Web Analytics Made Easy - Statcounter

قنبریان گفت: 56 درصد واحدهای مصالح ساختمانی در لرستان پروانه استاندارد ندارند که اگر برای استاندارد سازی اقدام نکنند پروانه بهره‌برداری آن‌ها ابطال می‌شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مرضیه قنبریان در گفت‌وگو با خبرنگار سفیرافلاک اظهار داشت: مصالح ساختمانی در دوام و مقاومت سازه‌ها و ساختمان‌ها نقش مهمی دارند که با توجه به این مهم باید استانداردهای مصالح ساختمانی که در کارهای عمرانی و ساختمان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد، مورد توجه باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در استان لرستان ۴۴ درصد واحدهای تولیدی مصالح ساختمانی دارای پروانه استاندارد است و ۵۶ درصد متاسفانه پروانه استاندارد ندارند که شامل واحدهایی است که یا پروانه استاندارد آن‌ها باطل شده، یا این پروانه تعلیق شده و یا اصلا پروانه استاندارد دریافت نکرده‌اند.

مدیرکل استاندارد لرستان عنوان کرد: سال گذشته ۲۴ واحد تولیدی مصالح ساختمانی که پروانه استاندارد نداشتند به مراجع قضایی معرفی شدند که برخی از این واحدها مشمول جریمه نقدی شدند و برخی هم حبس تعزیری برای آنها تعیین شد.

وی بیان کرد: با همکاری اداره صمت پیگیر هستیم که واحدهای تولیدی مصالح ساختمانی فاقد پروانه استاندارد تعیین تکلیف شوند که اگر نتوانند استانداردسازی انجام دهند، اداره صمت پروانه بهره‌برداری این واحدها را ابطال کند، یا از لیست واحدهای مصالح ساختمانی خارج شوند و یا اینکه برای سمت استاندارد سازی اقدام کنند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: پروانه استاندارد مصالح ساختمانی تولیدی مصالح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۱۱۱۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احیای واحدهای راکد در آذربایجان‌غربی

عبدالحمید سرتیپی مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی با اشاره به لزوم تلاش همگانی برای تحقق شعار امسال مبنی بر «جهش تولید با مشارکت مردم» گفت: در این راستا برنامه‌ریزی‌هایی برای امسال تمهید شده که احیای واحد‌های راکد از جمله مهمترین آنها بوده و در این راستا از ظرفیت تسهیلات بانکی بیش از پیش بهره خواهیم برد.

وی افزود: سیستم بانکی تحرک اصلی تحقق این مهم بوده و لازم است بخشی از تسهیلات بانک‌ها برای احیای واحد‌های راکد متمرکز شود.

سرتیپی اضافه کرد: احیای واحد‌های راکد از جمله برنامه‌های مستمر صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی طبق منویات دولت سیزدهم به شمار می‌رود و امسال نیز با قدرت این امر را دنبال می‌کنیم.

وی بر جذب سرمایه‌گذار در آذربایجان‌غربی تاکید کرد و ادامه داد: این امر از مهمترین مباحثی است که در تحقق شعار سال نقش بسزایی دارد و باید اهتمام ویژه‌ای بر آن داشته باشیم.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه ملاک تایید ثبت سفارش واحد‌های تولیدی، پیش‌بینی آمار تولید واحد‌ها و درج آنها در سامانه جامع تجارت است، اظهار کرد: اولویت تخصیص ارز برای واحد‌هایی است که محصولات تولیدی آنان صادرات محور باشد.

سرتیپی گفت: زمین در شهرک‌های صنعتی باید به سرمایه‌گذاران واقعی تعلق گیرد و پایش مستمر شود.

وی بر تقویت کلینیک عارضه یابی صنایع در آذربایجان‌غربی تاکید کرد و افزود: این امر برای احصای صحیح مسائل و مشکلات واحد‌های تولیدی و ارائه راهکار‌های عملی برای رفع موانع تولید واحد‌ها مورد تاکید است.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • احیای واحدهای راکد در آذربایجان‌غربی
  • ساخت 2هزار خانه در تهران توسط چین
  • ۳۹ درصد پروانه های کسب کاغذی در لرستان الکترونیکی شد
  • برترین واحدهای تولیدی استان در جشنواره امتنان معرفی شدند
  • مشاوران املاک فاقد پروانه در اردبیل پلمب می شوند
  • ساختمان نیمه کاره‌ای که محل تجمع سگ‌های ولگرد شد
  • تصویب لایحه کاهش هزینه پروانه و عوارض ساختمانی در شیراز
  • صدور مجوز ۱۸ پروانه ساختمانی در یک ماه
  • بیش از ۷۰ درصد جمعیت کردستان از خدمات وزارت کار بهره‌مند هستند
  • لزوم صدور پروانه‌های ساختمانی در کمتر از یک‌ماه