اجتماعی می‌دانستیم، تصریح کرد: سودآوری برای ما در کارهای دیگر هم هست و همه اعضای شرکت این موضوع را به خوبی می‌دانند.

مدیرعامل شرکت سحاب فرهنگیان استان کرمان با تاکید براینکه عمده سود شرکت صرف خرید املاک گردیده است، ابراز داشت: این املاک مشخص شده هستند، ما در سال 98، تصمیم بر بروز کردن سهام گرفتیم و در همان سال هم تصمیم بر این بود که از سال 1399 نسبت به این بروزرسانی اقدام کنیم و ان‌شاءالله طی یکی دو ماه آینده این سهام بروز می‌شود.

هیچ یک از املاکِ شرکت سحاب فرهنگیان به فروش نرفته است

وی با تاکید بر اینکه هیچ ملکی از شرکت سحاب فرهنگیان به فروش نرفته است، تصریح کرد: مجوز فروش برخی از املاک گرفته شده و تا آگهی فروش نیز پیش رفته است، اما هنوز مشتریِ قابل قبول برای آن پیدا نکرده و آن‌ها را نفروخته‌ایم.

حسن‌زاده با بیان اینکه هتل طرقبه زیان‌ده بود و برای اینکه سود اعضا را پرداخت کنیم، باید آن را بفروشیم، گفت: این هتل خیلی قدیمی شده بود و مشتری نداشت، آن را برای اجاره گذاشتیم و مبلغ دریافتی نیز صرف بروزرسانی هتل شد و وسایل آن را تجهیز کردیم، اگر این اقدام صورت نمی‌گرفت، هتل طرقبه پلمب و یکی از ستاره‌های آن گرفته می‌شد، ما برایش هزینه کردیم و جلوی این کار را گرفتیم.

مدیرعامل شرکت سحاب فرهنگیان کرمان با تاکید براینکه این شرکت از شرکت‌های موفق کرمان و خوبِ کشور است، خاطرنشان کرد: کدام قشر در کرمان فروشگاهی مانند فروشگاه معلم دارند که با این شرایط خدمات ارائه می‌کند؟ ما اما این شرایط فوق‌العاده را برای رفاه حالِ فرهنگیان فراهم کردیم.

وی عنوان کرد: می‌توانستیم املاک را با 10 درصد زیر قیمت بفروشیم اما به خاطر اعضای خودمان این کار را نکردیم، ما باید املاک را بفروشیم تا بتوانیم سرمایه بروزشده اعضا و سود آن را پرداخت کنیم، که هنوز این املاک به فروش نرفته‌اند.

حسن‌زاده با بیان اینکه زمانی روی کار آمدیم، 1000 واحد مسکونی ما سند نداشتند، گفت: این موضوع را پیگیری کردیم و توانستیم بخش زیادی از آن را حل کنیم و ان‌شاءالله تا پایان سال پرونده این نیز بسته خواهد شد.

هم‌افزایی و گره‌گشایی هدفِ تاسیس شرکت‌های چند منظوره است

عضو هیئت مدیره شرکت سحاب فرهنگیان نیز در ادامه با بیان این موضوع که 22 سال برای همه اعضا درست نیست، خاطرنشان کرد: بیشتر افراد در سال 83 به ما پیوستند و ماهانه تنها 5 هزار تومان پرداخت کردند که سال 86، سرمایه اصلی خودشان تکمیل شده است.

وی به روشنگری درباره صندوق اکرام پرداخت و عنوان کرد: این صندوق یک صندوق قرض‌الحسنه و کارگشایی است، برخی با خارج شدن از حوزه کرمان، بدهکار این صندوق هستند و شایعات پیرامون آن را رد می‌کنم.

عضو هیئت مدیره شرکت سحاب فرهنگیان با تاکید بر اینکه ساختنِ خانه برای افراد و اعضا از طرف شرکت نیست و اعضا خودشان هزینه آن را پرداخت می‌کنند، گفت: ما از سرمایه شرکت خانه نمی‌سازیم، شرکت تنها کارگزار این ماجرا بوده و در قبال آن، 15 درصد سود دریافت می‌کند.

وی با بیان اینکه از سال 1381 هنوز برخی از ساختمان‌های ما آسانسور ندارند، گفت: این یک تعهد برای شرکت محسوب می‌شود، اختلاف قیمت آن طی این سال‌ها زیاد شده و زیان زیادی متوجه شرکت می‌شود، اما چون تعهد ما است باید آن را داشته باشیم که از محل همان 15 درصد سود شرکت انجام می‌شود.

عضو هیئت مدیره شرکت سحاب فرهنگیان ابراز داشت: به دلیل مدیریت ضعیف هیئت مدیره‌های قبلی یک انباشت زیانِ میلیاردی داشتیم که اگر مدیریت نمی‌شد و از سود سال‌های آینده آن را جبران نمی‌کردیم، اکنون شرکت به ورشکستگی می‌انجامید، اما اکنون این زیان به صفر نزدیک شده است.

وی اضافه کرد: ما یک شرکت چند منظوره هستیم، مدیرانِ قبلی مسکن را یک حیاط خلوت می‌دیدند و هر مشکلی که به وجود می‌آمد آن را به این بخش وارد می‌کردند که این مشکلات بالاخره روزی نمود پیدا می‌کرد، ما آن را شناسایی کردیم و در پی حل آن برآمدیم.

عضو هیئت مدیره شرکت سحاب فرهنگیان با تاکید بر اینکه هم‌افزایی و گره‌گشایی از کارها هدفِ تشکیل شرکت‌های چندمنظوره است، گفت: هدف‌گذاری در این شرکت‌ها بر مبنای سودآوری نیست هرچند که اگر شرکتی به آن رسید، یک شرکت موفق است.

وی عنوان کرد: اعضای شرکت باید بدانند که سحاب‌الربیع در امارات به دلیل بدهکاری در سال 1390 و گلشنِ سحاب نیز در سال 1386 منحل شده و دیگر در چرخه فعالیت ما نیستند.

عضو هیئت مدیره شرکت سحاب فرهنگیان با بیان اینکه سود در این شرکت از 2 درصد به 1.4 درصد کاهش یافته، اضافه کرد: هتل آریانا در مشهد پارکینگ ندارد و مستاجر آن، برای تبلیغات این موضوع را اضافه کرده و ما نباید برای آن پاسخگو باشیم، این هتل نیز در لیست فروش ما هست، اما مشکلاتی دارد که فعلا تا برطرف کردن آن نمی‌توانیم آن را به‌فروش برسانیم.

امیری رئیس هیئت مدیره شرکت سحاب فرهنگیان نیز در پایان با پرداختن به این موضوع که برای احقاق حق آمده‌ایم، گفت: شرکت ما جای مشخصی دارد، از اعضای شرکت تقاضا داریم بیایند و درباره سوالات و ابهامات خود سوال کنند، اگر به نتیجه نرسیدند، اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز پاسخگوی شما است.

انتهای پیام/3388/ق

منبع: فارس

کلیدواژه: کرمان تعاونی فرهنگیان هیئت مدیره کرمان با تاکید فرهنگیان کرمان مدیرعامل شرکت شرکت تعاونی حسن زاده چند منظوره شرکت ها سال ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۰۹۸۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیرعامل آینده آبی‌ها مشخص شد؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ مهمترین بحث درخصوص این روزهای باشگاه استقلال به انتخاب جانشین علی خطیر بازمیگردد. پس از برکناری شبانه مدیرعامل آبی ها که با امضای سه عضو هیئت مدیره این باشگاه صورت گرفت، همه در انتظار تصمیم نهایی پتروشیمی خلیج فارس هستند تا به عنوان مالک باشگاه، مدیر جدید استقلال را انتخاب کند.

به نقل از ورزش سه در مقطع فعلی، زمام امور در باشگاه استقلال به دست فرشید سمیعی سپرده شده است. عضو هیئت مدیره آبی ها که در مقام سرپرست مدیرعاملی آبی ها بر کارهای مدیریتی نظارت دارد و حتی خود او نیز شانس این را دارد که در قامت مدیرعامل جدید استقلال، جانشین خطیر شود.

با این وجود و پس از برکناری خطیر، بحث و گمانه زنی درباره انتخاب جانشین وی نیز افزایش یافت و نام های زیادی در فضای مجازی منتشر شده است. نام تعدادی از مدیران مختلف که پیش از این نیز تجربه نشستن روی صندلی ریاست باشگاه استقلال را در کارنامه دارند به همراه نفرات دیگری که در سال‌های اخیر همواره یکی از گزینه‌های مطرح شده در فضای مجازی برای نشستن روی صندلی ریاست باشگاه بوده‌اند، در میان کاندیداها دیده می شود.

یکی از این اسامی، مصطفی آجورلو است. فردی که در دوره مدیریتی او، استقلال توانست به قهرمانی بدون شکست در لیگ برتر دست یابد و به یکباره در میانه های نیم فصل نخست لیگ قبل، از کار برکنار شد و جای خود را به علی فتح الله زاده داد. برکناری پرحاشیه آجورلو با واکنش های زیادی همراه شد و از آنجایی که فرهاد مجیدی و ریکاردو ساپینتو همواره در دوره مدیریتی آجورلو از وی تعریف و تمجید کرده اند، سبب شده تا نام او به عنوان یکی از کاندیداها مطرح شود بخصوص اینکه او رابطه بسیار خوبی نیز با جواد نکونام دارد.

نام دیگری که همواره در این سالها به عنوان گزینه مدیریت استقلال مطرح شده، سعید آذری است. مدیر سابق ذوب آهن و فولاد که دست بر قضا از مقبولیت خاصی نیز میان هواداران استقلال برخوردار است. حتی پیش از نشستن علی خطیر روی صندلی ریاست، او یکی از جدی ترین گزینه های مدیریت باشگاه بود ولی در نهایت این اتفاق رخ نداد.

اما آنگونه که از گوشه و کنار به گوش می‌رسد، شهریاری که به عنوان نماینده تام الاختیار هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس در باشگاه استقلال مشغول به کار شده، از طرف مالک جدید آبی‌ها این قدرت را دارد تا در خصوص مسائل مدیریت و اثرگذار باشگاه استقلال تصمیم گیری کند. فردی که پیش از این و در سال‌های گذشته علاوه بر سابقه مدیرعاملی باشگاه صبا باتری، حضور در هیئت مدیره استقلال را نیز در کارنامه دارد. ممکن است حتی خود شهریاری به عنوان رئیس هیئت مدیره در این باشگاه مشغول فعالیت شود و شخص دیگری در سمت مدیرعاملی منصوب شود و عملا امور مدیریتی باشگاه استقلال از فیلتر شهریاری و هلدینگ خلیج فارس رد شود.

به هر شکل تا زمان قطعی شدن انتخاب مالک باشگاه استقلال و هیئت مدیره آبی‌ها باید منتظر ماند. در حال حاضر فرشید سمیعی که پیش از این نیز یکی از اعضای هیئت مدیره باشگاه بود، به عنوان سرپرست مدیرعاملی باشگاه استقلال وظیفه دارد تا مسائل جاری باشگاه را با هماهنگی با مالک آبی‌ها پیش ببرد.

257 251

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902714

دیگر خبرها

  • پرسپولیس منتظر معرفی عضو هیئت مدیره جدید
  • ۲ بانک رئیس هیئت مدیره پرسپولیس را مشخص می‌کنند
  • هلدینگ خلیج فارس اسیر فضای مجازی نمی‌شود
  • ثبات قیمت مرغ در بازار همدان 
  • یک هزار تن کلزا با نرخ تضمینی خریداری شد
  • مدیرعامل آینده باشگاه استقلال مشخص شد؟
  • مدیرعامل آینده استقلال مشخص شد
  • پاسخ به مهم‌ترین پرسش هواداران استقلال؛ مدیرعامل آینده آبی‌ها کیست؟
  • مدیرعامل آینده آبی‌ها کیست؟
  • مدیرعامل آینده آبی‌ها مشخص شد؟