Web Analytics Made Easy - Statcounter

در سال ۱۳۹۷ تیم های فوتسال صدرا و شاهد شیراز به همراه تیم  مقاومت اقلید هر سه تیم به طور بی سابقه ای به دسته دوم سقوط کردند که با انتقاد زیادی نیز همراه شد.

طی چند سال گذشته هم تعدادی از بازیکنان تیم های فوتبال لیگ برتری ایران به دلیل ورود به بازار شرط بندی پایشان به کمیته انضباطی کشیده شد و برخی نیز محروم شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس هیات فوتبال فارس شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا درباره  سقوط یکی از  تیم های  فارس اعلام کرد: در همان سال ورود این تیم ها به مسابقات به مسوولان این سه تیم اعلام کردیم که با این وضعیتی که دارید به ویژه استفاده از بازیکنان پا به سن گذاشته نمی توانید نتایج خوبی کسب کنید و هشدار دادیم.

غلامعلی هنرپیشه ادامه داد: اخیرا از سوی مسوول یکی از این تیم ها اعلام شده که برخی از بازیکنان به دام شرط بندان گرفتار شده اند و ما به این باشگاه اعلام کردیم کتبا این موارد را اعلام کنند تا به کمیته اخلاق معرفی شوند اما هنوز مدارک به دست ما نرسانده اند تا سریعا اقدام کنیم.

وی اضافه کرد: البته شاید این باشگاه به تعهداتی که داشته نتوانسته به موقع عمل کند اما این دلیل نمی شود برخی از بازیکنان  این مسیر بد را انتخاب کنند و کار ناجوانمردانه صورت دهند و در هر حال کارشان محکوم است.

هنرپیشه افزود: در همان سال به مسوول باشگاه صدرا اعلام کردم که با بازیکنان پابه سن گذاشته نمی توانید نتایج خوبی بگیرید اما قرار بود که از پنج بازیکن امید تیم ملی استفاده کنند ولی آنها بدقولی کردند و تیم صدرا مجبور شد با همان بازیکنان پا به سن گذاشته راهی مسابقات شود و جای تعجب داشت که تیم ها طی ۱۰ هفته نیز نتوانستند حتی به یک بُرد برسند.

رییس هیات فوتبال فارس در رابطه با مقاومت اقلید هم گفت: این تیم هم در دسته دوم حضور داشت و به مسوول این باشگاه گفتم بدون استفاده از بازیکنان خوب و جوان با این تیم دسته دومی نمی توانید در مسابقات  دسته یک که بسیار سخت است دوام بیاورید و باید ازبازیکنانی سود ببرید که توان بدنی بالایی داشته باشند، آنها گفتند تقویت خواهیم کرد اما متاسفانه با همان بازیکنان دسته دومی روانه مسابقات شدند و در نهایت هم سقوط کردند. 

تیم های فوتسال فارس همیشه برای بقا می جنگیدند، نه قهرمانی

او با اشاره به اینکه گفته می شود درگذشته تیم های فوتسال فارس برای قهرمانی می جنگیدند، درست نیست، افزود: تا آنجا که ما یاد داریم تیم های فارس همیشه برای ماندن در لیگ دست و پنجه نرم می کردند اما اینکه فوتسال فارس در کشور اسم و رسم خوبی داشت، شکی نیست.

هنرپیشه اشاره کرد: در لیگ برتر فصل گذشته سقف قرارداد بازیکنان تیم ارژن شیراز حدود ۲۰ میلیون تومان بود در صورتی که تیم های دیگر همچون مس سونگون تبریز که قهرمان شد و گیتی پسند اصفهان که به عنوان نایب قهرمانی دست یافت به هر کدام از بازیکنان ۵۰۰ میلیون تومان پول دادند و سایر تیم ها هم خوب هزینه کردند که به هیچ عنوان قابل قیاس با تیم ارژن شیراز نیست و ربطی هم به هیات فوتبال ندارد زیرا فقط کارمان پشتیبانی است نه کمک مالی.

وی همچین در ادامه صحبت هایش به وضعیت فوتبال فارس پرداخت و اظهار داشت: زمانی که ما مسوولیت هیات فوتبال را بر عهده گرفتیم در تمام رده ها و رشته های مختلف همچون فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی هیچ تیم لیگ برتری وجود نداشت و تیم های برق و فجرهم سقوط کرده بودند.

وظیفه هیات ، تیمداری در لیگ برتر نیست 

او ادامه داد: در بحث حرفه ای  وظیفه هیات داشتن تیم لیگ برتری نیست و این امر بر عهده باشگاه هاست اما ما به عنوان پشتیبان نقش خود را خوب ایفا کردیم و همین امر موجب شد تیم فوتسال ارژن و تیم های فوتسال بانوان، فوتبال بانوان و تیم فوتبال ساحلی به لیگ برتر صعود کردند ضمن اینکه ما توان مالی نداریم که بخواهیم تیمداری کنیم.

رییس هیات فوتبال فارس با بیان اینکه درآن سال ها که تیم های برق و فجر در لیگ برتر حضور داشتند از سوی برق منطقه ای و باشگاه فجر خوب هزینه می کردند، اظهار داشت : همین امر منجر به قهرمانی هر دو تیم در جام حذفی و صعود به مسابقات جام باشگاه های آسیا شد اما با واگذاری زودهنگام و بدون فراهم کردن زیرساخت های فوتبال حرفه ای نتیجه آن این شد که فارس  سالهاست درلیگ برترتیم نداشته باشد.

وی گفت: کمک هایی هم که طی چهار پنج سال گذشته از سوی اداره کل ورزش و جوانان به تیم ها شده است تنها به عنوان یک مسُکن بوده و این استان هم به مانند اصفهان، تبریز و یا خوزستان نیست که کارخانه های صنعتی بزرگ داشته باشد که بخواهند حمایت مالی کنند.

استعداد در فارس وجود دارد اما این امر کافی نیست

اوافزود: این درست است که فارس از نظر استعداد در فوتبال خوب است اما این امر برای حضور در لیگ دسته اول کافی نیست و برای اینکه تیمی قوی داشته باشیم باید حتما از چندین بازیکن خوب غیر بومی و با سرمایه گذاری کلان سود ببریم تا به لیگ برتر صعود کنیم.

 هنرپیشه ادامه داد: وظیفه هیات این است که مسابقات را در سطح استان برگزار کند و آن هم هزینه سنگینی دارد و تیم ها نمی توانند از عهده آن برآیند و ما نیز از تیم ها بر اساس بنیه مالی آنها حق ورودی می گیریم که هزینه داوری و دیگر مسایل هم در نمی آید.

وی گفت: براساس آنچه در ساختار وظایف بر عهده هیات بوده است همچون آموزش داوری و مربیگری و دیگر مسایل عملکرد خوبی داشتیم و در ارزیابی فدراسیون هم جایگاه سوم کشور کسب کرده ایم و اینکه برخی این موفقیت را زیر سوال می برند که چرا با کسب این مقام تیمی در لیگ برتر نداریم همانگونه که گفتم ربطی به هیات ندارد ضمن اینکه حساب های هیات هم مورد تایید بازرسان اداره کل ورزش و جوانان قرار گرفته و چندین بار هم لوح تقدیر گرفته ایم.

رییس هیات فوتبال فارس ادامه داد: زمانی که تیم های برق و فجر دولتی بودند با پشتوانه ای که داشتند  در تیم های پایه هم  خوب سرمایه گذاری می کردند و قهرمان ایران هم می شدند ضمن اینکه برای تیم های بزرگسالان هم اردوهای خارجی می گذاشتند و بازیکنان غیر بومی خوبی هم جذب این دو تیم می شدند.

وی گفت : این که برخی از  باشگاه ها تیم های پایه خود واگذار می کنند به این دلیل است که نمی توانند هزینه تیم های بزرگسالان تامین کنند از این رو  تیم پایه را واگذار و وقتی که به آنها می گوییم که این کار درست نیست می گویند شما هزینه تیم های ما را بدهید تا تیم های پایه را نگه داریم که ما به هیچ عنوان نمی توانیم کمک مالی کنیم.

 از خانواده ها خواسته ایم بیایند شکایت کنند

او همچنین در مورد اینکه برخی از باشگاهها از خانواده ها پول می گیرند، گفت: از خانواده ها خواسته ایم بیایند شکایت کنند اما کسی حاضر به این کار نشد زیرا آنها می خواهند فرزندانش که کیفیت خوبی هم از نظر فنی ندارند در یک باشگاه بازی کنند  و کارت حضور در مسابقات داشته باشند ، ضمن اینکه بازیکن اگر کیفیت داشته باشد که نباید والدین آنها پول بدهند، بازیکن اگر خوب باشد باید از باشگاه هم پول بگیرد.

هنرپیشه ادامه داد: اگر خانواده ای شاکی شود حتما با باشگاه ها برخورد خواهد شد و آنها را به کمیته اخلاق و انضباطی خواهیم کشاند که متاسفانه شاکی نیستند تا ما آنها را به قانون واگذار کنیم.

وی گفت: تیم های زیر ۱۰ سال فارس برای حضور در جشنواره استعداد یابی در کشور زیر نظر هیات است و ما نیز پس از شناسایی آنها را به جشنواره اعزام کردیم  که بیش از ۱۰ بازیکن دراین مدت به تیم های ملی دعوت شده اند و باشگاه ها هم باید از رده نونهالان به بعد تیم داشته باشند.

او اضافه کرد: اما پس از اینکه  ما این بازیکنان را به باشگاه ها معرفی می کنیم وظیفه آنهاست که این بازیکنان را به خدمت بگیرند وقتی این گونه نمی شود طبیعی است بازیکنان به استان های دیگر می روند ضمن اینکه باشگاه ها به دنبال بازیکنان با کیفتی نیستند و بیشتر کسانی را به خدمت می گیرند که والدینشان کمک مالی کنند.

مربیان تیم ملی بازیهای دسته یک فوتبال را نگاه نمی کنند 

هنرپیشه همچنین در مورد تیم ملی بزرگسالان که سالهاست فارس نماینده ای ندارد هم گفت : مربیان تیم ملی فقط بازیهای لیگ برتر را برای انتخاب بازیکنان زیر نظر دارند و تا زمانی که شیراز در لیگ های برتر تیم نداشته باشد بازیکنی هم به تیم ملی دعوت نخواهد شد  زیرا مربیان تیم ملی مسابقات دسته یک رانگاه نمی کنند.

وی در مورد تعداد مربیان کارت دار فارس هم گفت: اکثر کسانی که مدرک درجه A آسیا را دارند می خواهند در تیم های بزر گ کار را شروع کنند و حاضر نسیتند تیم های پایه را مربیگری کنند ضمن اینکه آنها باید از تیم های پایه شروع کنند و سپس پس از موققیت به تیم های بزرگ برسند،مربیان  می خواهند یک شبه ره صد ساله را بیپمایند.

رییس هیات فوتبال افزود: فدراسیون باشگاه ها را موظف کرده است که مربیان باید کارت مربیگری درجه یک و یا دو داشته باشند برای همین هم دوره های مختلف برگزار می کنیم و اینکه بسیاری از آنها تیمداری نمی کنند به این دلیل است که باشگاه ها توان پرداخت پول کلان به مربیان درجه یک را ندارند و آنها هم بیکار می شوند و هیات فوتبال زیر سوال می برند.

هنرپییشه بیان کرد: همانگونه که پیشتر اعلام کردیم هنوز از سوی ستاد مبارزه با بیماری کرونا مجوزی برای مدارس فوتبال  صادر نشده و تیمی که  چندی پیش می خواست در حافظیه با ۱۰۰ بازیکن تمرین کند مدیران با منطق پذیرفتند تمرین را انجام ندهند که جای تشکر دارد.

برچسب‌ها لیگ برتر فوتسال فجر سپاسی شیراز فدراسیون فوتبال ایران شیراز فارس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: لیگ برتر فوتسال فجر سپاسی شیراز فدراسیون فوتبال ایران شیراز فارس لیگ برتر فوتسال فجر سپاسی شیراز فدراسیون فوتبال ایران شیراز فارس رییس هیات فوتبال فارس تیم های فوتسال تیم های پایه داشته باشند لیگ برتر باشگاه ها تیم ها سال فارس دسته یک تیم ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۱۱۱۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فوتسال نیاز به بازی با تیم‌های بزرگ دارد/ نگران جام جهانی هستیم

به گزارش خبرنگار مهر، تیم ملی فوتسال ایران پس از کسب سیزدهمین عنوان قهرمانی در رقابت‌های جام ملت‌های فوتسال ۲۰۲۴ آسیا که به میزبانی تایلند برگزار شد به ایران برگشت و باید در فرصت حدوداً ۴ ماهه ای که تا آغاز جام جهانی ازبکستان زمان دارد به آمادگی مطلوب برای موفقیت در این بازی‌ها برسد.

ناصر صالح کارشناس فوتسال و مدرس AFC در گفت و گو با خبرنگار مهر به تحلیل وضعیت تیم ملی و ارائه پیشنهادهایی برای رسیدن به آمادگی بهتر برای جام جهانی پرداخت.

این کارشناس فوتسال در خصوص شرایط تیم ملی در رقابت‌های جام ملت‌های آسیا گفت: پیش از هر چیز قهرمانی تیم ملی ایران را تبریک می گویم و برای این تیم آرزوی موفقیت دارم. اما باید به این مساله توجه کنیم که هر تیمی در هر تورنمنتی نقاط قوت و نقاط ضعفی دارد. به نظرم تیم ملی ایران با تمام شایستگی‌هایی که برای قهرمانی داشت با فراز و نشیب‌هایی هم مواجه بود و اگر بخواهد برای جام جهانی به آمادگی کامل برسد باید نقاط ضعف را برطرف کند.

ناصر صالح در خصوص جوان گرایی در تیم ملی گفت: ما بازیکنان جوانی داریم و وحید شمسایی کاری را انجام داد که باید پیش از او و ۱۰ سال پیش به صورت گام به گام انجام می‌شد که برای جام جهانی تیم باتجربه‌ای می‌داشتیم. اما شمسایی در نهایت، این جوان گرایی را در دستور کار قرار داد و تیم را برای جام ملت‌ها آماده کرد. بالطبع در برخی بازی‌ها خوب بود اما تیم در بعضی بازی‌ها با استرس بازی کرد و باعث شد نگرانی‌هایی برای جامعه فوتسال به وجود بیاید.

لزوم برگزاری دیدارهای تدارکاتی با تیم‌های طراز اول جهان

این کارشناس فوتسال برگزاری دیدارهای تدارکاتی با تیم‌های مطرح جهان را مهم‌ترین عامل برای آماده سازی تیم ملی پیش از جام جهانی عنوان کرد و گفت: پیش از جام ملت‌ها و در تورنمنت ویتنام برابر تیم مراکش که تیم قدرتمندی بود بازی را واگذار کردیم. در ۲ دیداری که برابر روسیه به میدان رفتیم در بازی دوم شکست خوردیم. پس اگر می‌خواهیم تیم خوبی را روانه جام جهانی کنیم نیاز است که فدراسیون فوتبال ایران بازی‌های تدارکاتی با تیم‌های بزرگ دنیا مثل اسپانیا، آرژانتین، برزیل، روسیه یا پرتغال انجام دهد تا نقاط ضعف و قوت مشخص شود و مربیان بتوانند این نقاط ضعف را ترمیم کنند.

وی ادامه داد: مربیان تیم ملی تمام تلاش خود را کردند و در تورنمنت‌هایی مثل کافا و ویتنام شرکت کردند. اما ضعف تیم در بازی با چنین تیم‌هایی مشخص نمی‌شود. اما اگر می‌خواهیم موفق باشیم شخص آقای مهدی تاج و احسان اصولی همت کنند و بازی‌های تدارکاتی با تیم‌های بزرگ دنیا را در دستور کار قرار دهند تا نگرانی‌هایی که در خصوص تیم ملی وجود دارد برطرف شود. تا روزی که با تیم‌های تراز اول بازی نکنیم نقاط ضعف مشخص نمی‌شود.

ناصر صالح در ادامه گفت: در تیم ملی بازیکنان جوان، با تکنیک و مهارت بالایی داریم اما این بازیکن‌ها در چنین بازی‌های تدارکاتی به آمادگی می‌رسند. مربیان ما نشان دادند کار خود را بلد هستند و می‌توانند تیم را به آمادگی برسانند. یکی از محدودیت‌هایی که تیم ملی با آن مواجه است مساله بودجه و هزینه‌ها است. برزیل برای جام برزیل ما را دعوت کرد اما ما حتی هزینه رفت و آمد را هم نداشتیم. اما فدراسیون با درایت و برنامه‌ریزی باید بتواند این محدودیت‌ها را برطرف کند. همه کشورها برای مسابقات خود برنامه‌ریزی بلند مدت انجام می‌دهند و ما متأسفانه در برنامه‌ریزی‌های بلندمدت با ضعف رو به رو هستیم.

بازیکنان ملی پوش باید در تمام تیم‌های لیگ برتر حاضر باشند

این مدرس AFC در خصوص شرایط لیگ برتر برای پرورش بازیکنان جوان گفت: در لیگ برتر ایران شرایط به گونه‌ای است که فقط چند باشگاه محدود از حضور بازیکنان لژیونر استفاده می‌کنند. تیمی مثل گیتی پسند تعداد زیادی بازیکن ملی پوش دارد. این مساله به تیم ملی لطمه می‌زند. چرا که تیمی مثل گیتی پسند با تمام بازیکنان باتجربه و ملی پوش خود با تیم‌هایی بازی می‌کند که بازیکنان جوان دارد و باعث می‌شود فشاری به این تیم وارد نشود و همین بازیکن‌هایی که در طور فصل تحت فشار بازی‌های سخت قرار نگرفته‌اند به تیم ملی می‌آیند.

وی ادامه داد: یکی از ضعف‌های بزرگ بازیکن‌های تیم ملی در جام ملت‌های آسیا دفاع یک در برابر یک بود و باعث می‌شد خطاهای زیادی مرتکب شویم. اما وظیفه سرمربی تیم ملی برطرف کردن یا ارائه تمرینات فردی به بازیکنان نیست و این نقایص باید در باشگاه‌ها برطرف شود. کاملاً مشخص است که باشگاه‌های ما نکات ریز دفاعی را با بازیکنان خود تمرین نکرده‌اند که وقتی این افراد به تیم ملی می‌آیند در هر بازی خطاهای زیادی مرتکب می‌شویم.

مربیان ملی و باشگاهی باید با هم هماهنگ باشند

وی بر لزوم هماهنگی و مشورت سرمربی و کادر فنی تیم ملی با کارشناسان و مربیان فوتسال تاکید کرد و گفت: زمانی که کادر فنی تیم ملی بازیکنان را به اردو فرا می‌خواند باید نکات و دیدگاه‌های تاکتیکی را پیاده کند. اما خطاهای زیاد به این معنا است که بازیکن ضعف فردی دارد و برخی از بازیکنان جوانی که به تیم اضافه شده بودند خطاهای زیادی مرتکب می‌شدند و وضعیت تمام باشگاه‌های ما به همین صورت است. وحید شمسایی باید با سرمربیان تیم‌های ملی جلساتی را برگزار کند و نکات فنی را با هم به اشتراک بگذارند که این مسائل در باشگاه‌ها برطرف شود. ما بازیکنان شایسته ای داریم و باید در باشگاه‌ها به اوج آمادگی فردی برسند.

ناصر صالح در پایان گفت: تیم ملی ایران به لحاظ تاکتیکی هم باید بازی کردن برابر تیم‌هایی که پشت نیم قوس تجمع می‌کنند و کار دفاعی انجام می‌دهند و به دنبال استفاده از ضدحملات هستند، بیشتر تمرین کند. تیم ملی ما باید بازی در فضاهای کوچک و بازی در زمین حریف را بهتر انجام دهد. درست است که در این بازی‌ها قهرمان شدیم اما بازی برابر ازبکستان نگرانی‌هایی را به وجود آورد. برای برطرف کردن چنین مسائلی لازم است آقای وحید شمسایی با پیشکسوتان و کارشناسان نشست‌هایی را برگزار کند و نقاط ضعفمان را تیم با هم فکری همه برطرف شود. در جام جهانی تیم‌های بزرگ دنیا حضور دارند و همه با آمادگی کامل پا به این بازی‌ها می‌گذارند. اگر بخواهیم برای این بازی‌ها آماده شویم باید حداقل ۴ برابر جام ملت‌ها آماده سازی خود را افزایش دهیم تا بازیکنان به هماهنگی کامل برسند و آمادگی کافی را به دست بیاورند.

کد خبر 6094521

دیگر خبرها

  • شب سیاه در لیگ دو فرانسه: مرسی سیتی! (عکس)
  • تساوی و شکست حاصل کار مازنی‌ها در لیگ دسته دوم فوتسال
  • بازیکنان دعوت شده به اردوی تیم ملی فوتسال بانوان مشخص شدند
  • فوتسال نیاز به بازی با تیم‌های بزرگ دارد/ نگران جام جهانی هستیم
  • توقف نمایندگان مازندران در لیگ فوتسال کشور
  • پیروزی استقلال آبی پوشان ملاثانی در فوتبال دسته اول
  • مصاف نماینده فوتسال قم و هرمزگان در لیگ دسته یک
  • استقبال از تیم فوتسال افغانستان + فیلم
  • لیگ‌برتر فوتسال ایران در حال پوست‌اندازی است
  • تمدید قرارداد مربی تیم فوتسال گیتی پسند اصفهان